Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Vad är det som låter konstigt?
Det var ju planerat en rättegång i December. Och Damien Echols säger ju själv att det inte är över men nu kan de fortsätta kämpa på i frihet istället. Jag ser ingen anledning till att rättegången i december skulle vara inställd.
Att det inte skulle bli någon rättegång är ju det som är hela grejen med att de "erkände", inte att de skulle få några månader i frihet för att sedan riskera dödsstraff (Damien) och livstid för de andra.
Jag tycker ditt resonemang låter väldigt märkligt och har inte sett några uppgifter som stöder det.
Att Damien Echols säger att det inte är över betyder inte att rättegången som var planerad kommer att ske efter det jag har förstått, det betyder att han kommer att fortsätta på andra sätt att visa sin oskuld. Om jag förstått saken rätt kan de fortfarande starta en civilrättslig process, jag kan ha fel, men vad jag förstått så är det så.
Att du "inte ser någon anledning till att rättegången i december skulle vara inställd" är det baserat på nåt annat än dina egna slutsatser?