2018-04-14, 00:18
Medlem
Neroxxs avatar
Fast både den ursprungliga tråden och din tråd har ju samma grund, dvs att jorden är platt. Sen är det rätt smalt ämne som få är intresserade av, så en tråd om just detta fenomen bör väl egentligen räcka. Klart är att det ska få finnas ett utrymme även för detta, men var sak har sin plats.
2018-04-14, 00:26
Medlem
0rganets avatar
Håller med TS att det är så att FB:s styrande är emot att vissa gruppers åsikter/övertygelser sprider sig utanför "deras" avdelning. Din är en av dessa.

Trådstart och val av avdelning helt ok enligt mitt tycke!

Fast detta beror nog på att ledningen ser det som skadligt för forumet om galningarna syns utanför den del där vi andra inte går in och läser.
2018-04-14, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Fast både den ursprungliga tråden och din tråd har ju samma grund, dvs att jorden är platt. Sen är det rätt smalt ämne som få är intresserade av, så en tråd om just detta fenomen bör väl egentligen räcka. Klart är att det ska få finnas ett utrymme även för detta, men var sak har sin plats.
du ser inte att min ts diskuterar ämnet med sånt vi kan bevisa, medans befintlig ts tar upp ämnet utifrån teorier? och att min tråd har en mycket anurlunda fortsätning än den befintliga? du ser inte att jag gjort ett länk tips? hur mycket vet du om ämnet? skulle du kunna diskutera ämnet utifrån ts? tror du inte det är mer inbjudande för såna som inte vet så mycket om ämnet, om man beskriver ämnet i ts?
alla som inget vet om ämnet måste diskutera utifrån ts, och befintlig ts är utdaterad, gör om, gör rätt mods.
2018-04-14, 00:34
Medlem
Nej tråden borde inte ha slängts, anser jag. Länktips är länktips. Diskussionen i den andra tråden är något annat.
2018-04-14, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Håller med TS att det är så att FB:s styrande är emot att vissa gruppers åsikter/övertygelser sprider sig utanför "deras" avdelning. Din är en av dessa.

Trådstart och val av avdelning helt ok enligt mitt tycke!

Fast detta beror nog på att ledningen ser det som skadligt för forumet om galningarna syns utanför den del där vi andra inte går in och läser.
fast jag får ju inte göra nån tråd om det i konspirationer ens, och vilken ts är mest galen igentligen? min utgår ifrån observationer/experiment den befintliga utgår från teorier. så då borde dom ju välkomna en ts uppdatering.
2018-04-14, 00:52
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
fast jag får ju inte göra nån tråd om det i konspirationer ens, och vilken ts är mest galen igentligen? min utgår ifrån observationer/experiment den befintliga utgår från teorier. så då borde dom ju välkomna en ts uppdatering.

Ännu mer dumt att du inte får skapa trådar om ämnet ur andra synvinklar i en del av FB som bara galningar besöker..
Fast detta intresseområde är ju inte en storsäljare direkt och Axelsson tjänar inga pengar på det.

Inget ont med ordet "galningar" utan det är den allmänna definitionen (ni får göra som SD se till att försöka ändra uppfattningen om er! SD= nassar till sväjevänner)

Gillade gamla FB då man mötte er "galningar" i andra forumdelar och fick en bra och vettig diskussion utan illvilja och en god samtalston. Jag lärde mig mycket om dumheterna som vissa förespråkar.
Nu är det mera som att vissa saker är ok att spridas överallt men andra ska vara i karantän, såsom din uppfattning. Tråkigt tycker jag!
2018-04-14, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Ännu mer dumt att du inte får skapa trådar om ämnet ur andra synvinklar i en del av FB som bara galningar besöker..
Fast detta intresseområde är ju inte en storsäljare direkt och Axelsson tjänar inga pengar på det.

Inget ont med ordet "galningar" utan det är den allmänna definitionen (ni får göra som SD se till att försöka ändra uppfattningen om er! SD= nassar till sväjevänner)

Gillade gamla FB då man mötte er "galningar" i andra forumdelar och fick en bra och vettig diskussion utan illvilja och en god samtalston. Jag lärde mig mycket om dumheterna som vissa förespråkar.
Nu är det mera som att vissa saker är ok att spridas överallt men andra ska vara i karantän, såsom din uppfattning. Tråkigt tycker jag!
jag försöker ändra eran uppfattning om ämnet så ni kan va med i diskutionen, men det kan jag omöjligt göra i den befintliga då inga vill vistas med galningar. till och med sd har fått va på tv.

det låter som en undrerbar tid då åsikter fick blandas, jag är visst sen.
2018-04-14, 11:09
Moderator
Tinuviels avatar
Problemet är väl att du inte använde tråden för att samla länktips utan för att starta ytterligare en diskussionstråd om plattjordteorin.

En sådan tråd finns redan.

Hade det bara rört sig om en tråd där du tipsade om länkar (vilket är forumdelens fokus) hade jag bättre förstått dina klagomål.
2018-04-14, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Problemet är väl att du inte använde tråden för att samla länktips utan för att starta ytterligare en diskussionstråd om plattjordteorin.

En sådan tråd finns redan.

Hade det bara rört sig om en tråd där du tipsade om länkar (vilket är forumdelens fokus) hade jag bättre förstått dina klagomål.
va det verkligen jag som startade diskutionen? vad jag ser har jag gjort ett länk tips det som följer kan jag inte kontrollera.

ser du inte att min tråd dock har en helt annan början på sammtalet än den befintliga?

i min tråd har det diskuterats utifrån vad jag postat, i den befinteliga diskuteras utifrån ngt annat.

är min ts inte en samling länktips tinuviel?
2018-04-14, 11:28
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
va det verkligen jag som startade diskutionen? vad jag ser har jag gjort ett länk tips det som följer kan jag inte kontrollera.

ser du inte att min tråd dock har en helt annan början på sammtalet än den befintliga?

i min tråd har det diskuterats utifrån vad jag postat, i den befinteliga diskuteras utifrån ngt annat.

Din TS är en samling länktips, men sedan bidrar du till att göra tråden till en tråd där plattjordteorin diskuteras och det är en diskussion som inte hör hemma i länktips utan i den andra tråden.

Vad jag kan utläsa mellan raderna i ditt tidigare inlägg var det också ditt syfte - du ogillar den tråd som finns och vill helst ha en ny. Må så vara, men en sådan diskussion hör inte hemma i länktips.
2018-04-14, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Din TS är en samling länktips, men sedan bidrar du till att göra tråden till en tråd där plattjordteorin diskuteras och det är en diskussion som inte hör hemma i länktips utan i den andra tråden.

Vad jag kan utläsa mellan raderna i ditt tidigare inlägg var det också ditt syfte - du ogillar den tråd som finns och vill helst ha en ny. Må så vara, men en sådan diskussion hör inte hemma i länktips.
jag bidrar genom att svara på tilltal.
nu råkar det ju va just ett länktips om detta ämne, så naturligtvis måste vi diskutera utifrån detta förbjudna ämne.

mitt länktips därimot är inte välkomet i den befintliga tråden.

mitt syfte är att föra diskutionen på ett mer korrekt sätt så fler kan ta del i sammtalet, detta är ett smutskastat och ljuget om ämne, därför har många fel ide om vad det handlar om, och ämnet kan inte diskuteras utav nya människor om man inte förklarar ämnet i ts, därför ger min ts fler möjligheten att diskutera än va den befintliga falska ts, som ni med rakt ansikte öppet skyddar.

en diskution om mina länktips hör altså inte hemma bland länktips.
2018-04-14, 12:00
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Du har svarat på åtföljande diskussioner och därmed bidragit till att dra tråden OT. OT i forumdeln Länktips, men OnT i befintlig FE-tråd, varför din korgades.

Citat:
Ja, den har en annan början eftersom den börjar med länktips. Den utvecklar sig dock till samma diskussion som den befintliga, varför den korgades med hänvisning till att det finns en befintlig tråd.

Citat:
Det du inte har insett under de månader ditt ältande om flera FE-trådar har pågått är att i en tråd diskuteras det fram och tillbaka. Du hänger korkat benhårt upp dig på att TS i FE-tråden tar upp FE Society.

Till att börja med tas detta bara upp som exempel och inte som explicit utgångspunkt. Yttermera innebär detta på intet sätt att det är detta som enbart ska diskuteras, tvärtom. I ett diskussionsforum kommer man med adekvata pros and cons om ett ämne.

Om någon startar en tråd om pro i ett ämne och någon annan om con, så mynnar båda diskussionerna ut i samma sak. Detta har du också bevisat med din tråd i Länktips, så tyvärr har du grävt din egen trådgrav.

Citat:
Jo, men den blev ju OT och mynnade ut i samma sak som befintlig FE-tråd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in