Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-04-14, 12:04
  #25
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
mitt länktips därimot är inte välkomet i den befintliga tråden.

På vilket sätt skulle du inte få posta dina länktips som argument i befintlig FE-tråd?

Tänk i sammanhanget på att enbart länkar ger ingen substans i en diskussion. Man kan mycket väl länka både ditt och datt, men måste också klä i ord varför man hänvisar till just denna länk eller dessa länkar.
2018-04-14, 12:07
  #26
Medlem
jo vars jag hörde det, det är ot att diskutera mina länktips i länktips.


som sagt med en vetig förklaring i ts, bjuder man in fler till diskutionen, men ni vill inte att fler ska diskutera detta ämne, det är bättre att svenskarna diskuterar feminism.
2018-04-14, 12:19
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
På vilket sätt skulle du inte få posta dina länktips som argument i befintlig FE-tråd?

Tänk i sammanhanget på att enbart länkar ger ingen substans i en diskussion. Man kan mycket väl länka både ditt och datt, men måste också klä i ord varför man hänvisar till just denna länk eller dessa länkar.
läs koat regler.
2018-04-14, 12:43
  #28
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
läs koat regler.

Ja?

Där står ju rätt tydligt att du ska posta dina länktips i länktipstråden i just Koat. Där ska du dock inte diskutera, eftersom det är en tråd för länktips.

Hade du postat dina länkar där hade det säkert varit ok. Istället postade du dom i en ny tråd i delforumet Länktips-Videoklipp och startade en parallell diskussion i den tråden (alltså parallell till den befintliga diskussionstråden i Koat). Detta är då alltså inte ok.

Det står ju dessutom i reglerna för Koat;
Citat:
(Det är helt okej att använda länkar som källor i poster - och det är också okej att posta länkar om någon bett dig styrka något du tidigare påstått.)

På vilket sätt är det svårt att förstå? Vad är problemet?
__________________
Senast redigerad av najas 2018-04-14 kl. 12:46.
2018-04-14, 13:03
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Ja?

Där står ju rätt tydligt att du ska posta dina länktips i länktipstråden i just Koat. Där ska du dock inte diskutera, eftersom det är en tråd för länktips.

Hade du postat dina länkar där hade det säkert varit ok. Istället postade du dom i en ny tråd i delforumet Länktips-Videoklipp och startade en parallell diskussion i den tråden (alltså parallell till den befintliga diskussionstråden i Koat). Detta är då alltså inte ok.

Det står ju dessutom i reglerna för Koat;

På vilket sätt är det svårt att förstå? Vad är problemet?
man hänvisar mig till flat earth tråden, inte länk grejen, och i länk grejen får jag inte diskutera. så det är antingen eller. man kan omöjligt sammla all information på en plats.

att diskutionen blev som den blev va för att samma folk som vistas i den befintliga kom till min med, så om dom följer mig med sitt skitsnack blir det mitt fel? idioterna har inte ens gått igenom informationen dom bara pratar, men det gör hela min tråd till ot ist för idioten.


problemet är att du inte svarat på hur en diskution om mina länktips är ot i länktips.
2018-04-14, 13:40
  #30
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
man hänvisar mig till flat earth tråden, inte länk grejen, och i länk grejen får jag inte diskutera. så det är antingen eller. man kan omöjligt sammla all information på en plats.

att diskutionen blev som den blev va för att samma folk som vistas i den befintliga kom till min med, så om dom följer mig med sitt skitsnack blir det mitt fel? idioterna har inte ens gått igenom informationen dom bara pratar, men det gör hela min tråd till ot ist för idioten.

problemet är att du inte svarat på hur en diskution om mina länktips är ot i länktips.

Problemet är att du inte verkar förstå skriven text.

1) Parallella trådar är inte tillåtna. Du tror väl inte du kan komma runt det genom att posta länkar och sedan diskutera samma saker i en ny tråd i länktips. Det är obegripligt korkat i så fall.

2) Vill du posta ett gäng länkar för andra att kolla på så gör det i länktipstråden i Koat.

3) Vill du posta länkar för att styrka argument eller ge källor så kan du göra det i den befintliga tråden i Koat.

Du hänvisade själv till reglerna för Koat i ditt inlägg ovan, men du verkar inte begripa något av det som står där. Vad i ovan tre punkter är det du nu inte förstår, så fortsätter vi.
__________________
Senast redigerad av najas 2018-04-14 kl. 13:43.
2018-04-14, 14:09
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Problemet är att du inte verkar förstå skriven text.

1) Parallella trådar är inte tillåtna. Du tror väl inte du kan komma runt det genom att posta länkar och sedan diskutera samma saker i en ny tråd i länktips. Det är obegripligt korkat i så fall.

2) Vill du posta ett gäng länkar för andra att kolla på så gör det i länktipstråden i Koat.

3) Vill du posta länkar för att styrka argument eller ge källor så kan du göra det i den befintliga tråden i Koat.

Du hänvisade själv till reglerna för Koat i ditt inlägg ovan, men du verkar inte begripa något av det som står där. Vad i ovan tre punkter är det du nu inte förstår, så fortsätter vi.

1. paralel är den bara för att 2 andra ville göra den så, varför sparkar ni inte ut dom som gick ot ist för att döma hela tråden? tråden bör dömas efter ts, och ts va ett länktips som inte kan postas i rekommenderad tråd.

2. varför är just mina länkar dömda till en specifik plats? får man inte posta bil videos där och diskutera bilen i klipet heller?

3. det vill jag inte, jag vill ha en samlad plats som get en bas för diskution, så att dom som inte förstår ämnet också kan va med i diskutionen.

jag hänvisade ditt för att jag inte kan posta mina länkar i hänvisad tråd från moderatorn. men om era regler nu säger att "konspirationsteoretiker" inte får göra länktips, så får jag väll lita på det då.
2018-04-14, 14:20
  #32
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
man kan omöjligt sammla all information på en plats.

Du är ju inte ute efter att samla all information på en plats, det är ju det som är problemet.

Du vill ha en ny FE-tråd med ditt synsätt. Problemet är att den kommer att innehålla exakt samma diskussioner som befintlig FE-tråd, vilket inte är OK.

Dina länkar som du postade i din korgade tråd kan du lika gärna posta i befintlig FE-tråd bara du förklarar varför du använder respektive länk som argument. Nu försökte du bara kringgå reglerna genom ett tattigt försök att posta länkar i Länktips. När sedan första svaret i den tråden kom var du inte sen att dra igång en diskussion, vilken skulle ägt rum i befintlig FE-tråd.
2018-04-14, 14:30
  #33
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
1. paralel är den bara för att 2 andra ville göra den så, varför sparkar ni inte ut dom som gick ot ist för att döma hela tråden? tråden bör dömas efter ts, och ts va ett länktips som inte kan postas i rekommenderad tråd.
Sparka ut? Så hårda är inte Flashbacks regler. Tråden är korgad, det räcker så bra så. Diskussion är OT, då det ska tas i befintlig tråd. Annan diskussion blir bara parallell.

Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
2. varför är just mina länkar dömda till en specifik plats? får man inte posta bil videos där och diskutera bilen i klipet heller?
Du kan i vilken tråd som helst på forumet använda en länk som argument, dock inte utan motivation om varför du försöker vidimera ett påstående med länken. I Länktips är dock länkar just länktips, det är ingen diskussionstråd.

Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
3. det vill jag inte, jag vill ha en samlad plats som get en bas för diskution, så att dom som inte förstår ämnet också kan va med i diskutionen.
Det har du i den befintliga FE-tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
jag hänvisade ditt för att jag inte kan posta mina länkar i hänvisad tråd från moderatorn. men om era regler nu säger att "konspirationsteoretiker" inte får göra länktips, så får jag väll lita på det då.
Läs igen och försök förstå hur du kan använda länkar som en del av en argumentation.

Mycket av det här med länkar hänger ihop med att de oftast slutar fungera över tid. En ensam länk blir då totalt meningslös.
2018-04-15, 08:53
  #34
Moderator
najass avatar
OT raderat

Denna tråd låses då TS fått förklaringar kring hur det ligger till i stor mängd och nu istället börjar diskutera andra saker.

/mod
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback