Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-13, 22:57
  #1
Medlem
denna tråd har slängts. https://flashback.org/t2931536
jag kan inte copy/paste men pm gick så här.
jag:varför?

mod:för det redan finns tråd, därför.

jag:det här är en länk tips tråd, och desutom tar den upp ämnet från en annan vinkel än den andra ts gör.

mod:vi mods har gemensamt beslutat att det finns trådar så det räcker.

så är min tråd samma sak som den befintliga? eller ska man göra skilnad på teorier och det som går att bevisa? är den befintliga tråden också ett länktips? har mina länkar en annan synvinkel på ämnet?

så ni har gemensamt beslutat att det räcker med 1 enda tråd till ämnet, och att ts i den befintliga bestämmt ska handla om flat earth societys teorier, trots att många platt jordare inte håller med om det dom säger, och t.o.m tycker att fes teorier faktiskt förstör samtalet.

då får jag slutligen erbjuda alla mods som varit med på beslutet att suga min kuk. ni kanske kan kalla det yttrandefrihet pga teknikaliteter men på riktigt lär den ju aldrig bli när ni kväver den med regler, kanske yttrandefrihet på gränsen skulle passa bättre.
2018-04-13, 23:02
  #2
Medlem
Trollfeeders avatar
Jag tycker faktiskt att mods gör fel. Dom säger ju indirekt att du ska länkspamma i den befintliga tråden, och det är ju så man inte ska göra.
2018-04-13, 23:20
  #3
Medlem
krautbrains avatar
Du har en nischad åsikt inom ett nischat område. Mods städar inte bort trådar som dina för att du ska bli ledsen i ögat, utan för att hålla forumet läsbart. Vissa områden som I&I borde de vara ännu hårdare i då många trådar påminner mycket om varandra.
2018-04-13, 23:28
  #4
Medlem
Jag tycker att det räcker gott och väl med en tråd som behandlar ämnet om jorden är platt eller inte.

Det är nästan så att det är en tråd för mycket.
2018-04-13, 23:31
  #5
Medlem
Zaedrewss avatar
Detta med platt jord igen. Ja du märker i mitt tonfall hur jag tycker om det. Så tycker säkert ska säga 99% av de på Flashback. Det må vara ett stort och kärt ämne för dig men mods åtgärder här speglar bara vad de flesta på forumet tycker om saken. Det räcker liksom med en tråd.
2018-04-13, 23:37
  #6
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
denna tråd har slängts. https://flashback.org/t2931536
jag kan inte copy/paste men pm gick så här.
jag:varför?

mod:för det redan finns tråd, därför.

jag:det här är en länk tips tråd, och desutom tar den upp ämnet från en annan vinkel än den andra ts gör.

Inte alls, dina inlägg tar upp ämnet ur exakt samma vinkel som finns i FE-tråden. Du nöjer dig inte med länktips utan du drar dessutom igång med den uttjatade argumentationen om heliumballonger, densitet, nasa och "crespecular sunrays" som har ältats i FE-tråden om och om igen.

Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
så är min tråd samma sak som den befintliga?

Ja skillnaderna är obefintliga. Samma YT-klipp, samma argument.

Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
har mina länkar en annan synvinkel på ämnet?

Nej det tycker jag inte, du argumenterar t.ex utifrån Eric Dubay som är diskuterad ungefär 999 gånger i FE-tråden. Inget nytt, inget unikt. Samma trams.

Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
så ni har gemensamt beslutat att det räcker med 1 enda tråd till ämnet, och att ts i den befintliga bestämmt ska handla om flat earth societys teorier, trots att många platt jordare inte håller med om det dom säger, och t.o.m tycker att fes teorier faktiskt förstör samtalet.

Inte heller detta är sant, tråden handlar inte enbart om FES's teorier utan det är en samlingstråd där vi diskuterar den platta jorden. Om du följt tråden så är det uppenbart att de råder en delad mening om vilkas tokteorier som är minst tokiga - det finns massor med inlägg som berör att "FES är betald opposition".

Och självklart kan du i tråden argumentera emot FES teorier om du så vill. Eller för. Eller vad du vill diskutera runt FE.
2018-04-13, 23:39
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Du har en nischad åsikt inom ett nischat område. Mods städar inte bort trådar som dina för att du ska bli ledsen i ögat, utan för att hålla forumet läsbart. Vissa områden som I&I borde de vara ännu hårdare i då många trådar påminner mycket om varandra.
och då är det just min tråd som gör forumet oläsbart? vilka många trådar påminer min tråd om?
Citat:
Ursprungligen postat av Coquille
Jag tycker att det räcker gott och väl med en tråd som behandlar ämnet om jorden är platt eller inte.

Det är nästan så att det är en tråd för mycket.
ja det kan du få tycka, jag tycker säker samma om dina ämnen. men är det verkligen samma tråd som den befintliga? varför får man inte äns göra ett länktips om just detta ämne? och vad rättfärdigar att feminism har ett helt eget forum i så fall?
2018-04-13, 23:40
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
denna tråd har slängts. https://flashback.org/t2931536
jag kan inte copy/paste men pm gick så här.
jag:varför?

mod:för det redan finns tråd, därför.

jag:det här är en länk tips tråd, och desutom tar den upp ämnet från en annan vinkel än den andra ts gör.

mod:vi mods har gemensamt beslutat att det finns trådar så det räcker.

så är min tråd samma sak som den befintliga? eller ska man göra skilnad på teorier och det som går att bevisa? är den befintliga tråden också ett länktips? har mina länkar en annan synvinkel på ämnet?

så ni har gemensamt beslutat att det räcker med 1 enda tråd till ämnet, och att ts i den befintliga bestämmt ska handla om flat earth societys teorier, trots att många platt jordare inte håller med om det dom säger, och t.o.m tycker att fes teorier faktiskt förstör samtalet.

då får jag slutligen erbjuda alla mods som varit med på beslutet att suga min kuk. ni kanske kan kalla det yttrandefrihet pga teknikaliteter men på riktigt lär den ju aldrig bli när ni kväver den med regler, kanske yttrandefrihet på gränsen skulle passa bättre.

Du borde se över titlarna på dina trådar.
2018-04-13, 23:43
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Detta med platt jord igen. Ja du märker i mitt tonfall hur jag tycker om det. Så tycker säkert ska säga 99% av de på Flashback. Det må vara ett stort och kärt ämne för dig men mods åtgärder här speglar bara vad de flesta på forumet tycker om saken. Det räcker liksom med en tråd.
vad är det som gör att du vill strypa just mitt ämne när det finns så mycket skit?
2018-04-13, 23:58
  #10
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
och då är det just min tråd som gör forumet oläsbart? vilka många trådar påminer min tråd om?

ja det kan du få tycka, jag tycker säker samma om dina ämnen. men är det verkligen samma tråd som den befintliga? varför får man inte äns göra ett länktips om just detta ämne? och vad rättfärdigar att feminism har ett helt eget forum i så fall?

"och då är det just min tråd som gör forumet oläsbart?" Det här var bland det mest IQ-befriade svar jag någonsin fått på forumet. Du fattar inte att det inte bara handlar om din tråd? Att reglerna finns till för att man har ett mål att uppnå? Men mod ska se genom fingrarna på just din tråd men ingen annans?

Säga vad man vill om feminismen. Jag är inget fan. Hur idiotisk den än må vara så har den spridit sig långt mycket längre än lallande om en platt jord. Det är därför den har ett eget forum. Den är relevant, flat earth är det inte.
2018-04-14, 00:12
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
"och då är det just min tråd som gör forumet oläsbart?" Det här var bland det mest IQ-befriade svar jag någonsin fått på forumet. Du fattar inte att det inte bara handlar om din tråd? Att reglerna finns till för att man har ett mål att uppnå? Men mod ska se genom fingrarna på just din tråd men ingen annans?

Säga vad man vill om feminismen. Jag är inget fan. Hur idiotisk den än må vara så har den spridit sig långt mycket längre än lallande om en platt jord. Det är därför den har ett eget forum. Den är relevant, flat earth är det inte.
vilken regel handlar det om?


femenism ser stort ut för man höjer det och hjälper det att se relevant ut medans platt jord inte får nått utryme als att synas, och när det syns så är det skådespelare som fes och mad mike som skitar ner ämnet med lögner.
__________________
Senast redigerad av iwanttobefree 2018-04-14 kl. 00:17.
Tinuviels avatar

Moderatormeddelande

Postat av Tinuviel 2018-04-14, 00:17
Moderator
OT/tjafs raderat.

Ämnet är följande:
TS tråd (FB) riktiga platt jords bevis., placerad i Länktips: videoklipp skickades till papperskorgen med de argument TS anger som grund. Var detta rätt eller fel?

Allmänt tjafs eller utsvävningar om jorden är platt eller ej är OT kommer att bemötas med varningar.

// mod
__________________
Senast redigerad av Tinuviel 2018-04-14 kl. 00:37.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback