Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-13, 16:29
  #1
Medlem
En pojke ska ha blivit slagen av en berusad man i Degerfors. Pojkens vänner hjälpte sedan polisen att hitta mannan som då konstaterades vara kraftigt berusad.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/or...an-i-degerfors

Flera frågor till FB folket:

1) Hur vanliga är de har fallen i Sverige?
2) Är det här ett vanligt eller typiskt landsbygs/brukssamhälle problem?
3) Hur allvarligt ser ni på det som hänt?
4) Vad tror ni är profilen av gärningsmannen? Det vill säga bakgrund osv.
5) Får pojken några psykologiska efterverkningar?
Citera
2018-04-13, 16:39
  #2
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Min teori: Ungjävlarna ungjävlades eller försökte gruppråna fyllot och fyllot fredade sig. Sen blev ungjävlarna kränkta.
Citera
2018-04-13, 18:15
  #3
Medlem
Enzymes avatar
Självklart inte okej men ändå förståeligt om det var en riktigt dryg ungdom och dessutom en berusad gärningsman. Jag skulle nog mycket väl kunna klappa till en tonåring om jag blev uppretad på fyllan. Jag är varken fyllo eller överdrivet galen.
Citera
2018-05-06, 01:30
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Min teori: Ungjävlarna ungjävlades eller försökte gruppråna fyllot och fyllot fredade sig. Sen blev ungjävlarna kränkta.

Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Självklart inte okej men ändå förståeligt om det var en riktigt dryg ungdom och dessutom en berusad gärningsman. Jag skulle nog mycket väl kunna klappa till en tonåring om jag blev uppretad på fyllan. Jag är varken fyllo eller överdrivet galen.
Sammanfattning: Pojken måste ha gjort något så denne förtjänade det?

Keywords:
  • Ungjävlar
  • ungjävlas
  • grupprån
  • fyllo (x3)
  • fredad
  • kränka
  • klappa till
  • uppretad
  • fylla
  • galen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback