Citat:
Ursprungligen postat av
Trollfeeder
Hemligt nummer är inte oseriöst. Det är common sense. Vet du inte hur internet funkar eller?
Gömma regnummer är inte oseriöst heller, det är common sense. Om du ringer och visar seriöst intresse och dom inte säger reg-numret, DÅ är det oseriöst.
Vad är det för bilar du hittar för sådana pengar dock? Merca CLK för 30K? Då ringer det väl en varningsklocka.
Gäller generellt bilar i den prisklassen.
Jag letade bil åt en vän för något årsen, prisklassen var 70 000 kr, och man fick ett helt annat bemötande. t.ex. den som köptes, blev man bjudna på kaffe, stannade och pratade länge även om annat än bilen, trevlig stämning helt enkelt. När jag kollar i denna prisklass verkar folk vilja dölja sig själva, och är allmänt otrevliga. Jag vill göra affär med en trevlig säljare. Täkte om dessa "typer" dras till vissa bilmärken.
Och jo det är märkligt. säljer man något så seriöst som en bil bör man skriva ut sitt fullständiga namn, registreringsnummer och telenr. Så klart man kan ha heligt nummer av anledningar, men det verkar mer regel än undantag i denna prisnivå. Så står det "numret okänt, 29 andra har även sökt på detta nummer"