2018-04-13, 00:00
Medlem
Zvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Nej, det är inte sjukt. Det är inte 80-tal längre, världen funkar inte som när dina barnbarn växte upp.
Haha förutom att jag är 30 år och inte har några barn...
Citera
2018-04-13, 05:21
Medlem
Peugeot 307sw kan du få på det priset riktigt smart val, ekonomiskt bra som fan delar är rena kaffepengar och den är känd att hålla länge samt bra komfort mycket bil för pengarna som varar. Skit i Volvo och merca för såna summor hade vart en katastof för din plånbok så fort du börjar rulla.

Lita på mig,!
Citera
2018-04-13, 06:49
Moderator
Citat:
Nej, det är inte sjukt. Det är inte 80-tal längre, världen funkar inte som när dina barnbarn växte upp.
Hur många bilar har du sålt på det sättet innan du ändrade tillvägagångssätt? Hur många bilar sålde du på 80-talet och hur upplever du skillnaden på en radannons i en dagstidning och blocket.

Nu vill jag inte veta vad "man" upplevt, det är dina egna personliga erfarenheter jag frågar efter, för jag personligen har inte upplevt det "man" upplever.
Citera
2018-04-13, 07:13
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zvi
Tittar på bilar av varierande modellen mellan 10 000 kr till 30 000 kr på Blocket. Jag slås av hur pass många säljare som upplevs som oseriösa, alltså hemligt nummer, gömmer reg-nummer, vill inte skriva sitt namn i annonsen, eller bara är allmänt skumma när man ringer och pratar. Många bilar har dessutom många ägare, och ofta har dom inte riktigt koll på föregående 2or på besikttningen utan mer "felen lagades". Liksom, jo tack, jag ser ju själv att den blev godkänt sen, men ville ju veta mer vad som hände när den inte blev...
Modeller jag bla kollat på ör Volvo c70, Mercedes clk, Jaguar x-type bla.

Vilka bilmodeller bör man kolla för att hitta normala (läs: trevliga seriösa vettiga) säljare? När det handlar om såna här mindre summor.

Att inte sätta ut telefonnummer är för att man vill undvika: att någon ringer och säger: "Bäst priset kompis du får 5 000". När annonsen har legat ute en timme och priset är satt till 30k kr.
Citera
2018-04-13, 22:17
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zvi
Haha förutom att jag är 30 år och inte har några barn...

Det jag syftar på är du resonerar som saker fungerade förr i tiden. Och jag pratar inte om för fem år sedan då. Men visst, 90-talet hade räckt.

Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Hur många bilar har du sålt på det sättet innan du ändrade tillvägagångssätt? Hur många bilar sålde du på 80-talet och hur upplever du skillnaden på en radannons i en dagstidning och blocket.

Nu vill jag inte veta vad "man" upplevt, det är dina egna personliga erfarenheter jag frågar efter, för jag personligen har inte upplevt det "man" upplever.

Mina personliga upplevelser är oviktiga i sammanhanget. Dom kan vara en statistisk olycka. Det jag beskriver är baserat på mer än bara egna erfarenheter.
Citera
2018-04-14, 07:33
Moderator
Citat:
Det jag syftar på är du resonerar som saker fungerade förr i tiden. Och jag pratar inte om för fem år sedan då. Men visst, 90-talet hade räckt.

Mina personliga upplevelser är oviktiga i sammanhanget. Dom kan vara en statistisk olycka. Det jag beskriver är baserat på mer än bara egna erfarenheter.
Du har inte sålt några egna bilar genom att sätta ut namn och nummerplåt ... Du kanske inte sålt nån bil överhuvudtaget på blocket men vill trots det gärna beskriva hur det fungerar. Baserat på nån slags nostalgisk uppfattning om att det var bättre förr, trots att du troligtvis inte ens var född då. Korrekt analys?

Det är klart att dina personliga erfarenheter är viktiga i sammanhanget. För nån statistik lär du inte ha att visa.
Jag har egna erfarenheter av det och de är inget som det du påstår. Om man tittar på blocket finns det tusentals och åter tusentals annonser med namn och regnummer i den prisklassen trots det verkar det inte hända så mycket ...
Citera
2018-04-15, 13:09
Medlem
godboys avatar
Jag kan inte för mitt liv begripa att 90% av alla som letar bil i 10-30K segmentet tror att det rätta är att köpa en gammal oduglig lyxkryssare. Även om ni nu köper en sådan så lär ni ju extremt mycket problem och dyra reparationer. Köp en liten enkel bil som inte har massa lull lull som ändå inte funkar som det ska. Har du inte råd med mer än 30K för en bil, ja då har du inte råd med underhållet av en före detta gammal rutten premiumbil. Bara bränsleförbrukningen kommer ju vara grym.
Citera
2018-04-16, 12:57
Medlem
miklons avatar
Det är jätteirriterande när regnumret inte syns. Jag vill inte slösa tid på att kontakta säljaren bara för att kunna göra den första basala kontrollen av bilen.
Citera
2018-04-16, 12:59
Medlem
miklons avatar
Citat:
Anledningen att folk skriver att bilen säljs av "Passat" är ofta att dom heter Muhammed och att ingen ringer om dom skriver det.

Men det vet ju alla, så därför ringer man inte på en bil som säljs av "Passat" heller.
Citera
2018-04-17, 19:08
Medlem
Baalzamons avatar
Törs man inte sätta ut regnummer, namn och telefonnummer skall man inte sälja bilar, låt någon annan sköta det i såna fall. Skulle någon idiot ringa så säg åt dom att dra åt helvete bara, visa lite pondus.
Citera
2018-04-17, 22:29
Medlem
Zvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag kan inte för mitt liv begripa att 90% av alla som letar bil i 10-30K segmentet tror att det rätta är att köpa en gammal oduglig lyxkryssare. Även om ni nu köper en sådan så lär ni ju extremt mycket problem och dyra reparationer. Köp en liten enkel bil som inte har massa lull lull som ändå inte funkar som det ska. Har du inte råd med mer än 30K för en bil, ja då har du inte råd med underhållet av en före detta gammal rutten premiumbil. Bara bränsleförbrukningen kommer ju vara grym.
Vad har detta med tråden att göra?
Ska man skrota dessa gamla lyxbilar eller? Något slags värde har dom väl. Fattar inte din koppling till topic dock.
Citera
2018-04-18, 01:40
Medlem
killawifes avatar
Jag kan hålla med om att regnumret på bilen inte behöver suddas ut. Vad är man rädda för liksom, att nån ska komma och sno eran nyploerade v70 liksom? Fast säg inte det på facebook för då tar det hus i helvete. V70-ägare är rätt stingsliga.
Men telefonnummer på blocket? Nej nej och åter nej. Det ringer så mycket konstigt folk och på konstiga tider.
Annars tycker jag inte att det är så illa som du beskriver. De flesta jag har haft att göra med har varit trevliga men några få undantag och köper folk bil av mig så tror jag nog att de tycker att de fick ett trevligt bemötande, dock ej kaffe då jag inte dricker det. Men det är bättre att köpa MC, då brukar alla vara supertrevliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in