2018-04-12, 11:46
Medlem
FETochFULs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fibbe123
själv ska jag ta livet utav mig med ett rep. Idag faktiskt jag sitter just nu och surfar på flashback men snart ska jag nog hänga mig själv. Jag har skrivit breven till mina anhöriga. Sen ska jag nog lyssna på musiken samtidigt som jag dör

Lycka till! om vi hamnar i himlen hälsa på mig då. (nej jag trollar inte)

komma sakne di
Citera
2018-04-12, 12:03
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Satsa på dig själv och bli den bästa du ❤️
Citera
2018-04-12, 12:10
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fibbe123
själv ska jag ta livet utav mig med ett rep. Idag faktiskt jag sitter just nu och surfar på flashback men snart ska jag nog hänga mig själv. Jag har skrivit breven till mina anhöriga. Sen ska jag nog lyssna på musiken samtidigt som jag dör

Lycka till! om vi hamnar i himlen hälsa på mig då. (nej jag trollar inte)

Älskade människa, varför skriver du såhär?
Citera
2018-04-12, 12:23
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vancha97
Jag har saknat livslust i stort sett sedan jag föddes och har varit deprimerad sedan jag var 9 år gammal. Jag är 20 år nu och har helt enkelt fått nog av livet. Jag mår dåligt varje dag och det är tydligt att det kommer inte bli bättre med tiden.

Jag har bestämt mig för att jag ska begå självmord, men har inte bestämt mig för hur.
Jag är för feg för att fysiskt skada mig själv så att skära handleder eller liknande går bort. Jag har funderat mest på att ta en överdos av tabletter men vilka tabletter fungerar bäst och hur många behövs för att dö?
Jag har bara vanliga panodil hemma just nu, går det dö av såna?
Vilka andra sätt kan rekommenderas?
Det absolut enklaste är att ställa sig framför tåget. Du dör snabbt och smärtfritt.
Drick dig riktigt full innan bara.

Tabletter är svårt att dö på. Men om du vill vara säker på att dö så är tryck i dig en burk eller två med alvedon som har modifierad frisättning. Inte ens vården kan rädda dig då.

Har du tillgång till vapen så är ju ett skott i huvudet en enkel och smärtfrilösning.

Överdosera narkotika är också en enkel lösning, läs på lite innan bara. Det går att beställa från seriösa sidor på nätet.

Off topic:
Gör det inte, varför inte experimentera med LSD innan? Det ska tydligen kunna hjälpa.

Skicka ett pm om du vill, så kanske jag kan få dig på andra tankar. Det måste ju finnas en lösning. ECT-behandling skulle antagligen göra mycket för dig. Tror att en tvångsinläggning skulle få dig att må MYCKET bättre.
Citera
2018-04-12, 12:29
Medlem
Lofns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biffolo
En 'exit bag' är ett bra alternativ...

En person som frågar hur man tar livet av sig på bästa sätt vill naturligtvis egentligen inte dö begriper du väl!? Vill man dö på riktigt är det ju inte svårt. Jag tror nog TS få slut på den tillvaro hon har nu, men naturligtvis ska hon göra det genom att byta ut sitt nuvarande liv den mot ett bra liv istället. Inte en "exit bag"!
Citera
2018-04-12, 12:38
Citat:
Jag har inte skrivit detta inlägg för att jag söker uppmärksamhet, och mina självmordstankar är allvarliga. Jag har orkat att leva ett ovärdigt liv alldeles för länge.

Min depression grundar sig i 9 års mobbning(hela grundskolan) och hade inga vänner i gymnasiet heller men blev inte mobbad i alla fall, blev våldtagen av 2 killar när jag var 17, min biologiska pappa har alkoholproblem vilket var ett problem tills dess att föräldrarna skiljde sig, har och har alltid haft en dålig relation med syskon. Det är många saker som har bidragit till att jag mår dåligt.
Gällande relationer så har jag dejtat killar och killar har visat intresse men aldrig för någonting seriöst, och varför vet jag inte. Killar ser mig som ett sexobjekt mer än en individ och begriper inte varför.

När jag började universitetet så trodde jag att jag skulle få vänner. Detta hände dock inte och jag förstår inte riktigt varför. Jag har pratat med anhöriga om detta och deras teori är att jag är en svår person att lära känna och att andra lätt kan få intrycket av att jag inte vill lära känna dem. Det kan stämma att jag är en svår person, men jag försöker att vara lite mer framåt och social när jag är där. Jag är dock väldigt introvert och lider av social ångest.

Jag lider av panikångest, och förut kunde jag kontrollera den till att enbart få ångest när jag befann mig hemma. Men just nu är den helt omöjlig att kontrollera och kan bryta ihop i stort sett när som helst och var som helst.

Jag vill begå självmord men jag vet inte om jag vågar. Jag får lite dåligt samvete gentemot dem anhöriga som faktiskt bryr sig. Men jag skulle behöva vänner och en kärleksrelation också. Jag tror att skulle jag få vänner och en kille så skulle större delen av min depression försvinna.

Testa gå kurser då träffar du folk med gemensamma intressen. Som sagt anses res lätt att träffa folk utomlands. Finns ju massor med dating sidor.

Testa lite aktiviteter som gör att du träffar lite nytt folk.

Tråkigt att höra vad du gått igenom men sluta inte kämpa för det
Citera
2018-04-12, 12:51
Medlem
om du inte redan provat en eller flera svamp trippar så bör du nog göra det innan...
https://www.theguardian.com/science/...d-people-study
Citera
2018-04-12, 13:07
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofn
En person som frågar hur man tar livet av sig på bästa sätt vill naturligtvis egentligen inte dö begriper du väl!? Vill man dö på riktigt är det ju inte svårt. Jag tror nog TS få slut på den tillvaro hon har nu, men naturligtvis ska hon göra det genom att byta ut sitt nuvarande liv den mot ett bra liv istället. Inte en "exit bag"!

Det behöver det inte vara i alla fall. Någon kan ex lida av en obotlig sjukdom som har ett plågsamt slut på något hospis ute i Sverige. Det finns många gånger det är berättigat att ta sitt eget liv om man räknar in olika sjukdomar. ALS är en trist sjukdom med besvärligt slut.. Samma med Hjärtsvikt, Cancer och andra dödliga sjukdomar. De flesta vill avlida så smärtfritt som möjligt och utan allt för svår dödsångest. Lider själv av hjärtsvikt och tänker inte ligga på ett hospis med en syrgastub och inte få luft i månader innan jag till slut avlider och de ev väcker upp mig till en ny runda av plågor.

Så visst kan självmord vara en vettig lösning i vissa fall men psykproblem när man är 18-20 brukar gå att lösa och går det inte så finns det mediciner som kan få patienten att fungera OK i samhället.
Citera
2018-04-12, 13:24
Medlem
Citat:
Jag har gått hos en mängd olika psykologer i 11 år nu men ingen har lyckats få mig att må bättre. Det finns inget sätt att rädda mig. Jag är 20 år och det är helt enkelt redan för sent.
Se en psykiatriker istället. Har du testat antidepressiva preparat? Alternativt en elbehandling? Ställ krav på dina vårdkontakter och ge dig inte förens du testat allt evidensbaserat som går att testa. Tyvärr får man ligga på själv då ingen som jobbar i vården har så mycket tid, ork eller lust att sitta och ringa upp patienter som kanske mår dåligt detta måste du själv visa upp gång på gång. Bruka inte våld mot dig själv eller annan och utgå ifrån att det kan faktiskt bli bättre, betydligt bättre, bara du ger dig tid och kräver en rejäl utredning och behandlingsplan.
Citera
2018-04-12, 13:35
Medlem
biffolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofn
Jag svarar bara på topic som man ska enligt regelverket här på flashback, även ifall någon i framtiden ser denna tråd och vill avsluta sitt liv. Alla får göra exakt vad de vill med sina liv och ingen utom de själva ansvarar om de ska leva eller död. Jag ger bara fakta och låter personen själv avgöra vad de vill göra med informationen.

Citat:
Ursprungligen postat av warp10
Ser smidigt ut.
Hur ska gasen man använder komma ut ur påsen?
Man kan använda gummisnoddar som man inte sitter så hårt eller elastiska kardborreband, altenativt en vanlig syrgasmask som man köper billigt på internet.

En sån här:
Senast redigerad av biffolo 2018-04-12 kl. 13:39.
Citera
2018-04-12, 13:38
Medlem
PrinceFeisals avatar
Citat:
Jag har inte skrivit detta inlägg för att jag söker uppmärksamhet, och mina självmordstankar är allvarliga. Jag har orkat att leva ett ovärdigt liv alldeles för länge.

Min depression grundar sig i 9 års mobbning(hela grundskolan) och hade inga vänner i gymnasiet heller men blev inte mobbad i alla fall, blev våldtagen av 2 killar när jag var 17, min biologiska pappa har alkoholproblem vilket var ett problem tills dess att föräldrarna skiljde sig, har och har alltid haft en dålig relation med syskon. Det är många saker som har bidragit till att jag mår dåligt.
Gällande relationer så har jag dejtat killar och killar har visat intresse men aldrig för någonting seriöst, och varför vet jag inte. Killar ser mig som ett sexobjekt mer än en individ och begriper inte varför.

När jag började universitetet så trodde jag att jag skulle få vänner. Detta hände dock inte och jag förstår inte riktigt varför. Jag har pratat med anhöriga om detta och deras teori är att jag är en svår person att lära känna och att andra lätt kan få intrycket av att jag inte vill lära känna dem. Det kan stämma att jag är en svår person, men jag försöker att vara lite mer framåt och social när jag är där. Jag är dock väldigt introvert och lider av social ångest.

Jag vill begå självmord men jag vet inte om jag vågar. Jag får lite dåligt samvete gentemot dem anhöriga som faktiskt bryr sig. Men jag skulle behöva vänner och en kärleksrelation också. Jag tror att skulle jag få vänner och en kille så skulle större delen av min depression försvinna.

Jag var också i djup depression i din ålder pga mitt spelmissbruk och trodde det var slutet. Lyckligtvis tog jag mig ur det med hjälp av mina föräldrar. Det var ca 5 år sedan nu och jag är glad att jag inte gjorde något dumt. Känns så onödigt att du ska kasta bort ditt liv nu när du ändån kämpat så hårt med skolan. Vänta tills du får din belöning! Något häftigt yrke massa nya kollegor i en stor firma etc etc..

Jag kan bli din vän! Skriv iväg ett meddelande om du vill ha någon att prata med.
Citera
2018-04-12, 13:52
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Min depression grundar sig på väldigt många traumatiska upplevelser och har bara blivit värre av att jag fortfarande saknar en trygghet.

Jag har gått hos en mängd olika psykologer i 11 år nu men ingen har lyckats få mig att må bättre. Det finns inget sätt att rädda mig. Jag är 20 år och det är helt enkelt redan för sent.

Jag är inte den personen som folk kanske tror mår så psykiskt dåligt som jag gör. Min fasad är väl ganska ordnad. Jag studerar på universitet, fick högsta betyg i allt i gymnasiet, har aldrig druckit alkohol, har aldrig tagit droger och har aldrig ens prövat tobak. Jag har varit ”skötsam” så att säga och försökt visa upp en fasad att allting är bra men jag orkar inte mer. Jag kan inte längre hålla upp min fasad. Denna vecka bröt jag ihop inne på universitetet och fick fly salen för att låsa in mig på toaletten i timmar.

Jag har ingen ork kvar till någonting. Jag vill helt enkelt inte leva längre. Jag kan inte komma över det som har hänt mig, och jag kan inte heller acceptera de saker som aldrig kommer hända mig.
Jag önskar att jag kunde ha ett normalt liv vilket för mig innebär att ha vänner och kunna få en pojkvän. Jag är en 20-årig tjej som aldrig har haft ett förhållande trots att jag verkligen har försökt att få det. Jag kan inte leva ett helt liv i ensamhet så därför är det bättre att ta mitt liv nu än att vänta och göra det i ett senare skede.

Vad pluggar du till? Du behöver inte säga specifikt yrke, men åtminstone bransch. Hur långt har du kvar av dina studier? Har du ingen motivation att ens avsluta dina studier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in