Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-11, 21:19
  #1
Medlem
Jag har saknat livslust i stort sett sedan jag föddes och har varit deprimerad sedan jag var 9 år gammal. Jag är 20 år nu och har helt enkelt fått nog av livet. Jag mår dåligt varje dag och det är tydligt att det kommer inte bli bättre med tiden.

Jag har bestämt mig för att jag ska begå självmord, men har inte bestämt mig för hur.
Jag är för feg för att fysiskt skada mig själv så att skära handleder eller liknande går bort. Jag har funderat mest på att ta en överdos av tabletter men vilka tabletter fungerar bäst och hur många behövs för att dö?
Jag har bara vanliga panodil hemma just nu, går det dö av såna?
Vilka andra sätt kan rekommenderas?
Citera
2018-04-11, 21:21
  #2
Medlem
Centauris avatar
Vad grundar sig din depression på?
Citera
2018-04-11, 21:23
  #3
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Jag har själv varit deprimerad sedan barndom. Men det finns faktikst många olika vägar att bli hjälpt på. Det går att ha ett värdigt liv!

Har du pratat med läkare eller psykolog? Har du närstående som vet hur du mår?

Att kunna ändra sig är modigt, inte skamligt!
__________________
Senast redigerad av Trevligt.konto 2018-04-11 kl. 21:25.
Citera
2018-04-11, 21:25
  #4
Medlem
Istället för o avsluta ditt liv, varför inte börja leva istället?
Mönstra på någon båt och upptäck världen.
Gå med i Franska främlingslegionen.
Åk ner till Indien/Afrika och arbeta med fattiga barn.

Livet blir vad man gör det till.
Citera
2018-04-11, 21:33
  #5
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
I absoluta nödfall kan man knarka lite också för snabba nya perspektiv. Ingen vill dö efter en solnedgång på svamp, och det är inte heller nåt man vill missa.
Citera
2018-04-11, 21:33
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vancha97
Jag har bara vanliga panodil hemma just nu, går det dö av såna?
Vilka andra sätt kan rekommenderas?

Är du rädd för smärta och en långsam död alltså en vecka eller så, så bör du lägga ner de tankarna du kanske mest blir handikappad. Paracetamol är farligt !
Du kan inte få rekommendationer förstår du väl?
Citera
2018-04-11, 21:33
  #7
Medlem
Min depression grundar sig på väldigt många traumatiska upplevelser och har bara blivit värre av att jag fortfarande saknar en trygghet.

Jag har gått hos en mängd olika psykologer i 11 år nu men ingen har lyckats få mig att må bättre. Det finns inget sätt att rädda mig. Jag är 20 år och det är helt enkelt redan för sent.

Jag är inte den personen som folk kanske tror mår så psykiskt dåligt som jag gör. Min fasad är väl ganska ordnad. Jag studerar på universitet, fick högsta betyg i allt i gymnasiet, har aldrig druckit alkohol, har aldrig tagit droger och har aldrig ens prövat tobak. Jag har varit ”skötsam” så att säga och försökt visa upp en fasad att allting är bra men jag orkar inte mer. Jag kan inte längre hålla upp min fasad. Denna vecka bröt jag ihop inne på universitetet och fick fly salen för att låsa in mig på toaletten i timmar.

Jag har ingen ork kvar till någonting. Jag vill helt enkelt inte leva längre. Jag kan inte komma över det som har hänt mig, och jag kan inte heller acceptera de saker som aldrig kommer hända mig.
Jag önskar att jag kunde ha ett normalt liv vilket för mig innebär att ha vänner och kunna få en pojkvän. Jag är en 20-årig tjej som aldrig har haft ett förhållande trots att jag verkligen har försökt att få det. Jag kan inte leva ett helt liv i ensamhet så därför är det bättre att ta mitt liv nu än att vänta och göra det i ett senare skede.
Citera
2018-04-11, 21:34
  #8
Medlem
depression är lyxproblem som inte alla har råd att ha , se dig själv som lycklig lottad som har råd att ha det.
Försök använda alla problem samt känsloproblem som bränsle för att nå dina drömmar för några måste du ha om inte fundera ut några, du är för ung och dum(menar inget illa tro mig) för att kommit till denna slutsats då du berättar att du har haft dessa problem sedan 9 antagligen en dålig fas bara som inte gått över känner flera med liknande historia inte ovanligt alls så tro inte du är speciell och att världen cirkulerar runt dig.

Kanske låter som jag är okänslig och kall men jag lovar att det ej är meningen, gå och snacka med riktigt bra psykolog eller om du har problem med att snacka med någon försök studera lite psykologi på egen hand skadar aldrig!

Lycka till
Citera
2018-04-11, 21:36
  #9
Medlem
Istället för att tänka så tycker jag att du ska söka vårdcentral eller privat psykolog. Har du provat alla antidepressiva som finns? Om inte, börja beta av dem tills du hittar något som hjälper dig! Kram
Citera
2018-04-11, 21:41
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vancha97
Jag har saknat livslust i stort sett sedan jag föddes och har varit deprimerad sedan jag var 9 år gammal. Jag är 20 år nu och har helt enkelt fått nog av livet. Jag mår dåligt varje dag och det är tydligt att det kommer inte bli bättre med tiden.

Jag har bestämt mig för att jag ska begå självmord, men har inte bestämt mig för hur.
Jag är för feg för att fysiskt skada mig själv så att skära handleder eller liknande går bort. Jag har funderat mest på att ta en överdos av tabletter men vilka tabletter fungerar bäst och hur många behövs för att dö?
Jag har bara vanliga panodil hemma just nu, går det dö av såna?
Vilka andra sätt kan rekommenderas?

Bättre du tar kontakt här https://mind.se/hitta-hjalp/sjalvmordslinjen/ än att sitter och försöker få andra att må dåligt över dina självmordsplaner...
Citera
2018-04-11, 21:43
  #11
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Du har antagligen haft dåliga psykologer. Eller av fel sort. Kbt? Eller psykorerapi!? Har du fått medicinsk hjälp? ☂️
Citera
2018-04-11, 21:44
  #12
Medlem
Nej det ska du inte göra.
Du är 20!
Det är ingenting.
Vågar nästan lova dig att det blir lättare ju äldre du blir, du kommer inte bry dig senare!
Ibland är det bästa att fokusera på positiva saker än att älta gammalt skit.
Du behöver se allt gott!
Få distans, jämförelser som inte är med dagens svenska mått mätt, uppleva naturen och allt magiskt vi har omkring oss!
Du är så älskad av Gud Fadern så det kan du inte ens föreställa dig.
Jag har fått känna den Kärleken och vet med säkerhet att Fadern har en plan för dig!
Älskade vän, du behöver kärlek.
Får du det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback