2018-04-15, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antonin
Tänk att det fanns en gång, för inte så länge sedan, när jag fortfarande trodde på USA/NATO och deras informationskanaler. Någon gång mellan invasionen av Irak och den s.k arabiska våren förstod jag att jag inte okritiskt kan lita på det som påstås i media och sägs av berömda politiker.

Att världssamfundet inte fördömer helgens bombningar trots att det uppenbart strider mot internationell rätt är ju bara bisarrt. Man undrar ju faktiskt vad det är frågan om. Är det pga rädsla?

USA och deras allierade äger ju narrativet. Krävs en hel del för att någon eller några skulle kunna utmana det.
Citera
2018-04-15, 19:03
Medlem
https://youtu.be/L8Udgh_aECE

Ron Paul uttalar sig om saken.

Ingen av er kan nånsin kalla honom för rysstroll.
För den som inte vet vem de är föreslår jag att googla, då denna man vet mer om världen och har gjort mer än vad ni sorossväljare någonsin kommer i närheten av.
Citera
2018-04-15, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Kul att se grushögarna efter attacken! Märkligt att syrierna samtidigt påstår att de sköt ner alla missiler samtidigt som de visar den totala förödelsen. Snacka om att de är korkade!

Man har aldrig sagt att man hade skjutit ner alla men man sköt ner 71 av 105.

https://twitter.com/miladvisor/status/985232648930058242
Tydligen USA/UK/Frankrike skickade 76 missiler till samma anläggningen för forskning av kemi, just samma anläggningen som OPCW skulle besöka samma dagen.
Citera
2018-04-15, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antonin
Tänk att det fanns en gång, för inte så länge sedan, när jag fortfarande trodde på USA/NATO och deras informationskanaler. Någon gång mellan invasionen av Irak och den s.k arabiska våren förstod jag att jag inte okritiskt kan lita på det som påstås i media och sägs av berömda politiker.

Att världssamfundet inte fördömer helgens bombningar trots att det uppenbart strider mot internationell rätt är ju bara bisarrt. Man undrar ju faktiskt vad det är frågan om. Är det pga rädsla?
Visst är det intressant hur allt kan svänga.
Citera
2018-04-15, 20:09
Medlem
Finns det någon form av medborgarjournalistik i Syrien? Det hade varit otroligt intressant att höra vad vanligt folk därnere har att säga om de senaste två veckorna och väldigt spännande att få folks syn på hur västmedia återger det som pågår. Vanligt folk här hemma tror ju på riktigt att det här var en 100% befogad attack och att det är rätt på alla sätt pga FN osv. Ganska skruvat.
Citera
2018-04-15, 20:38
Medlem
Hegamons avatar
Smäller det i natt då? Jag antar att USA kommer precisionsbomba mera i natt. Och att ryssen kommer tvingas titta på som ett fån. Många ryssar har dock redan dödats i kriget.
Citera
2018-04-15, 20:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hellobbq
Amerikanerna hävdar att ingen missil blev nerskjuten trots filmer och bilder som visar motsatsen.

För all del, posta lite bilder på nedskjutna robotvrak. Gärna också någon video som visar hur syriskt luftvärn plockar ner västerländska robotar.
Citera
2018-04-15, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekorr3n
För all del, posta lite bilder på nedskjutna robotvrak. Gärna också någon video som visar hur syriskt luftvärn plockar ner västerländska robotar.

Det finns inga sånna bevis. Mycket desinformation och fakevideos från andra krig som sprids. Alla vet att Ryssland och Assad-regimen inte har tekniken och pengarna att kunna motarbeta Västvärldens högteknologiska missiler.
Citera
2018-04-15, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annonsblockeringen
Finns det någon form av medborgarjournalistik i Syrien? Det hade varit otroligt intressant att höra vad vanligt folk därnere har att säga om de senaste två veckorna och väldigt spännande att få folks syn på hur västmedia återger det som pågår. Vanligt folk här hemma tror ju på riktigt att det här var en 100% befogad attack och att det är rätt på alla sätt pga FN osv. Ganska skruvat.

Förra gången det begavs med kemattacker så gjordes ett reportage på plats bland de drabbade.
Och de närmast välkomnade västs offensiv. Sändes tom på SVT...
Citera
2018-04-15, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Smäller det i natt då? Jag antar att USA kommer precisionsbomba mera i natt. Och att ryssen kommer tvingas titta på som ett fån. Många ryssar har dock redan dödats i kriget.

Varför tror du att USA kommer bomba inatt? Vart fick du den informationen från?
Citera
2018-04-15, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja och fullständigt havererade då det gäller desinformation som också är ett slags svar kan man säga även om det inte finns någon som tror på ett ord dom säger. Däremot väntas nya sanktioner mot Ryssland gällande den senaste kemattacken rapporter Haley i dag. Det kostar att att inte sköta sin allierade och låta honom tillhandahålla kemvapen på sitt eget folk.

Putin hostar lite trött att mer attacker från väst kommer orsaka kaos.

Du klappar i takt, medans världens största krigsmaskin helt utan bevis inför sanktioner. Fräscht.
Citera
2018-04-15, 20:53
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Syria: western allies launch diplomatic offensive in wake of strikes
Pressure grows on Russia to stop protecting Assad as US, UK and France press for inquiry into chemical weapons stockpiles

She announced fresh US sanctions would be applied on Monday against companies linked to the use of chemical weapons by the Syrian government.
The western initiative at the UN came as the US envoy to the UN, Nikki Haley, said US troops – numbering about 2,000 – would be staying in Syria until their mission was complete.
https://www.theguardian.com/world/2018/apr/15/western-allies-launch-diplomatic-offensive-in-wake-of-syria-strikes

Alltså stannar dom amerikanska soldaterna i Syrien trots att Trump tidigare sagt att dom var på väg hem. Dom stannar tills uppdraget är slutfört heter det i dag. Trump har meddelat att mer kemvapen och han är åter beredd att attackera. Laddad och förberedd. Han säger också att han är oerhört stolt över amerikanska militären och att det är väl spenderade miljarder och ingen kommer någonsin i närheten av den krigsmakt som US har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in