2018-04-11, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Men det är klart, realistiska teorier är ju inte lika roliga som konspirationsteorierna

Vet inte om du tolkade mig på det sättet eller om det var en allmän kommentar kring diskussionen men jag menade alltså inte att det skulle ligga någon slags agenda bakom det hela utan att det hela har just en någorlunda rationell teknisk förklaring men att presentationen som den är som konsekvens ser "märklig" ut.

Finns ju ingen vettig poäng med att manipulera den siffran medvetet.
Citera
2018-04-11, 18:42
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToxS
Vet inte om du tolkade mig på det sättet eller om det var en allmän kommentar kring diskussionen men jag menade alltså inte att det skulle ligga någon slags agenda bakom det hela utan att det hela har just en någorlunda rationell teknisk förklaring men att presentationen som den är som konsekvens ser "märklig" ut.

Finns ju ingen vettig poäng med att manipulera den siffran medvetet.
Jag höll helt med dig.
Citera
2018-04-12, 17:44
Avslutad
Att visningsräknaren kan verka lite knasig beror främst på att visningar samlas ihop och uppdateras då och då av prestandaskäl och att det finns så många cachelager och olika servrar. Logiken för hur visningarna uppdateras blir rätt invecklad, men de ska bli rätt förr eller senare.
Citera
2018-04-12, 19:39
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottfisk
Att visningsräknaren kan verka lite knasig beror främst på att visningar samlas ihop och uppdateras då och då av prestandaskäl och att det finns så många cachelager och olika servrar. Logiken för hur visningarna uppdateras blir rätt invecklad, men de ska bli rätt förr eller senare.

Var det inte något med att alla visningar för nya trådar låg på typ 19 eller liknande för några år sedan? Det kanske har samma förklaring? Eller...
Citera
2018-04-12, 19:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Var det inte något med att alla visningar för nya trådar låg på typ 19 eller liknande för några år sedan? Det kanske har samma förklaring? Eller...

Precis, har för mig att gränsen då låg på 19 visningar innan den "tvingade" ut en uppdatering tidigare än den hade gjort annars.
Citera
2018-04-12, 21:40
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottfisk
Precis, har för mig att gränsen då låg på 19 visningar innan den "tvingade" ut en uppdatering tidigare än den hade gjort annars.

Sökte lite och det diskuteras bl.a. här:

(FB) Knas med "visningar"?
(FB) Varför är antalet visningar så otroligt synkade, hur uppdateras de? /(mod)

Kan vara intressant i tråden eftersom det verkar som att alla lallare blir konspirationsteoretiker så fort de hittar något de i sin snäva världsbild tycker är udda eller tror inte stämmer.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in