2018-04-10, 06:15
Medlem
Jag har under morgonen sett hur siffrorna för hur många gånger mina två senast startade ämnen har visats har "fladdrat" upp och ner.

Samtidigt har visningarna av ämnet "Svenskarna ett smygrasistiskt pack" skjutit i höjden som en raket utan att backa och utmärker sig genom att ha 100-1000ggr fler visningar än ämnen ovanför och under.

Är det ett styrt trixande för att få in vissa "passande" ämnen på framsidan under aktuella ämnen eller vad beror det på att en av mina trådar som hade ett tiotal visningar plötsligt nu någon timma senare är nere på tre visningar?
Senast redigerad av rotebro-conny 2018-04-10 kl. 06:25.
Citera
2018-04-10, 06:16
Medlem
Nu är plötsligt min tråd om "Realcap" ner på en enda visning...!?!?
Citera
2018-04-10, 06:27
Medlem
Ultrasmisks avatar
Ja det är något skumt sen de ändrade till den nya versionen.
Antal visningar har gått ner.
Citera
2018-04-10, 07:12
Medlem
kalkryggars avatar

Men ärligt talat. Du startar en tråd med ett namn som inte intresserar någon i ett ämne som intresserar få. Därför så väljer inte så många att klicka sig in på din tråd. Så enkelt är det.
Citera
2018-04-10, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

Men ärligt talat. Du startar en tråd med ett namn som inte intresserar någon i ett ämne som intresserar få. Därför så väljer inte så många att klicka sig in på din tråd. Så enkelt är det.

På vilket vis besvarar du min fråga om varför siffrorna fladdrar upp och ner?

Jag är väl medveten om att mina ämnen ter sig ointressanta i jämförelse men dom är väl inte så ointressanta att räkneverket ska gå bakåt?

Och varför fladdrade inte antalet visningar upp och ner på den andra tråden jag hänvisade till?

Sen vill jag att du ska veta att det ser jävligt löjligt ut med den där gubben som slår sig på pannan. Din läsförståelse verkar vara på en femårings nivå, det kanske du inte kan göra så mycket åt men när du använder den där gubben förstärker du bilden av att det också är din faktiska ålder.
Senast redigerad av rotebro-conny 2018-04-10 kl. 08:08.
Citera
2018-04-10, 08:11
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny

Jag är väl medveten om att mina ämnen ter sig ointressanta i jämförelse men dom är väl inte så ointressanta att räkneverket ska gå bakåt?

Och varför fladdrade inte antalet visningar upp och ner på den andra tråden jag hänvisade till?

Sen vill jag att du ska veta att det ser jävligt löjligt ut med den där gubben som slår sig på pannan. Är du fem år eller?

Jo det låter ju konstigt om det verkligen är så. Det skulle betyda att det är en bugg i så fall. Är det inte så att du blandar ihop räknaren som visar hur många som besöker tråden "just nu" med antalet totala besökare? Det blir ju dock lite konstigt om "just nu" siffran fladdrar upp-ner och sen är antalet totala besökare bara 1.

Men du måste väl förstå att det i så fall är en bugg och inte ett förhållningssätt Flashback har. Det är ju lite för genomskinligt.

Varför ser det löjligt ut med gubben som slår sig för pannan? Den tjänar sitt syfte extremt bra tycker jag. Speciellt för oss vuxna. Min läsförståelse är extremt bra.
Citera
2018-04-10, 08:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Att trådar, även av tramskaraktär, skjuter i höjden är väl inget konstigt. Men att visningssiffrorna skulle "fladdra" nedåt känns ju skumt & det skulle man vilja ha en teknisk förklaring på.
Citera
2018-04-10, 08:20
Medlem
Citat:

Sen vill jag att du ska veta att det ser jävligt löjligt ut med den där gubben som slår sig på pannan. Din läsförståelse verkar vara på en femårings nivå, det kanske du inte kan göra så mycket åt men när du använder den där gubben förstärker du bilden av att det också är din faktiska ålder.

Min snabba tanke som slog till har som svar att det kan vara så att inlägg raderas. Jag har dock observerat att ett visst ämne kan forsvinna for att plotsligt poppa upp igen.
Citera
2018-04-10, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Min snabba tanke som slog till har som svar att det kan vara så att inlägg raderas. Jag har dock observerat att ett visst ämne kan forsvinna for att plotsligt poppa upp igen.

Men det är inte antal inlägg jag tänker på utan hur många gånger en tråd visats.

Min tråd om företaget realcap som jag startade tidigt i morse var uppe i alla fall på tio visningar, sen stod det tre och nu har den stått på en visning någon timma detta trots att siffran för hur många som besöker tråden "just nu" gått upp och ner under morgonen.

Om tex sju personer läser tråden just nu och den siffran faller till tre borde det väl läggas på fyra till antalet visningar?
Citera
2018-04-10, 08:35
Medlem
Citat:
Men det är inte antal inlägg jag tänker på utan hur många gånger en tråd visats.

Min tråd om företaget realcap som jag startade tidigt i morse var uppe i alla fall på tio visningar, sen stod det tre och nu har den stått på en visning någon timma detta trots att siffran för hur många som besöker tråden "just nu" gått upp och ner under morgonen.

Om tex sju personer läser tråden just nu och den siffran faller till tre borde det väl läggas på fyra till antalet visningar?

Ok. Intressant observation. Ska kolla in syndromet.
Citera
2018-04-10, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att trådar, även av tramskaraktär, skjuter i höjden är väl inget konstigt. Men att visningssiffrorna skulle "fladdra" nedåt känns ju skumt & det skulle man vilja ha en teknisk förklaring på.

Nej det har jag som sagt var inga synpunkter på, att jag blandade in den tråden var enbart för att jag inte kunde se att den backade.

Jag tar inte heller upp frågan för att det var just mina trådar som har få besökare jag tyckte mig kunna se fenomenet även hos andra trådar startade nu på morgonen. En hel del av dom står nu på en enda besökare och jag tror det är fel även hos dom.
Citera
2018-04-10, 09:04
Medlem
Ja något är i alla fall galet med realcap -tråden och förmodligen även andra.

Räkneverket fungerar inte, nu är det bara två som besöker den just nu, några har alltså lämnat den men totala antalet visningar är parkerat på en.

Tråden om otryggheten på södermalm tycker jag också står och stampar på 228.

Varför ha räkneverk om dom inte fungerar? Är det en bugg?
Senast redigerad av rotebro-conny 2018-04-10 kl. 09:09.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in