2018-04-10, 09:20
Medlem
Finns knappast nåt som inte är manipulerat i dagens knapptryckartid, allt är business och politik vars uppdragsgivare har en agenda så klart. Inga konsperationsteorier är omöjliga, money talks!
Citera
2018-04-10, 10:44
Medlem
WGASs avatar
Registreras egna besök på den egna tråden som nya träffar?
Citera
2018-04-10, 13:00
Medlem
gabrielle2s avatar
Är människor "styrda" utav allt så är det mer katastrofalt än katastrofalt.
Varför ska Flashback manipulera visningssiffror?
Är folk så innåt helvetet beroende av andras åsikter och antal?

Är det så som du tror så är det inget jag får tuppjuck av.
Tråden ska väl vara intressant och diskussonslockande också.
Det är väl inte visningar som är viktigast.
Inte då för mig.
Senast redigerad av gabrielle2 2018-04-10 kl. 13:02.
Citera
2018-04-10, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Är människor "styrda" utav allt så är det mer katastrofalt än katastrofalt.
Varför ska Flashback manipulera visningssiffror?
Är folk så innåt helvetet beroende av andras åsikter och antal?

Är det så som du tror så är det inget jag får tuppjuck av.
Tråden ska väl vara intressant och diskussonslockande också.
Det är väl inte visningar som är viktigast.
Inte då för mig.

Du är uppenbarligen mer fixerad vid antalet visningar och att det ska vara så högt som möjligt, och vill att det ska vara det som är problemet, än vad jag själv är, efter som du tjatar om det trots att jag på minst fem ställen skriver att min fråga inte har ett skit att göra med hur få/många visningar man får totalt.

Frågan handlar om tillförlitligheten i räkneverket.

Har tråden visats tio gånger tycker jag ett räkneverk ska ange antalet visningar till tio. Har tråden visats en gång ska det stå en visning.

Att du kanske inte bryr dig om hastighetsmätaren i bilen visar 110 när du kör i 40 eller klockan på armen står på 18:10 när den är 07:20 är ju kul för dig men inget som har med topic att göra och jag tycker det är både irriterande och högst märkligt att ha ett räkneverk som inte fungerar i dessa digitala tidevarv.
Citera
2018-04-10, 19:38
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Du är uppenbarligen mer fixerad vid antalet visningar och att det ska vara så högt som möjligt, och vill att det ska vara det som är problemet, än vad jag själv är, efter som du tjatar om det trots att jag på minst fem ställen skriver att min fråga inte har ett skit att göra med hur få/många visningar man får totalt.

Frågan handlar om tillförlitligheten i räkneverket.

Har tråden visats tio gånger tycker jag ett räkneverk ska ange antalet visningar till tio. Har tråden visats en gång ska det stå en visning.

Att du kanske inte bryr dig om hastighetsmätaren i bilen visar 110 när du kör i 40 eller klockan på armen står på 18:10 när den är 07:20 är ju kul för dig men inget som har med topic att göra och jag tycker det är både irriterande och högst märkligt att ha ett räkneverk som inte fungerar i dessa digitala tidevarv.
Jag vet inte ens hur man ser de så kallade visningarna?
Inget jag ens tänkt på eller vet hur man ser och är inte ens intresserad av.
Spelar det någon roll. För mig gör det inte det.

Jag reagerade mest på din kommentar "manipulerar Flashback med visningssiffrorna"
Manipulerar = mixtra, fiffla, luras osv.
Vad antydde du då?
Citera
2018-04-10, 20:36
Medlem
Citat:
Jag vet inte ens hur man ser de så kallade visningarna?
Inget jag ens tänkt på eller vet hur man ser och är inte ens intresserad av.
Spelar det någon roll. För mig gör det inte det.

Vad gör du då i tråden?

Jag undrade vad det berodde på. Precis som jag skulle undra vad det beror på om jag kört 30km med bilen och trippmätaren sen slår om och visar 1km igen.

Jag kan inget om datorer men jag inbillar mig att det inte kan vara så svårt rent tekniskt att få ett räkneverk att fungera så då återstår frågan vad det beror på att det inte fungerar.
Citera
2018-04-10, 20:38
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Vad gör du då i tråden?

Jag undrade vad det berodde på. Precis som jag skulle undra vad det beror på om jag kört 30km med bilen och trippmätaren sen slår om och visar 1km igen.

Jag kan inget om datorer men jag inbillar mig att det inte kan vara så svårt rent tekniskt att få ett räkneverk att fungera så då återstår frågan vad det beror på att det inte fungerar.
Ja du anser ju att det är manipulering ena gången och fel på räkneverket andra.
Hur ska du ha det?
Citera
2018-04-10, 21:08
Medlem
Citat:
Ja du anser ju att det är manipulering ena gången och fel på räkneverket andra.
Hur ska du ha det?

Du är inte bara ointresserad av vad tråden handlar om du saknar uppenbarligen även basic möjlighet att läsa till dig information.

Frågan är vad du gör på ett forum över huvudtaget.

Jag anser ingenting, jag ställer frågor (vilket markeras med tecknet: "?")
Citera
2018-04-10, 22:00
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Du är inte bara ointresserad av vad tråden handlar om du saknar uppenbarligen även basic möjlighet att läsa till dig information.

Frågan är vad du gör på ett forum över huvudtaget.

Jag anser ingenting, jag ställer frågor (vilket markeras med tecknet: "?")
Ja och jag har svarat på dina frågor.
Inte som du gillade ser jag men du kanske skall ta bort manipulation i din frågeställning för det är ju det du ville diskutera, vad jag ser.
Annars skulle du väl fråga Flashback om det är något fel på räkneverket.
Vad exakt menar du med frågan manipulerar Flashback med visningssiffrorna?
Manipulation betyder ju att man fifflar med något eller vill påverka något/ någon.
Menar du alltså att Flashback fifflar med räkneverket?
Varför tror du det. Vill de påverka någon här inne med räkneverket?
Senast redigerad av gabrielle2 2018-04-10 kl. 22:08.
Citera
2018-04-11, 12:44
Medlem
ChristianXs avatar
Om man nu vill "fiffla" med siffror är det väl jävligt dumt att göra det på ett sådant sätt? Om man "fifflar" så gör man det givetvis så att det inte uppmärksammas.

Min enkla gissning är att sådan statistik räknas i bakgrundsjobb och är lågprioriterade. Det kan ju också vara så att de distribueras ut olika i de olika cachningarna som görs, t ex att de olika webbnoderna inte alltid har samma siffror och att det därför kan skilja mellan sidvisningar.

Eller så är det Illuminati, Soros och rymdödlorna.
Citera
2018-04-11, 18:12
Medlem
Att det är någonting märkligt med hur antalet visningar presenteras har tagits upp tidigare, bl.a. här: (FB) Är flashback fejk? där några inlägg tar upp frågan.

Om man går in på t.ex. Nya ämnen och tittar på antalet visningar så är det tydligt att räkneverket åtminstone inte är exakt i presentationen. T.ex. så är det väldigt många trådar med just 1,2, 19, 38, 57, o.s.v. visningar samtidigt som det finns enstaka trådar med mellanliggande antal visningar.
Är man fortfarande inte övertygad, om att det inte är inbillning, så kan man även titta på antalet läsare i trådarna. Det finns flera trådar med fler läsare än visningar.

Jag är lite inne på samma linje som ChristianX ovan, att det hela förmodligen beror på något lurigt med lastbalanseringen/cachningen i kombination med att åtminstone presentationen av antalet visningar knappast hanteras som någon kritisk statistik och därmed har låg prioritet.
Citera
2018-04-11, 18:20
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToxS
Jag är lite inne på samma linje som ChristianX ovan, att det hela förmodligen beror på något lurigt med lastbalanseringen/cachningen i kombination med att åtminstone presentationen av antalet visningar knappast hanteras som någon kritisk statistik och därmed har låg prioritet.
Det är ju samma fenomen som när man ändrar ett inlägg och när man kommer tillbaka till inlägget så ser det inte ut att ha ändrats. Då har inte ändringen hunnit hela vägen runt, dvs sparats, uppdaterats i db-cachen, distribuerats till alla webbnoderna och uppdaterat cachen där. Men om man uppdtaterar sidan så dyker sedan ändringen upp efter några sekunder.

Vet inte hur det ser ut tekniskt i detta fallet, men kan inte tänka mig att sådan statistik direkt har prioritet ett att få ut helt korrekt i alla lägen. Det är ju mer över tid som man vill att sådan ska vara korrekt.

Men det är klart, realistiska teorier är ju inte lika roliga som konspirationsteorierna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in