Det är helt klart en möjligen nygammal bugg, och den dök upp för några dagar sedan.
Tidigare gick ju antalet visningar enligt schablonen 1 -> 19 -> 37 för en ny tråd. Lite klumpigt, men fungerade.
Sedan ett par dagar går den i stället efter antalet inlägg, vilket är helt orimiligt, särskilt för en tråd som funnits i ett dygn eller mer. Alla som läser en ny tråd gör inte ett inlägg.
Jag har också tyckt mig märka att det är svårare för nya trådar att komma igång. Det beror nog på att folk drar sig för att göra inlägg i trådar som de felaktigt tror att "ingen" läser.
Buggen är alltså inte bara kosmetisk, utan hämmar forumets funktion (skapa debatt). Mitt förslag är därför att man reverterar den ändring som gjordes för ett par dagar sedan, tills dess buggen fixats. Visst vore det bra med en mer exakt visning av antalet inlägg i realtid, men just nu fungerar det inte som det var tänkt och debatten blir lidande av det.
Ett exempel på buggen är tråden nedan
Mer information om 1.07-brott?:
http://www.flashback.org/t2729595
som just nu har 7 svar och 8 visningar efter snart ett dygn, alltså en visning per inlägg. Helt orimligt i detta forum, som ganska många läser.