2011-01-03, 00:06
Bannlyst
Är det bara för mig vissa nya trådar alltid har en visning mer än antalet inlägg?
Exempelvis, en tråd som har 16 inlägg har alltid 17 visningar.
Noterade just att det är så på en del ställen.

Det känns inte rimligt att precis alla utom en tar beslut att kommentera efter att man läst tråden.
Är detta tidigare uppdagat?
Kan man göra någonting åt saken?

Spelar egentligen inte så stor roll kanske, men har man en kolumn för visningar vill man ju att den ska stämma.
Citera
2011-01-03, 00:09
Medlem
femforfems avatar
la precis märke till detta, och det stämmer ju för tusan :O

Citera
2015-12-19, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvajandeBalle
Är det bara för mig vissa nya trådar alltid har en visning mer än antalet inlägg?
Exempelvis, en tråd som har 16 inlägg har alltid 17 visningar.
Noterade just att det är så på en del ställen.

Bumpar en flera år gammal tråd. Går man i på t ex "Nya ämnen" så verkar det vara samma problem nu, ser iaf konstigt ut.
Citera
2016-06-06, 18:31
Medlem
BoISarens avatar
Bumpar en gammal tråd med ny bild
https://minfil.org/Nft5n3b3b0/visningar.png

47 svar på 48 visningar är fan inte dåligt
Citera
2016-06-06, 18:54
Medlem
Antal visningar uppdateras inte i realtid. Framgår på (FB) Visar flashback fler inläggsvisningar än visade? och (FB) Flashbacks mest visade trådar?, eller har det nyligen ändrats?
Citera
2016-06-06, 18:57
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Antal visningar uppdateras inte i realtid. Framgår på (FB) Visar flashback fler inläggsvisningar än visade? och (FB) Flashbacks mest visade trådar?, eller har det nyligen ändrats?
Jo, men jag har aldrig sett att det har uppdaterats på detta viset. Det gäller inte alla ämnen heller. Bara några stycken (i krimforat, har inte kollat några andra)
Senast redigerad av BoISaren 2016-06-06 kl. 19:12.
Citera
2016-06-06, 19:55
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Antalet visningar verkar alltid hoppa från 1 till 19 utan att passera något tal däremellan för helt nya poster. Att det är en visning mer än antalet poster i en tråd har jag inte lagt märke till förrän nu.
Citera
2016-06-06, 19:59
Medlem
Ringuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Antalet visningar verkar alltid hoppa från 1 till 19 utan att passera något tal däremellan för helt nya poster. Att det är en visning mer än antalet poster i en tråd har jag inte lagt märke till förrän nu.
Det betyder ju bara att alla som varit inne i tråden och tittat har skrivit ett inlägg i den? Förutom den extra visningen som är när TS skapade tråden då räknades det inte som ett inlägg bara en titt.
Citera
2016-06-07, 16:57
Medlem
JustZlatans avatar
Funkar inte för mig heller.
Citera
2016-06-08, 17:14
Moderator
-Info-s avatar
Det mest underliga är att antal läsare är betydligt fler än antal visningar, även många dagar efter att tråden har skapats...
Citera
2016-06-09, 08:34
Medlem
Reguluss avatar
Det är helt klart en möjligen nygammal bugg, och den dök upp för några dagar sedan.

Tidigare gick ju antalet visningar enligt schablonen 1 -> 19 -> 37 för en ny tråd. Lite klumpigt, men fungerade.

Sedan ett par dagar går den i stället efter antalet inlägg, vilket är helt orimiligt, särskilt för en tråd som funnits i ett dygn eller mer. Alla som läser en ny tråd gör inte ett inlägg.

Jag har också tyckt mig märka att det är svårare för nya trådar att komma igång. Det beror nog på att folk drar sig för att göra inlägg i trådar som de felaktigt tror att "ingen" läser.

Buggen är alltså inte bara kosmetisk, utan hämmar forumets funktion (skapa debatt). Mitt förslag är därför att man reverterar den ändring som gjordes för ett par dagar sedan, tills dess buggen fixats. Visst vore det bra med en mer exakt visning av antalet inlägg i realtid, men just nu fungerar det inte som det var tänkt och debatten blir lidande av det.

Ett exempel på buggen är tråden nedan Mer information om 1.07-brott?:

http://www.flashback.org/t2729595

som just nu har 7 svar och 8 visningar efter snart ett dygn, alltså en visning per inlägg. Helt orimligt i detta forum, som ganska många läser.
Citera
2016-06-09, 23:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det är helt klart en möjligen nygammal bugg, och den dök upp för några dagar sedan.

Tidigare gick ju antalet visningar enligt schablonen 1 -> 19 -> 37 för en ny tråd. Lite klumpigt, men fungerade.

Sedan ett par dagar går den i stället efter antalet inlägg, vilket är helt orimiligt, särskilt för en tråd som funnits i ett dygn eller mer. Alla som läser en ny tråd gör inte ett inlägg.

Jag har också tyckt mig märka att det är svårare för nya trådar att komma igång. Det beror nog på att folk drar sig för att göra inlägg i trådar som de felaktigt tror att "ingen" läser.

Buggen är alltså inte bara kosmetisk, utan hämmar forumets funktion (skapa debatt). Mitt förslag är därför att man reverterar den ändring som gjordes för ett par dagar sedan, tills dess buggen fixats. Visst vore det bra med en mer exakt visning av antalet inlägg i realtid, men just nu fungerar det inte som det var tänkt och debatten blir lidande av det.

Ett exempel på buggen är tråden nedan Mer information om 1.07-brott?:

http://www.flashback.org/t2729595

som just nu har 7 svar och 8 visningar efter snart ett dygn, alltså en visning per inlägg. Helt orimligt i detta forum, som ganska många läser.

Inte säker ännu, men visningarna bör vara på väg igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in