2018-04-09, 16:49
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stormensoga
Har jag något ansvar om jag flirtar med en gift kvinna? Om man nu flirtar med någon som är gift så var ska man dra gränsen?

Det finns jättemånga singel kvinnor att flirta med , men det är ju spännande med förbjudna affärer, en hemlig förbindelse eller kontakt så att säga.
Om det var din fru/flickvän, skulle det vara ok med dig om jag flirtade med henne?
Citera
2018-04-09, 16:58
Medlem
Bluebeast72s avatar
Hon är en slampa du en helt vanlig karl så go for it.
Citera
2018-04-09, 17:21
Medlem
Ultrasmisks avatar
Så du knullar andra mäns fruar ?

Det finns en lek för såna som du här uppe i Norrland, den involverar ett rep, handklovar och en dragstång.
Citera
2018-04-09, 17:30
Medlem
Personligen skulle jag aldrig bli tillsammans med en man som inte respekterar andras förhållanden, en man som inte respekterar förhållanden har inte en chans att få min respekt.

Saknar du heder och känslor nog för att avstå från att blanda dig i andras förhållanden så kan du använda dig av din självbevarelsedrift. Det finns en hel del män som skulle krossa dig om du är respektlös nog att försöka något med deras kvinna.

Förhållanden går upp och ner, och jag tvivlar på att du skulle vilja att någon flörtar med din kvinna i en period när ni har det dåligt och hon är mer mottaglig.
Citera
2018-04-09, 17:50
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Personligen skulle jag aldrig bli tillsammans med en man som inte respekterar andras förhållanden, en man som inte respekterar förhållanden har inte en chans att få min respekt.

Saknar du heder och känslor nog för att avstå från att blanda dig i andras förhållanden så kan du använda dig av din självbevarelsedrift. Det finns en hel del män som skulle krossa dig om du är respektlös nog att försöka något med deras kvinna.

Förhållanden går upp och ner, och jag tvivlar på att du skulle vilja att någon flörtar med din kvinna i en period när ni har det dåligt och hon är mer mottaglig.

Kvinnor blir raggade på konstant. Dom som råkar ut för otrogna partners gör något fel och skulden ska dom lägga på sig själva och partnern.

Citat:
Ursprungligen postat av Ultrasmisk
Så du knullar andra mäns fruar ?

Det finns en lek för såna som du här uppe i Norrland, den involverar ett rep, handklovar och en dragstång.

Perversa jävla norrlänningar...
Citera
2018-04-09, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Kvinnor blir raggade på konstant. Dom som råkar ut för otrogna partners gör något fel och skulden ska dom lägga på sig själva och partnern.
Som jag skrev, personligen skulle jag aldrig någonsin bli tillsammans med en man som inte respekterar andras förhållanden. Om du tilltalas av tanken på en partner som inte har respekt för förhållanden så står det dig fritt att välja en sån, men jag föraktar den typen av beteende.

När ett förhållande är lyckligt så gör inte andras raggande nån skada, men förhållanden är inte alltid lyckliga och under en sån period kan andras raggande vara skillnaden mellan om ett par lyckas stärka sitt förhållande eller om de separerar.
Citera
2018-04-09, 19:59
Medlem
holmiums avatar
Du frågar i tråden endast om ansvarsfrågan, inte om moraliska implikationer

Två vuxna personer ansvarar i första hand var och en för sig.

Om man känner sympati eller normal medkänsla för en person som man har någon form av vänskaplig eller kärleksfull relation med (vilket borde vara det enda hållbara argumentet för en sexuell förbindelse) då skyddar man den personen, genom att hjälpa den att ta ansvar för sitt liv och sin relation.

Om du inte är en ren psykopat, så bör du skydda en person som du kan tänka dig att ligga med från dåliga och kortsiktiga beslut.
Citera
2018-04-09, 20:42
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Om det var din fru/flickvän, skulle det vara ok med dig om jag flirtade med henne?

Ja om jag inte kände dig så skulle jag inte tycka att du gjorde något fel. Må bäste man vinna liksom. Däremot flirtar man såklart inte med en polares fru/flickvän.

Sedan hade jag förstås förväntat mig av henne att hon avvisat ditt flirtande direkt.

Det skulle bli ett jävligt begränsat urval om man bara höll sig att ragga på oficiella singlar. Det finns så många kvinnor som absolut vill ha ett förhållande för att känna sig lyckade så många är bara ihop med en loser i väntan på nån bättre.

Singlar består till stor del av alldeles nydumpade tjejer och dem vill man ju undvika.
Citera
2018-04-10, 07:18
Medlem
Challenger-74s avatar
Citat:
Har jag något ansvar om jag flirtar med en gift kvinna? Om man nu flirtar med någon som är gift så var ska man dra gränsen?

Det finns jättemånga singel kvinnor att flirta med , men det är ju spännande med förbjudna affärer, en hemlig förbindelse eller kontakt så att säga.

Ja, du har ett ansvar. Ditt ansvar ligger i att inte vara en vidrig home wrecker. Skulle du mot förmodan ändå ha det dåliga omdömet att flirta med och hamna i säng med en gift kvinna får du skylla dig själv när du letar efter dina tänder på hallgolvet och ska förklara för ditt försäkringsbolag varför din bil ”oförklarligt” fattade eld.
Citera
2018-04-10, 12:46
Medlem
Karamel-kellogss avatar
Klart det är bådas ansvar.
Vet du att hon är gift så ska du inte flörta med henne. Lika lite som hon ska flörta med dig.
Bara omogna och fega människor som inte tycker att de gör fel om de flörtar med någon i en relation. Blir tokig på sådana människor!
Om du vet att kvinnan och hennes man har en jobbigt tid och så försöker du flörta med henne?
Det är både elakt och otroligt omoget.
Ta ditt ansvar!
Citera
2018-04-10, 14:31
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:

Så din främsta tanke är att det är "spännande med förbjudna affärer", inte att du är handlöst förälskad i kvinnan ifråga. Så det är inte kärleken som lockar utan om du lyckas förföra en person som redan är inne i ett förhållande, "vinna" över hennes partner, att locka en person att vara otrogen ...

Vad gör du sedan när du lyckats med detta? Drar du bara och söker dig till en ny kvinna som är inne i ett förhållande. Hur hittar du förresten dessa kvinnor? Är det kompisars tjejer? Är det jobbkompisars fruar?
Citera
2018-04-10, 15:13
Medlem
Jazzils avatar
Om du vet att en nykter alkolist mår dåligt, skulle du då bjuda på sprit till hen?

Om du vet att en person som kommit ut ur drogberoende, hade du bjudit på droger då?

Är det inte den som bjuder som har ett ansvar i detta också?

Förhållanden går upp och ner. Alla kan känna sexuell attraktion till individer utanför sin kärleksrelation. Ren sexuell åtrå kan ge ett oerhört "rus" som vid själva "intaget" gör att man mår oerhört bra.

Om du då flörtar med en individ i ett fast förhållande (gift som ogift) där deras relation kanske just då år lite nere så har du självklart ett delaktigt ansvar i om individen "nappar".

Folk som försöker ha en affär med upptagna människor är i mina ögon jävla idioter utan något självrespekt alls.
Mår dessa idioter bra att förstöra en relation?

Självklart har individen som nappar det största ansvar i att hen är otrogen. Men torsken är självklart inte utan skuld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in