2018-04-10, 15:26
Medlem
vasaduellers avatar
Ansvaret är kvinnans. Det är hon som är gift, och hon som har avgivit löften.

Däremot så kan man, som attraktiv människa, vara barmhärtig, om man VILL. Om man är en attraktiv människa, så har man därigenom en viss makt över vissa människor. Man kan välja att inte förstöra andras relationer, bara för att få en kick själv.

Sedan så är det nog så, att om kvinnan skulle vara så lättfotad att hon var otrogen med dig, bara för att hon finner dig väldigt attraktiv, så skulle hon förmodligen ändå vara otrogen med någon annan, förr eller senare.

Du har som sagt inget ansvar för kvinnan och hennes relation, eller de löften som hon själv har avgivit. Däremot så har du ett ansvar gentemot dig själv, så du får känna efter i dig själv om du vill delta i den typen av situationer, eller inte. Kanske känns det bättre för dig själv, långsiktigt, att hålla dig till lediga kvinnor. Men det vet bara du.
Citera
2018-04-10, 15:34
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stormensoga
Har jag något ansvar om jag flirtar med en gift kvinna? Om man nu flirtar med någon som är gift så var ska man dra gränsen?

Det finns jättemånga singel kvinnor att flirta med , men det är ju spännande med förbjudna affärer, en hemlig förbindelse eller kontakt så att säga.

Inte värt det. Affären varade nästan ett år och I mitt fall slutade det med 3 brustna hjärtan, 2 olyckliga barn och 1 skilsmässa samt en livstid av ångest över vad jag ställt till med. Så kör hårt min vän, men visst har du ett ansvar i det hela.

Ibland tänker man inte längre än näsan, men visst har även DU ett ansvar.
Citera
2018-04-10, 15:50
Medlem
Det tycker jag beror på lite hur man utför själva flirtandet. Ett visst ansvar har man ju alltid, men det är en grej att försöka ragga på någon gift kvinna man känner ytligt, direkt visa vilka avsikter man har osv.

När det blir riktigt fult är när man liksom "nästlar sig in" som nära vän under månader/år och intrigerar/manipulerar/underminerar/väntar på rätt tillfälle (efter ett stort gräl med maken eller så).
Citera
2018-04-10, 15:50
Medlem
TS. Ditt ansvar är att du utnyttjar en situation som uppstått p.g.a. en för dig antagligen okänd faktor.

Hon gör fel mot sin man, du gör fel mot henne och hennes relation.

Du vet att hon är gift, känner hon ett behov av att flirta/ligga med en annan är antagligen något i hennes nuvarande relation trasigt eller i en dålig trend - annars överväger man inte sånt här.

Har ni ihop det och det kommer fram - då har DU OCH HON sabbat den relationen. Hennes man ska inte känna agg mot dig mer än att konstatera att du är ett rövhål. Men att du ska kunna svära dig fri ifrån att ha del i att ha sabbat hennes relation --> glöm det. Du vet redan nu om vad du håller på med, du är intresserad av någon slags känslolös sexuell relation för att stilla ditt begär, är den mer värd än tjejens välmående?

Men hej, hon kanske ändå har skickat in skilsmässoansökan... men mer troligt har hon en svacka eller att de som personer kanske inte funkar 100 för stunden. Att du då ska dyka upp där och ta för dig är det du som har ansvar för. Hon är utan tvekan det stora aset, men vi diskutera nu din roll.

Så trött på alla såna här som tycker att man inte har ett ansvar bara för att man inte är i relationen själv. Men du har ett ansvar för att du inte respekterar andra människors relationer och försöker dig på att utnyttja ett svagt tillfälle. Du vet att hennes man kommer att bli förkrossad om det uppdagas att ni ligger, du har definitivt ansvar till att den situationen uppstått och det är riktigt lågt empatiskt sett mot andra människor att rättfärdiga det med att "jag skiter väl i han".

Men vill du definiera dig som en människa som är respektlös mot andra kör på.
Citera
2018-04-10, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qazwsxedc
TS. Ditt ansvar är att du utnyttjar en situation som uppstått p.g.a. en för dig antagligen okänd faktor.

Hon gör fel mot sin man, du gör fel mot henne och hennes relation.

Du vet att hon är gift, känner hon ett behov av att flirta/ligga med en annan är antagligen något i hennes nuvarande relation trasigt eller i en dålig trend - annars överväger man inte sånt här.

.

Det här tror jag faktiskt inte ett dugg på, att en relation behöver vara dålig/trasig/bristfällig för att en kvinna (eller en man för den delen) skall vänstra. Däremot så använder ju säkerligen folk detta som ursäkt om de blir påkomna, men jag är övertygad om att en hel del som vänstrar har en jättebra relation, inte är i en svacka eller har någon som helst egentlig "ursäkt" bortom att de är kåta/söker spänning, och de allra flesta skulle bli förkrossade om partnern gjorde samma, så det krävs en stor portion dubbelmoral.
Citera
2018-04-10, 16:12
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Det här tror jag faktiskt inte ett dugg på, att en relation behöver vara dålig/trasig/bristfällig för att en kvinna (eller en man för den delen) skall vänstra. Däremot så använder ju säkerligen folk detta som ursäkt om de blir påkomna, men jag är övertygad om att en hel del som vänstrar har en jättebra relation, inte är i en svacka eller har någon som helst egentlig "ursäkt" bortom att de är kåta/söker spänning, och de allra flesta skulle bli förkrossade om partnern gjorde samma, så det krävs en stor portion dubbelmoral.
En obekväm sanning.

Men en sanning.

Det enda man kan göra, är att försöka att själv leva med ryggrad och självrespekt. Har man tur så slipper man uppleva svek från andra.
Citera
2018-04-10, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krystalwhite
Det är förnedrande att dela sin sårbaraste sida med en person som mot slutet spottar dig rätt i ansiktet och anser att du inte är värd mer.

Men vad vet jag? Nuförtiden kanske förhållanden inte är baserade på något sårbart och personligt alls. Det viktigaste idag är väl bara att våldsamt knulla runder med massa olika människor som inte betyder något ö h t och se vart det tar en. (?)
Visst, han valde ett respektlöst sätt att göra slut på istället för ett respektfullt sätt. Men det var fortfarande bara ett sätt att göra slut på, inte mer än så. Du verkar ha en något gammaldags syn på otrohet som något av det värsta man kan råka ut för, och att det bara är så utan att du funderat på varför det är så och vad det egentligen är som är så hemskt med det.
Citera
2018-04-12, 11:18
Medlem
shorty81s avatar
Du bär inte något ansvar för att flörta med upptagna kvinnor, sen kan man självklart fråge sätta intellektet och personligheten på personen som inte finner förnuftet att flörta med singel tjejer.
Citera
2018-04-13, 16:21
Medlem
Klart du har ett ansvar om du flirtar med någon i en relation!

Samma som om du skulle flirta med en person du vet är upp över öronen kär i dig, men som du själv egentligen inte alls är intresserad av.

I vissa situationer är det svinigt att flirta eftersom risken är väldigt stor att någon tar skada om flirten går hem.

Lite som att inte stanna för en fotgängare som korsar vägen där det inte är övergångsställe. Klart att fotgängaren är den som inte borde korsat vägen. Men du som bilförare hade faktiskt möjligheten att bromsa, och se till att fotgängaren inte blev påkörd, men lät bli. Kanske gasade du till och med. Dick move.

Sen är ingenting svart eller vitt. Hittar du ditt livs kärlek, och han eller hon råkar vara upptagen, men uppenbarligen är menad för dig så är det kanske värt att gasa ändå. Att krossa några ägg för att få omeletten att hända. Men då ska man vara ganska säker på att det är skrivet i stjärnorna och är något man verkligen vill långsiktigt.
Senast redigerad av Deriverbar 2018-04-13 kl. 16:27.
Citera
2018-04-13, 16:25
Medlem
Smäll på bävern bara förfan
Citera
2018-04-13, 16:28
Medlem
JagSerUfos avatar
Så länge du inte är bekant men hennes man så är det bara att sätta på hon om du önskar.
Har gjort det ett par gånger själv
Citera
2018-04-14, 17:21
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Man måste skilja på flirta och ragga för att svara på frågan.
Flirt är kul, spännande, lekfullt men kräver att man vet gränsen.
Eller så får man välja och då ta ansvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in