2018-04-09, 13:18
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Snälla, posta dessa klubbar direkt här i tråden!
Under bron, Debaser, F12, Lilla hotellbaren, Slakthuset, Solidaritet. Varenda ställe runt Stureplan?
Citera
2018-04-09, 13:20
Medlem
tokidokis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Snälla, posta dessa klubbar direkt här i tråden!

Jag tror att Arboga-Conny inte ser bruschorna för alla cousiner.

Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så jävla typiskt FB att INGA specifika ställen nämns i tråden! Uttrycket "klubbar" slängs lite sporadiskt och ett gnällande på att invandrare tar över svenskars uteställen. VILKA ställen snackar vi om?

Där jag hänger och har hängt i 20 år har det alltid varit en övervikt av snubbar och någon större förändring (förutom att man fick röka inomhus förr) har jag inte märkt..
Fritidsgården i Rinkeby räknas inte.
Senast redigerad av tokidoki 2018-04-09 kl. 13:22.
Citera
2018-04-09, 13:20
Medlem
Brukar vara 2 brudar i övre tonåren som dansar med varandra sen står en ring med asylsökare i 30-40 årsåldern i en ring runtomkring och glor..haha då vänder man i dörren.
Citera
2018-04-09, 13:23
Medlem
Har TS levt under en sten de senaste 30-40 åren?

Du skulle bott i Malmös östra delar redan på 90-talet och gått på nattklubbar inne i city, så hade du sett all denna dekadens med apor på dansgolven och vitt arbetarklasslödderbrudar i sina tidiga tonår.

Att gå på nattklubb idag, innebär dålig hög musik, massa svartskallar som bråkar och tafsar (ibland skjuter och knivhugger), knark, supa, horor från utlandet, vita småluder som hänger med svartingar, kriminella vakter, en maffia som styr garderoben.

Man börja för fan längta tillbaka till vanlig hederlig svensk dansbandsmusik som ute i Törringelund. Trodde aldrig att jag skulle säga detta, men det var tider, när dansgovlet var vitt, alla kunde klä sig och bete sig och man fick till det med en vacker dam, utan skam.
Citera
2018-04-09, 13:26
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Under bron, Debaser, F12, Lilla hotellbaren, Slakthuset, Solidaritet. Varenda ställe runt Stureplan?
Min poäng är att alla dessa ställen utan tvekan har en liknande policy som den jag skrev om i mitt första inlägg. Skälet till att dessa ställen inte är 'berikade' på det vis ts beskriver i trådstarten är att man fullt medvetet håller dessa element borta. Om man inte jobbade så så skulle man tappa intäkter stort. Det kan lika gärna festarrangörer som inte har en svensk etnicitet som kör samma policy – ingen vill ha somaliska förortsgäng hängandes på sin klubb (iaf inte om man inte riktar in sig på en sådan publik, dom ställena finns också).
Citera
2018-04-09, 13:33
Medlem
jtds avatar
Du har helt rätt, det finns inget i Stockholm i alla fall förutom en och annan hotellbar och enstaka ställen jag själv vänder mig till som jag inte ens vågar nämna här för då hittar väl allt jävla avskum dit också. Jag kan räkna på en hand vilka ställen jag kan tänka mig att besöka som är öppet till kl 3 eller senare. Annars är det "roffes bar" runt hörnet som gäller.

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly

Under bron är infekterat av WT skum, jag har varit både där och Debaser en gång vardera i mitt liv och har gått ut i stockholm frekvent i 10 år, aldrig igen. F12 är infekterat utav radikalvänstern som tidigare nämnda ställen, slakthuset är ett mecka för både invandrare och förortskickers generellt, solidaritet är som en jävla moské. När var du där senast?

Vilket ställe runt Stureplan ger dig en blick av att inte vara förstört, egentligen? Jag kan inte nämna något som känns som förr. Eventuellt Riche eller bull & bear. Kan vara OK på compagniet och spybar ibland, men ställena har tappat allt sedan länge rent generellt vad det gäller det mesta, inklusive representativ publik.
Citera
2018-04-09, 13:33
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haschleif
i storstäderna finns alltid bra svartfester om man gillar techno och rave.
Allt som oftast bra stämmning och öppet länge. Och man slipper förortsbrushor

+1 så slipper man stureplansklientellet också.

Technon och rave är helvitt med bra könsfördelning. Vill man leka matcho blir man utmobbad och utslängd.
Citera
2018-04-09, 13:37
Medlem
Jag går aldrig på klubb men min uppfattning om kroglivet är som din uppfattning om klubbar.
Det blir fler och fler killar och färre tjejer. Oftare är det hela killgäng och sällan blandade grupper.
Förr tyckte jag alltid att det var blandade grupper, så var man ute med tjej och killkompisar stötte man på en annan grupp och kunde träffa nya människor både tjej och kille.
Nu är det som du säger en stor jävla korvfest och är man inte lagd åt det hållet så är det inte lika trevligt som att träffa tjejer.

Jag var ute på nyår för något år sen och diskuterade just detta med en tjej som var med. Så vi räknade hur många killar resp. Tjejer som kom in på krogen. Var 10e person var en tjej och resten killar.
Citera
2018-04-09, 13:42
Medlem
Observerads avatar
Bara tanken på att gå till en nattklubb idag ger mig ångest. Riktigt värdelös miljö.
Citera
2018-04-09, 13:43
Medlem
Är mycket nere i Nederländerna och där har även de mindre städerna (>100k inv) betydligt bättre uteliv än Stockholm. Mer avslappnat och skönare stämning. Tycker det är Så otroligt stelt i Stockholm. Ingen vågar riktigt slappna av och ha trevligt och lära känna nya människor.
Citera
2018-04-09, 13:53
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arboga-Conny
Jag kan på rak nämna tio klubbar i sthlm som motbevisar ts generella självupplevda "sanning"
Vad är det vi ska diskutera?

Jadu lille vän, nu finns det ju en verklighet utanför Sthlm också, som oftast inte är lika glamorös.

Klart som fan inneklubbarna i Sthlm väljer vilka de släpper in och vad de vill ha för atmosfär. Dock funkar inte samma taktik i vanlig svennestad, då blir det istället ramaskri och konken till slut.

Jag undrar vad damerna gör istället, vad är det nya? Chips & dip framför någon serie? Vore kul att höra kvinnornas syn på detta
Citera
2018-04-09, 13:54
Medlem
Samma tendens på Åbo kryssningar.
Nu har jag kvintimmer men föredrar endå när det är lite blandat.

Jag beskyller tinder och nätdejtning samt klimatet på krogarna där kvinnorna blir behandlande som ett köttstycke och får stå ut med så mycket elände som taffs osv.

Försöker coacha några vänner som är singlar och det som har gett bäst utdelning hitills är de som börjat dansa (bugg), två av mina vänner har vaskat fram varsitt vettigt fruntimmer den vägen.
Sen är arrengemang där bugg osv är centrerat trevligare och har en mer jämn könsfördelning samt mix bland åldrar vilket jag uppskattar, det värsta som finns är en massa nyblivna gapaiga 18åringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in