2018-04-09, 11:55
Medlem
Problemet är relativt enkelt löst genom att gå till bondhålornas sammanträden. Fast där dricks det rejält och det kan bli lite stökigt och konstiga påhitt emellanåt. Musiken och omgivningen är kanske inte heller lika spännande. Men ni slipper "babbar" iallafall.
Senast redigerad av salsadansaren 2018-04-09 kl. 11:58.
Citera
2018-04-09, 12:00
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Dags att ta grisfesterna till Sverige!!

Ser en framtid där gristema på tillställningar kommer bli svensk kod för vitt.

Helgrillad gris plus valfri tillställning, snart också på en biograf nära dig
Citera
2018-04-09, 12:02
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise

Kort och gott så har svenskt uteliv fått en radikal förändring, det har blivit helt jävla förstört.

Hela landet har genomgått en radikal förändring och blivit helt förstört!
Citera
2018-04-09, 12:10
Medlem
HejaFinlands avatar
Vi går på studentfester, pubar och privata fester där man måste vara inbjuden nu. I Helsingfors kan man fortfarande gå ut på en vanlig nattklubb.

Men hur går det ekonomiskt? Dessa MENA-män dricker inte så mycket och har inga pengar. De svenska männen kommer inte när det inte är några tjejer så hur får klubbarna in pengar? Jag tycker MENA-männen spelar mycket på balck jack och sådant, är det där klubbarna tjänar pengar?
Citera
2018-04-09, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vi går på studentfester, pubar och privata fester där man måste vara inbjuden nu. I Helsingfors kan man fortfarande gå ut på en vanlig nattklubb.

Men hur går det ekonomiskt? Dessa MENA-män dricker inte så mycket och har inga pengar. De svenska männen kommer inte när det inte är några tjejer så hur får klubbarna in pengar? Jag tycker MENA-männen spelar mycket på balck jack och sådant, är det där klubbarna tjänar pengar?
Då får jag återflytta Till Helsingfors där jag jobbat.
Citera
2018-04-09, 12:43
Bannlyst
Jag kan på rak nämna tio klubbar i sthlm som motbevisar ts generella självupplevda "sanning"
Vad är det vi ska diskutera?
Citera
2018-04-09, 12:48
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Har jobbat på en del klubbar i Stockholm med inriktning pop/elektronisk musik (vit musik) och där har dörrvakterna och entrévärdarna tydliga förhållningsorder att inte släppa in manliga invandrare i grupp. Då menar jag inte försvenskade Iranier eller liknande utan förortsblattar modell thug, afghaner, somalier och annat pack som både får svenska tjejer och killar från medelklassen att sluta besöka tillställningarna. Har sett stora svenska sällskap dra från klubbar direkt när blattegängen vid något tillfälle av någon anledning släppts in av misstag.

När klubbarna drivs av mindre erfaret folk så är inställningen i början oftast något mer idealistisk och inställningen är mer att 'alla skall få komma in' – men detta förändras ofta abrupt då blattegängen; 1. Ofta inte köper någon alkohol över huvud taget. 2. Ofta trakasserar trans/HBTI-personer 3. Ofta kan taffsa, mucka gräl, sprida allmänt dålig stämning.

Det roliga är det politiskt färgade språkbruket när det kommer till att instruera dörrpersonalen vilka som skall få resp. inte komma in. Snirkliga ordval som smidigt hoppar över dom mer raka benämningarna på etniska kategorier som vi är vana vid här på Flashback är en självklarhet. Ändå är undermeningen solklar – släpp inte in manliga förortsblattar i grupp!
Citera
2018-04-09, 12:48
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arboga-Conny
Jag kan på rak nämna tio klubbar i sthlm som motbevisar ts generella självupplevda "sanning"
Vad är det vi ska diskutera?
Snälla, posta dessa klubbar direkt här i tråden!
Citera
2018-04-09, 12:53
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaThorulf
Dags att ta grisfesterna till Sverige!!

Ser en framtid där gristema på tillställningar kommer bli svensk kod för vitt.

Helgrillad gris plus valfri tillställning, snart också på en biograf nära dig

Där är du något på spåret! Räcker det att servera buffé med tydligt gristema? Många ställen saknar möjlighet att grilla. Kanske baconkvällar?
Citera
2018-04-09, 13:16
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultrasmisk
Jo jag har pratat med många unga tjejer, och de flesta har planer på att flytta utomlands för att "studera", andra unga tjejer går ut och dansar på mer pensionsärsliknande tillställningar där det inte finns risk att invandrare hittar dit.
Stadshotellet i Hjo då eller? Uppenbart fabulerande. Och även om det stämmer säger det absolut NADA.
Citera
2018-04-09, 13:18
Medlem
Klappasäftens avatar
I Polen är det noll invandrare i klubbarna. Rena paradiset!

Och polackerna och tjejerna verkligen njöt!
Citera
2018-04-09, 13:18
Medlem
JeffDaviss avatar
Så jävla typiskt FB att INGA specifika ställen nämns i tråden! Uttrycket "klubbar" slängs lite sporadiskt och ett gnällande på att invandrare tar över svenskars uteställen. VILKA ställen snackar vi om?

Där jag hänger och har hängt i 20 år har det alltid varit en övervikt av snubbar och någon större förändring (förutom att man fick röka inomhus förr) har jag inte märkt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in