Problemet är relativt enkelt löst genom att gå till bondhålornas sammanträden. Fast där dricks det rejält och det kan bli lite stökigt och konstiga påhitt emellanåt. Musiken och omgivningen är kanske inte heller lika spännande. Men ni slipper "babbar" iallafall.
Senast redigerad av salsadansaren 2018-04-09 kl. 11:58.
Jag reser väldigt mycket och jobbar gärna utomlands. Jag kom hem till Sverige förra året (nu har jag lämnat landet igen men nog om det), jag började umgås med gamla vänner igen och det hände att vi under fester bestämde oss för att gå ut och dansa.
Nu vet jag inte hur representativt detta är för hela landet, men jag bor på en större byggd i Småland, och nu till själva saken:
På dom åren som jag har varit borta så har dagens svenska uteliv blivit en förbannad korvfest där rinkebysvenska har blivit modersmål. Nu pratar jag främst om nattklubbar (pubar verkar fortfarande relativt oförändrade). Jag fick en riktig chock vill jag säga, och detta upprepade sig de andra gångerna vi gick ut också, tills vi helt enkelt slutade att gå ut och dansa för det kändes så drygt.
Den demografiska förändringen är ju rent katastrofal.
Kanske över 70% av alla människor på nattklubben var killar, och av dessa killar var kanske 70% invandrare. Många av dem står vid hörnet och råglor utan att dansa, andra går och trycker in sig bland en liten grupp tjejer som dansar ihop. Det är män överallt.
Majoriteten av de tjejer som befann sig på golvet var såna som precis blivit myndiga och troligtvis längtat efter festlivet, men man kunde tydligt se på många av dem på deras osäkra blickar och deras generella obekvämhet under hela spektaklet. Tjejer som var över över 20 år lyste med sin frånvaro, vilket jag inte alls upplevde innan jag lämnade Sverige de första gångerna, kanske har de övergett skeppet?
Kort och gott så har svenskt uteliv fått en radikal förändring, det har blivit helt jävla förstört.
Vem vill ens gå ut längre? Det känns som en väldigt oattraktiv tanke nu för tiden att gå ut och dansa. I nästan alla länder jag har varit i så har antalet tjejer och killar på dansgolvet varit tydligt 50/50, och den demografiska skalan på människor har varit mycket mer "normal" i brist på ett bättre uttryck, alltså inte fullsmockad med utlänningar som trycker sig runt och fyller alla väggar.
Är jag bara fördomsfull och bara "ser det jag vill se" (vilket jag faktiskt hoppas att det beror på), eller har andra märkt samma sak? Skulle vara väldigt intressant att få höra från er.
@Edit: Stavfel
Hela landet har genomgått en radikal förändring och blivit helt förstört!
Vi går på studentfester, pubar och privata fester där man måste vara inbjuden nu. I Helsingfors kan man fortfarande gå ut på en vanlig nattklubb.
Men hur går det ekonomiskt? Dessa MENA-män dricker inte så mycket och har inga pengar. De svenska männen kommer inte när det inte är några tjejer så hur får klubbarna in pengar? Jag tycker MENA-männen spelar mycket på balck jack och sådant, är det där klubbarna tjänar pengar?
Vi går på studentfester, pubar och privata fester där man måste vara inbjuden nu. I Helsingfors kan man fortfarande gå ut på en vanlig nattklubb.
Men hur går det ekonomiskt? Dessa MENA-män dricker inte så mycket och har inga pengar. De svenska männen kommer inte när det inte är några tjejer så hur får klubbarna in pengar? Jag tycker MENA-männen spelar mycket på balck jack och sådant, är det där klubbarna tjänar pengar?
Då får jag återflytta Till Helsingfors där jag jobbat.
Har jobbat på en del klubbar i Stockholm med inriktning pop/elektronisk musik (vit musik) och där har dörrvakterna och entrévärdarna tydliga förhållningsorder att inte släppa in manliga invandrare i grupp. Då menar jag inte försvenskade Iranier eller liknande utan förortsblattar modell thug, afghaner, somalier och annat pack som både får svenska tjejer och killar från medelklassen att sluta besöka tillställningarna. Har sett stora svenska sällskap dra från klubbar direkt när blattegängen vid något tillfälle av någon anledning släppts in av misstag.
När klubbarna drivs av mindre erfaret folk så är inställningen i början oftast något mer idealistisk och inställningen är mer att 'alla skall få komma in' – men detta förändras ofta abrupt då blattegängen; 1. Ofta inte köper någon alkohol över huvud taget. 2. Ofta trakasserar trans/HBTI-personer 3. Ofta kan taffsa, mucka gräl, sprida allmänt dålig stämning.
Det roliga är det politiskt färgade språkbruket när det kommer till att instruera dörrpersonalen vilka som skall få resp. inte komma in. Snirkliga ordval som smidigt hoppar över dom mer raka benämningarna på etniska kategorier som vi är vana vid här på Flashback är en självklarhet. Ändå är undermeningen solklar – släpp inte in manliga förortsblattar i grupp!
Jo jag har pratat med många unga tjejer, och de flesta har planer på att flytta utomlands för att "studera", andra unga tjejer går ut och dansar på mer pensionsärsliknande tillställningar där det inte finns risk att invandrare hittar dit.
Stadshotellet i Hjo då eller? Uppenbart fabulerande. Och även om det stämmer säger det absolut NADA.
Så jävla typiskt FB att INGA specifika ställen nämns i tråden! Uttrycket "klubbar" slängs lite sporadiskt och ett gnällande på att invandrare tar över svenskars uteställen. VILKA ställen snackar vi om?
Där jag hänger och har hängt i 20 år har det alltid varit en övervikt av snubbar och någon större förändring (förutom att man fick röka inomhus förr) har jag inte märkt..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!