Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-04-09, 23:22
  #73
Medlem
DirtyNorths avatar
Hur många av dessa har varit Svenskar? Något jag har lärt mig genom åren är att aldrig göra affärer med utlandsfödda personer. Spelar ingen roll hur trevliga dom är, har några utländska vänner (inte från Mellanöstern) men andra delar av världen.
Jag säljer mina hekton jag odlar utomhus till två personer och ingen fler. Kanske någon 5a till personer från vissa länder men då är det för att jag är snäll och känner dom hyfsat (säger naturligtvis inte att jag odlat det själv). Finns en hel del rumäner här som jag umgåtts med med sen jag flyttade.

En hel del har blivit förbannade och drar till med rasistkortet. Vet även att dom åker dit lite titt som tätt vilken drar till sig blickar.

Jag har lärt känna en kille med fru barn (ett av barnen är i min ålder som bor hemma) och han har jag känt över 10år nu och är dubbla min ålder. (var 13år) då jag lärde känna honom. Han vet hur man sköter affärer, dock så säljer han bara hekton. I den åldern har man inte mycket pengar så brukade få ta hem 2-3 hekton och betala då det var slut. Annars umgås inte han med folk i sin egen ålder men såg väl något i mig.

Den andra är har också fru och och 3 barn och bor i villa men har slutat sälja femmor och säljer bara hekton nu. Många av dom jag umgicks med som rökte vart väldigt less att jag aldrig berättade vilka det var. Även om jag litade på många av dom vännerna så skulle namnet aldrig helat någon roll då det var skolan som satte mig på praktikplats och han var min handläggare.

Dom få gångerna jag köpt av invandrare är det samma tjafs "bror det är fett bra röka det bästa någonsin du någonsin" kommer hem och väger och är 2-3g....

Mitt tips är att inte leta i pundarkretsar, det är dom själva som tar droger om kan bli giriga, även efter bara 0.5g hit och dit. Jag var själv helt ärlig med vikterna och sa jag att det var 5g så var det större chans att det bar lite extra än mindre.

Mitt tips är att nämna/skoja med folk och cannabis så kanske dom vågar öppnar sig och visar sig att han röker, som känner nästa sedan fortsätter det så.

Edit: Ha inte för bråttom och nämn det direkt.
__________________
Senast redigerad av DirtyNorth 2018-04-09 kl. 23:34.
Citera
2018-04-09, 23:31
  #74
Avstängd
Bli ful. Säg åt dom att söka upp blue waffle eller herpes. Men det bästa är att sluta med droger.
Citera
2018-04-09, 23:37
  #75
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-F
Mitt tips: Lägg ned skiten och skaffa dig ett liv. Försök att ta dig kragen och bli 'mindre' blåst. Om det nu inte funkar, hoppa från en bro så blir du ingen belastning för samhället.


Det där med bron låter smart. Det kan hon testa, blir dock inte så många försök om hon väl gör det.
Citera
2018-04-10, 04:38
  #76
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engenberg
Detta är lungt troll. En drogdeal går på sekunder, och finns hur många som säljer, och dom flesta vill ha pengar, dina 300 kr.Går du o köper en femma och dom ber som sex?.
Ett troll är alltså någon som skriver något i syfte att provocera, det är inte samma sak som att ljuga.

Citat:
Jag tror inte alls en sekund på ts, så du har hållt på med droger ett tag, sålänge att du köper bens regelrätta, och ännu så vill alla bara ha sex inte dina pengar, och ger du dom dina pengar blir dom arga?. Och alla kranar är bara likadana?
Jag tror på TS, av den enkla anledningen att jag personligen känner tre tjejer som har råkat ut för sliskiga langare. Och alla har varit icke-svenskar. Jag har som sagt också varit med snubbar som har slemmat sig på min flickvän när jag har varit där för att handla. Även dom har varit icke-svenskar. Det är inte heller någon som säger att "alla kranar" är likadana.

Citat:
Har tjejvänner som köpt av blattar, dvs dom är inte svenskar, och det har inte varit några problem. Ni svennar är bra att ni tror ni är helgon men dom som finns är inte ett jäkla dugg annorlunda. Nä du kan vara lung med svenne kranen, han lurar dig aldrig och lämnar kvar ditt id-kort när du odar framför honom iaf.
Och dina kvinnliga vänner är snygga, blonda svenska tjejer eller är dom skabbiga förortsluder med dålig blondering och för mycket billig parfym?
Och återigen; det är ingen som säger att Svenne Bananer är helgon, bara att blattar är helgon i betydligt mindre utsträckning.

Citat:
Finns äckler överallt, för dig bättre, men som sagt tror inte en sekund på ts.
Ja, det finns äckel överallt, det är ingen som förnekar.

Citat:
Så du går o köper gräs i centrum eller nån bakgata på ljusa dagen och snubben säger näh vill inte ha dina pengar vill ha sex?.
Nu kan man ju ana att det inte handlar om gräs direkt.

Citat:
Fb tror dom är så himmla smarta men går på troll så länge folk säger "a men det var babbe krängare".
Fb fullt med svennar som skriver värsta sakerna om tjejerna och har otrolig dålig kvinno-attitud, men helt plötsligt när ni snackar om er själva IRL så är ni knights in shiny armour. Troligt.
Du pratar om användarna på FB som om dom vore en homogen massa. Det är inte särkilt många av vare sig dom uttalade rasisterna eller kvinnohatarna som skriver här i drogforumen. Vare sig jag eller någon annan kan stå för vad någon annan har sagt.

Det var ju nån som snubbe som gjorde en sammanställning av domar i överfallsvåldtäktsmål och 96,5% var av utländsk härkomst. Säger som sagt inte att vi svenskar är några jävla helgon, bara att det uppenbarligen är betydligt större risk att bli överfallsvåldtagen av en blatte. Så att många säger "Det var säkert en blattelangare" beror på att det främst är blattar som sysslar med sånt.

Du personligen kanske är en vettig invandrare, som säljer ärliga påsar och är bara in for the money. Power to you i så fall. Men du behöver släppa sargen och komma med in i matchen.

Citat:
Och bigfatcon, vem fan sålde du dina femmor till, din granne? jo brudarna klängde som fan på den badboyen.
Och till din mamma och din syster och dom hjälptes åt att suga min svennebanan.
Citera
2018-04-10, 06:37
  #77
Medlem
Tips från en annan till en annan✋🏽😆

Du kommer bara bli starkare av alla äckliga djur som du stött på! Tråkigt att dem gjort dig illa men världen ser så ut, blir glad att du är stark och respekterar dig själv trots att du är ”outlaw” man märker det i din text.

Det har format mig hur som helst. Nu är jag färdig utbildad mot alla odds. Har varit bland alla idioter du kan tänka dig precis dem personerna du skriver om, inte för att jag någonsin sätt någon säga så till en tjej. (Betala i natura) Dock är majoriteten av alla luffare som hänger i centrum i samma klass.

Dem som är så i den ”undre världen” langarna du berättar om är totalt förstörda och riktiga nollor. Kanske inte bland alla andra nollor då är Odjuren som becknar och kan käka ute varje dag och köpa nya kläder coola i sitt gäng inget mer än så. En becknare med låtsas kompisar samt en fattig framtid. Fattig på lycka och framgång, 999av1000 misslyckas.

Lång text nu😅 . Jag är 25år idag fyller 26 i slutet på året har varit på bägge sidor som köpare samt säljare. Varit med om allt du kan tänka dig. Jag ger dig mitt råd! Köp aldrig ute av dem människorna som du nämner dessa är i praktiken farligare än H.A och andra kriminella gäng. Dem har ingenting att förlora o är oförutsägbara en dålig dag elr säg att dem har blivit av med grejer och har skulder. I ett sånt skede är dem livsfarliga!! Speciellt aldrig själv.. köp hellre av kompisars killar. Alla dagar i veckan. Finns massor du måste tänka på. Är det akut akut så åker du på dagen på halv offentlig plats med minst 1 kompis. Risken är stor att du blir rånad också! Det kan man leva med, men kan dem göra det utan att bry sig kan dem göra mycket mer pundar påhitt..

Bor du i storstad så finns det många tjejer som säljer det du söker.

Simma lugnt & var försiktig.
__________________
Senast redigerad av Artheriena 2018-04-10 kl. 06:49. Anledning: Såg att hon hade fått frågan innan
Citera
2018-04-14, 14:29
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Hur många av dessa har varit Svenskar? Något jag har lärt mig genom åren är att aldrig göra affärer med utlandsfödda personer. Spelar ingen roll hur trevliga dom är, har några utländska vänner (inte från Mellanöstern) men andra delar av världen.
Jag säljer mina hekton jag odlar utomhus till två personer och ingen fler. Kanske någon 5a till personer från vissa länder men då är det för att jag är snäll och känner dom hyfsat (säger naturligtvis inte att jag odlat det själv). Finns en hel del rumäner här som jag umgåtts med med sen jag flyttade.

En hel del har blivit förbannade och drar till med rasistkortet. Vet även att dom åker dit lite titt som tätt vilken drar till sig blickar.

Jag har lärt känna en kille med fru barn (ett av barnen är i min ålder som bor hemma) och han har jag känt över 10år nu och är dubbla min ålder. (var 13år) då jag lärde känna honom. Han vet hur man sköter affärer, dock så säljer han bara hekton. I den åldern har man inte mycket pengar så brukade få ta hem 2-3 hekton och betala då det var slut. Annars umgås inte han med folk i sin egen ålder men såg väl något i mig.

Den andra är har också fru och och 3 barn och bor i villa men har slutat sälja femmor och säljer bara hekton nu. Många av dom jag umgicks med som rökte vart väldigt less att jag aldrig berättade vilka det var. Även om jag litade på många av dom vännerna så skulle namnet aldrig helat någon roll då det var skolan som satte mig på praktikplats och han var min handläggare.

Dom få gångerna jag köpt av invandrare är det samma tjafs "bror det är fett bra röka det bästa någonsin du någonsin" kommer hem och väger och är 2-3g....

Mitt tips är att inte leta i pundarkretsar, det är dom själva som tar droger om kan bli giriga, även efter bara 0.5g hit och dit. Jag var själv helt ärlig med vikterna och sa jag att det var 5g så var det större chans att det bar lite extra än mindre.

Mitt tips är att nämna/skoja med folk och cannabis så kanske dom vågar öppnar sig och visar sig att han röker, som känner nästa sedan fortsätter det så.

Edit: Ha inte för bråttom och nämn det direkt.
Jag ogillar att dra alla över en kam men jag kan inte heller förneka att jag också har lagt märke till mer eller mindre exakt det beteendet du beskriver hos folk med utländsk bakgrund. Tråkigt.

När du beskriver situationen som dig själv som köper så kan jag inte heller annat än att hålla med! Värsta kranen är han/hon som är torsk på drogen själv som de säljer. Det känns som att efter allt man läst här på fb så är egentligen det smidigaste att beställa genom FS eller liknande sidor?

Jag har fått det intrycket av att det är så smidigt att nästan all drog- gatuhandel hsde nästan dött ut om alla bara visst hur man gjorde, någon som kan bekräfta aom både handlat från gata och internetshop? Kvalitén på olika typer av substanser brukar också hålla generellt högre standard än det man köper i sista ledet från gatan eller?

Med vänlig hälsning,
Citera
2018-06-14, 14:37
  #79
Medlem
wasabi84s avatar
Har aldrig stött på det problemet, inte för att jag e Miss Universum men jag e långt ifrån ful.. det handlar nog om hur du ser dig själv... gå alltid in i en diskussion stark och säker (men med respekt!!).. ha cashen redo, köp dina grejer och GÅ. Alla kranar (i princip) har minst en tjej som hänger efter som en groupie och matas med "gratis" droger...iv kranarna har inte helt sällan tjejer som jobbar som sjuksköterskor eller liknande (ja sant)... jag har alltid skött mina affärer smidigt och inte hängt runt kranarna eller andra kunder utan hållt mig anonym och därmed utan trubbel.

Gör det som en man- funkar finfint... (Inte så svårt att som tjej bli mer man än många av det manliga könet i denna världen)
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback