2018-11-23, 18:31
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Men som jag fattat det har hon detta som ett jobb och drar in pengar på det.

Jobb och jobb. Hon har ju heltid på gården till att börja med, så nog är hon bonde allt.
Citera
2018-11-23, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det har ju även sagts att det skulle bli "en tittarstorm", det är ju ett extremt slitet uttryck så även om det sagts att det handlar om en bonde så kan det ju faktiskt vara som du är inne på att det är en brevskrivare som blir hjärtekrossad AV en bonde på något inte direkt snyggt sätt... Man kan aldrig veta med diverse rubriksättare...

Ja, hon har väl förhoppningsvis kvar brevhögen och kan kolla igen.
Det handlar väl isf mest om den man hon kontaktar därifrån accepterar det där med att vara lite "andrasortering" som det kan ses som.
Blir en intressant uppföljning där om några veckor iaf.

Fast hon är ju bonde till 100% och har det som fritidsintresse och extraknäck. Det ger inte dom summorna för henne att hon kan leva på det utan hon kombinerar helt enkelt.
Inget konstigt alls, vi är många som haft ett intresse vi blivit såpass duktiga på att vi kunnat dra in en extra slant via det.

Ja kanske var jag lite för snabb att döma när det gällde Susanna, men då är dem två heltidsbönder då den här säsongen. För Erik och Per framgår det ju tydligt att dem har andra avlönade jobb. Och Per kan ju knappast driva sin gård på heltid då han jobbar 100% på bank. Skulle väl tro att hans bror driver gården på 100% och sen hjälper Per till så mycket han kan.

Jag hoppas för Maries skull att hon har kvar brevhögen, men som du säger, det kanske inte är någon av männen där som finner sig i att vara ett andra hands val. Tycker dock att hon borde kontakta den där Jyrki som hon ringde i första programmet som verkade trevlig.
Citera
2018-11-23, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jobb och jobb. Hon har ju heltid på gården till att börja med, så nog är hon bonde allt.

Vet vi egentligen om hon jobbar heltid på gården? Hennes föräldrar kanske också jobbar där, (eller någon annan) dessutom skulle hon inte hinna med att showa och spela teater om hon jobbade heltid på en bondgård. Dags att slopa alla "låtsasbönder" nästa år och återgå till det som det än gång var.
Citera
2018-11-23, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Vet vi egentligen om hon jobbar heltid på gården? Hennes föräldrar kanske också jobbar där, (eller någon annan) dessutom skulle hon inte hinna med att showa och spela teater om hon jobbade heltid på en bondgård. Dags att slopa alla "låtsasbönder" nästa år och återgå till det som det än gång var.
Heltid är mig veterligen 40 timmar i veckan. Då hinner man väl ha en hobby. Dom flesta gårdar nu för tiden har anställda - ofta familjemedlemmar.
Citera
2018-11-24, 00:04
Medlem
oskar_ericsons avatar
Susanna har synts med ev av deltagarna innom den senste månaden, och det var tydlig kärlek där!
Senast redigerad av oskar_ericson 2018-11-24 kl. 00:06.
Citera
2018-11-24, 10:34
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Amanda har hamnat i en riktig rasistskandal! Hoppas det löser sig.
https://www.expressen.se/noje/laddade-symbolen-syns-i-bonde-soker-fru-nu-ber-tv4-om-ursakt/

Tala om en storm i en vattenfylld fingerborg...
Hon har ju flera gånger snackat om sin förkärlek till raggarbilar/raggarkulturen och även om jag inte är närmare den kulturen än att ha sett några raggarbilar på avenyn så vet man ju att sydstatsflaggan ofta syns bland dom.

Citat:
Ja kanske var jag lite för snabb att döma när det gällde Susanna, men då är dem två heltidsbönder då den här säsongen. För Erik och Per framgår det ju tydligt att dem har andra avlönade jobb. Och Per kan ju knappast driva sin gård på heltid då han jobbar 100% på bank. Skulle väl tro att hans bror driver gården på 100% och sen hjälper Per till så mycket han kan.

Jag hoppas för Maries skull att hon har kvar brevhögen, men som du säger, det kanske inte är någon av männen där som finner sig i att vara ett andra hands val. Tycker dock att hon borde kontakta den där Jyrki som hon ringde i första programmet som verkade trevlig.

Helt sant att det är så att bara Susanna och Simon är bönder på fulltid.
Erik och Per har det som hobby vilket är tråkigt då det ska vara riktiga bönder med. Jag skulle ju tro att Pers främsta syssla med gården även den är åt det ekonomiska hållet då när han jobbar på bank, som vi varit inne på tidigare i tråden är en gård av idag ett företag i sig och därmed finns det mycket med det ekonomiska.

Ja, vad hände med Jyrki är en bra fråga? Kan ju vara dels att han inte alls ville synas i tv eller att dom via fler samtal märkte att det inte fanns såpass mycket gemensamt att bygga vidare på. Får väl se i uppföljningen ja.

Citat:

Hon jobbar ju heltid där och har showandet som hobby. Vad är så konstigt med det?
Alla som jobbar 40 eller något fler timmar i veckan har ju en hobby bredvid som tar en del tid och det hinner vi ju med utan större problem så dagens bönder har det ju på samma sätt.
Sedan går det ju som hon säger i perioder med där det ibland är helt blankt på schemat med showandet och ibland betydligt mer med rep varje kväll och shower på helgerna. Till slut lär det landa på en heltidstjänst på gården även om tiden nu skulle variera mellan show-säsongerna.
Citera
2018-11-24, 12:12
Bannlyst
Citat:
Hon jobbar ju heltid där och har showandet som hobby. Vad är så konstigt med det?
Alla som jobbar 40 eller något fler timmar i veckan har ju en hobby bredvid som tar en del tid och det hinner vi ju med utan större problem så dagens bönder har det ju på samma sätt.
Sedan går det ju som hon säger i perioder med där det ibland är helt blankt på schemat med showandet och ibland betydligt mer med rep varje kväll och shower på helgerna. Till slut lär det landa på en heltidstjänst på gården även om tiden nu skulle variera mellan show-säsongerna.

Hur vet du att jon jobbar 40 timmar på gården?
Citera
2018-11-24, 20:35
Medlem
Susanna jobbar väl som musiklärare.
Citera
2018-11-25, 00:16
Medlem
Citat:
Tala om en storm i en vattenfylld fingerborg...
Hon har ju flera gånger snackat om sin förkärlek till raggarbilar/raggarkulturen och även om jag inte är närmare den kulturen än att ha sett några raggarbilar på avenyn så vet man ju att sydstatsflaggan ofta syns bland dom.

Helt sant att det är så att bara Susanna och Simon är bönder på fulltid.
Erik och Per har det som hobby vilket är tråkigt då det ska vara riktiga bönder med. Jag skulle ju tro att Pers främsta syssla med gården även den är åt det ekonomiska hållet då när han jobbar på bank, som vi varit inne på tidigare i tråden är en gård av idag ett företag i sig och därmed finns det mycket med det ekonomiska.

Ja, vad hände med Jyrki är en bra fråga? Kan ju vara dels att han inte alls ville synas i tv eller att dom via fler samtal märkte att det inte fanns såpass mycket gemensamt att bygga vidare på. Får väl se i uppföljningen ja.

Ja jag tycker också att det är trist, det ska ju vara riktiga bönder med i programmet och inte dem som enbart har det som en hobby. Trodde ju ett bra tag den här säsongen att fallet var så men sen fick man ju veta om Pers och Eriks andra jobb. Jaja det är väl bara att hoppas att produktionen enbart tar med riktiga bönder i BSF 2019.

Undrar även jag vad som skedde med Jyrki, men kan ju vara att han inte ville visa sig i TV eller att det kom fram andra sidor hos honom som inte tilltalade Marie. Kanske får vi veta nåt om varför Jyrki försvann i uppföljningsprogrammet.
Citera
2018-11-25, 13:28
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Hur vet du att jon jobbar 40 timmar på gården?

Det är ju sagt att det ska vara en fulltidssysselsättning och det är då minst 40 timmar eftersom det är vad som per definition räknas som fulltid fortfarande.

Citat:
Ja jag tycker också att det är trist, det ska ju vara riktiga bönder med i programmet och inte dem som enbart har det som en hobby. Trodde ju ett bra tag den här säsongen att fallet var så men sen fick man ju veta om Pers och Eriks andra jobb. Jaja det är väl bara att hoppas att produktionen enbart tar med riktiga bönder i BSF 2019.

Undrar även jag vad som skedde med Jyrki, men kan ju vara att han inte ville visa sig i TV eller att det kom fram andra sidor hos honom som inte tilltalade Marie. Kanske får vi veta nåt om varför Jyrki försvann i uppföljningsprogrammet.

Ja, man borde ju kunna kräva att det i BONDE söker fru är ju en BONDE. Just nu är det ju "bankman söker fru" till viss del.
Citera
2018-11-25, 15:35
Bannlyst
Citat:
Det är ju sagt att det ska vara en fulltidssysselsättning och det är då minst 40 timmar eftersom det är vad som per definition räknas som fulltid fortfarande.

Ska bonderiet vara en fulltidssysselsättning för att få vara med i programmet? I så fall borde många diskvalificerat sig. Om hon jobbar 40 timmar på gården vet inte någon här, bara för att bönder normalt sett gör det (eller ännu mer). Hon kan driva verksamheten ihop med någon. Hennes föräldrar är väl också lantbrukare.
Citera
2018-11-25, 15:57
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Vadå "sagt"? Var?

Det har under hur många år som helst förekommit trottoar- och månskensbönder i programmet. Det är ju inget nytt för i år precis.

Jämför med "Tro, hopp och kärlek", där man tro(!) att det är "Präst söker fru/man", men det är fullt med kyrkvaktmästare och liknande.

Ingen kan väl ha varit så korkad att denne trott att Erik livnärde sig på några dussin höns som han går omkring och klappar och nattar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in