2018-09-26, 09:07
Medlem
Hon blev blixtförälskad och hoppade av.
Men kärleken höll inte för Leonora Vilhelmsson – som nu åter söker kärleken i tv.
– Jag behövde det för att läka, säger hon.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/1k93jl/bondeleonora-om-uppbrottet-djavulskt-tungt
Citera
2018-09-26, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Fem bönder i rutan känns som en för mycket, tiden är redan knapp och med en till blir det ännu mindre tid för varje enskild bonde.
Personligen hade jag föredragit 4-4 mellan webb och tv.
Eller är det möjligen så att en av våra "tv-bönder" träffar någon det slår till med redan i första, andra avsnittet etc och därmed försvinner så det ändå blir fyra?

Detta var iaf bevis på att det BLIR brevutdelning ikväll, sedan vilka man får se på det är en annan femma, men brevutdelningen är något man ser fram emot rejält.

Gött att slippa Leonora på tv ja, webben i all ära men tv-versionen är den äkta och det finns en fin tradition att bänka sig framför burken vid 20:00 onsdagar och se det. Inte tidigare på play etc utan verkligen den klassiska BSF-tiden.
Gammelmodig? Jag? Nejdå...

Jo så kan det ju absolut vara, att en av bönderna vi kommer få följa på TV klickar med någon direkt och försvinner och sen blir dem bara 4. Man fick ju se lite från slottet i trailern och där ser man ju bara 4 bönder som står och ler mot sina respektive brevskrivare.

Tack för det, en lättnad att det blir brevutdelning som det ska vara , håller med och när det gäller BSF så ska man med all rätt vara gammalmodig och ha det på ett visst sätt.
Citera
2018-09-26, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Hon blev blixtförälskad och hoppade av.
Men kärleken höll inte för Leonora Vilhelmsson – som nu åter söker kärleken i tv.
– Jag behövde det för att läka, säger hon.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/1k93jl/bondeleonora-om-uppbrottet-djavulskt-tungt

Ja vi får väl se om hon kan följa reglerna i år, föga troligt anser jag. Följer man inte spelets regler på burken lär man nog inte göra det i "Kärlek åt alla" heller.......när man läser i artikeln så verkar det ju inte som hon ändrat sig så mycket och verkar lika naiv och konstig som sist. Nej den damen skulle INTE fått en ny chans! Nedan från artikeln

”Försökte sköta mig”
Inför förra säsongen kunde Leonora inte hålla sig från att svara på kontaktsökande friarinnor redan före programmet.

På frågan om hon var bättre på att följa reglerna den här gången blir hon märkbart röd i ansiktet."

– Nja, jag försökte sköta mig, säger hon med ett skratt.

Jaha, men?

"– Jag ska väl vara tyst nu så det inte blir ett kontraktsbrott.

Att våga börja dejta igen blev också ett sätt att ta sig vidare för Leonora.

– jag ville ha chansen att dejta tjejer jag trodde på. Nu blev det väldigt olika modeller och olika åldrar och det är bra för jag har fått lära mig ett och annat av det. Men just att jag vågade igen. Jag behövde det för att läka, säger hon."

Ett förhållande söker man väl efter för att man känner i hjärtat att man vill ha det och verkligen är redo för det? inte bara för att det är en del av en "läkningsprocess". Blir bara irriterad på henne!
Senast redigerad av Hjortfelt 2018-09-26 kl. 10:59.
Citera
2018-09-26, 15:15
Medlem
Enligt artikeln nedan så har en bonde tydligen hoppat av så det blir bara 8 som det brukar vara då, 4 på burken och 4 på webben. Men det blir ju bättre rent tidsmässigt. Fast samtidigt så framkommer det att han är singel igen...så kommer han kanske vara med? Lite tvetydigt där.

https://nyheter24.se/noje/915152-bonde-soker-fru-2018-lar-kanna-alla-bonderna

"Hästbonden Andreas, 45, från Järna skulle även han vara med i programmet.

Men när det var dags för bönderna att börja dejta så hoppade Andreas av programmet. Han hade nämligen träffat en tjej som han ville försöka med.

Lagom till säsongspremiären av "Bonde söker fru" visade det sig tyvärr att Andreas återigen är singel."
Citera
2018-09-26, 16:57
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Man fick ju se lite från slottet i trailern och där ser man ju bara 4 bönder som står och ler mot sina respektive brevskrivare.

Har varit bortrest, kom hem och såg trailern och trodde att jag hade missat ett avsnitt i och med att man redan visade vilka bönder som var på Sundbyholm.

Efter att ha läst era inlägg så undrar jag fortfarande; har man tagit alla åtta bönder till Sundbyholm eller är det de fyra som står uppradade som ska vara med i tv-programmet?
Antar att vi får svar på det ikväll. Oavsett så känns det konstigt att man visar upp en färdig samling med fyra bönder, oavsett om de ska vara med i tv-programmet eller på webben. Förtar ju lite av spänningen minst sagt.
Senast redigerad av Lostworld 2018-09-26 kl. 17:03.
Citera
2018-09-26, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Har varit bortrest, kom hem och såg trailern och trodde att jag hade missat ett avsnitt i och med att man redan visade vilka bönder som var på Sundbyholm.

Efter att ha läst era inlägg så undrar jag fortfarande; har man tagit alla åtta bönder till Sundbyholm eller är det de fyra som står uppradade som ska vara med i tv-programmet?
Antar att vi får svar på det ikväll. Oavsett så känns det konstigt att man visar upp en färdig samling med fyra bönder, oavsett om de ska vara med i tv-programmet eller på webben. Förtar ju lite av spänningen minst sagt.

Precis, det förtar verkligen en del av spänningen ska ska ingå! Som tur är verkar det ju bli brevutdelning ikväll iaf så tur att inte det momentet togs bort. En verkar ha hoppat av BSF och Leonora verkar lika naiv som förra året om du såg mina senaste inlägg.

Det är som jag tolkat det de 4 som står uppradade utanför slottet vi får följa på burken. Leonora har tack och lov förpassats till "Kärlek åt alla". Är dock lite besviken att Marie som var den äldsta i år (55) inte är en av dem vi får följa på burken, hade gärna haft henne där!
Senast redigerad av Hjortfelt 2018-09-26 kl. 17:59.
Citera
2018-09-26, 18:31
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Precis, det förtar verkligen en del av spänningen ska ska ingå! Som tur är verkar det ju bli brevutdelning ikväll iaf så tur att inte det momentet togs bort. En verkar ha hoppat av BSF och Leonora verkar lika naiv som förra året om du såg mina senaste inlägg.

Det är som jag tolkat det de 4 som står uppradade utanför slottet vi får följa på burken. Leonora har tack och lov förpassats till "Kärlek åt alla". Är dock lite besviken att Marie som var den äldsta i år (55) inte är en av dem vi får följa på burken, hade gärna haft henne där!

Ja, det är bra att brevutdelningen är kvar men dock så blir det ju inte samma sak när de redan avslöjat de olika bondegrupperna
Jag förstår bara inte varför man väljer att göra såhär, känns inte som man vinner någonting på det, tvärtom.

Surt för bonden som hoppade av att redan vara singel igen. Han borde ångra sig bittert nu... Varför rusa iväg och dejta innan? Frågan är om det återigen handlar om en beundrare som tog kontakt utanför programmet som han föll för eller om det var någon utan koppling till programmet. Om det var det förstnämnda så får han stå sitt kast. Likt Leonora tänkte jag säga men hon har ju tyvärr fått sin andra chans, vilket jag lyckats förtränga ett tag. Ser inte fram emot att se henne igen, särskilt inte efter jag såg ditt inlägg om henne och att hon antagligen tummat på regelverket igen.
Citera
2018-09-26, 18:43
Medlem
Citat:
Ja, det är bra att brevutdelningen är kvar men dock så blir det ju inte samma sak när de redan avslöjat de olika bondegrupperna
Jag förstår bara inte varför man väljer att göra såhär, känns inte som man vinner någonting på det, tvärtom.

Surt för bonden som hoppade av att redan vara singel igen. Han borde ångra sig bittert nu... Varför rusa iväg och dejta innan? Frågan är om det återigen handlar om en beundrare som tog kontakt utanför programmet som han föll för eller om det var någon utan koppling till programmet. Om det var det förstnämnda så får han stå sitt kast. Likt Leonora tänkte jag säga men hon har ju tyvärr fått sin andra chans, vilket jag lyckats förtränga ett tag. Ser inte fram emot att se henne igen, särskilt inte efter jag såg ditt inlägg om henne och att hon antagligen tummat på regelverket igen.

Nej Andreas 45 år som hoppade av och nu är singel igen kan gärna få stå sitt kast och jag hoppas att inte Linda mjuknar och tar in honom i programmet igen , men är rädd att det kommer bli så eftersom hon ofta kan ömma för de bönderna som hoppar av pga förälskelse och sen misslyckas.

Nej hon tar inte programmet seriöst alls och verkar ju bara se dejtande som en "läkningsprocess" och dem hon dejtar som en "nu ska jag bli hel och må bättre medicin".
Citera
2018-09-26, 19:03
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Nej Andreas 45 år som hoppade av och nu är singel igen kan gärna få stå sitt kast och jag hoppas att inte Linda mjuknar och tar in honom i programmet igen , men är rädd att det kommer bli så eftersom hon ofta kan ömma för de bönderna som hoppar av pga förälskelse och sen misslyckas.
Den risken finns alltid förstås. Som sagt, vi vet ju inte vilken typ av romans det var. Om det inte var relaterat till programmet kan jag vara mer förlåtande, var det däremot en brevskrivare som tog chansen och "gick före i kön" och Andreas föll för detta, nej då har jag ingen sympati.

Citat:
Nej hon tar inte programmet seriöst alls och verkar ju bara se dejtande som en "läkningsprocess" och dem hon dejtar som en "nu ska jag bli hel och må bättre medicin".
Verkligen helt fel förutsättningar för ett stabilt förhållande
Leonora har verkligen inte lärt sig någonting...
Det tragiska är ju att hon har en dotter också som riskerar att drabbas av mammans ogenomtänkta och flyktiga affärer.
Citera
2018-09-26, 22:33
Medlem
Citat:
Den risken finns alltid förstås. Som sagt, vi vet ju inte vilken typ av romans det var. Om det inte var relaterat till programmet kan jag vara mer förlåtande, var det däremot en brevskrivare som tog chansen och "gick före i kön" och Andreas föll för detta, nej då har jag ingen sympati.

Verkligen helt fel förutsättningar för ett stabilt förhållande
Leonora har verkligen inte lärt sig någonting...
Det tragiska är ju att hon har en dotter också som riskerar att drabbas av mammans ogenomtänkta och flyktiga affärer.

Som jag fattade det så var det inte någon brevskrivare som hade fångat Andreas intresse, men jag kan ju ha fel. Sen svarade han "ja" när Linda frågade om han älskade tjejen i fråga så kanske var det från hans sida då nåt som var mer än nåt flyktigt. Får väl se om han dyker upp igen eller ej.

Nej Leonora borde ju gå i terapi snarare än vara med i "Kärlek åt alla". Och som du säger, tycker synd om hennes dotter, kan inte vara roligt med en sån mamma, har upplevt liknande fall på rätt nära håll och det är alltid barnen som kommer i kläm.

Annars så tycker jag bönderna verkar sköna och seriösa . Den första Linda besökte, bonden Per från Vimmerby verkade vara en otroligt glad och skön prick
Citera
2018-09-26, 22:56
Medlem
Framgår ju inte klart om Andreas kommer tillbaka till programmet i artikeln nedan heller men det låter inte som det. Han fick iaf den stora lådan med breven tillbaka efter att han blivit singel igen.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/WL5Adk/hoppade-av-bonde-soker-fru-for-karleken
Citera
2018-09-27, 00:10
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Annars så tycker jag bönderna verkar sköna och seriösa . Den första Linda besökte, bonden Per från Vimmerby verkade vara en otroligt glad och skön prick

Tror också att det kan bli bra. Ska man anmärka lite så är det ju att det blev väldigt ungt och inte någon vidare blandning i själva tv-programmet i år. Den äldste bonden är bara 32 år.
Det behöver inte vara fel i sig, är det bara rätt personer så spelar det inte så stor roll men personligen tycker jag att man borde sträva efter lite bättre blandning ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in