2018-10-09, 01:30
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det var ju någon gång i början av inspelningarna som Linda tvingades ingripa för att det var några av bönderna som umgicks lite intimt med varandra. Fick tanken att det kunde handla om Erik och Susanna.

https://www.expressen.se/noje/lindorff-tvingas-stoppa-bondernas-intima-moten/

I artikeln som jag hänvisade till ovan så framstod det som att det handlade om två bönder som haft ett olämpligt möte men tydligen ska det istället ha varit två brevskrivare som det handlade om. Alltså verkar det inte ha varit något mellan Erik och Susanna som en del av oss var inne på (i alla fall inget som framkommit till produktionen).

Det har länge spekulerats i vad det var för möte som fick mig att larma och nu ska sanningen äntligen få komma fram. Det var inte två bönder som möttes i smyg, det var två bönders brevskrivare… Givetvis vill vi inget hellre än att folk ska bli kära men i detta fall så hade dessa brevskrivare ännu inte ens hunnit träffa sina bönder och därför kändes det onödigt att de, hungriga som de var på kärlek och laddade för flört, skulle hänga med varandra i väntan på att få möta sin bonde. Gnistorna skulle ju då kunna flyga i väg åt fel håll om man så säger…
http://lindalindorff.blogg.tv4.se/2018/10/04/karleksvakten-annie
Citera
2018-10-09, 01:56
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nej, ingen "Återvändare" i BSF tack. Det har vi sett tillräckligt av nu. Det är inget emot dessa som personer men BSF bör du bara få en chans i och sedan ska det vara "nya" bönder varje år tycker jag.

Ämnet har kommit upp tidigare i tråden och jag tycker som sagt att återvändande bönder kan ha sin poäng OM det är rätt person och det gått en tid. Leonora uppfyller inget av dessa kriterier eftersom hon inte hann medverka i programmet och återvänder redan efter ett år.

Har man däremot haft en säsong i programmet och blivit en profil hos tittarna så ser jag inget fel med att man kan få en ny chans om det val man gjorde i programmet av olika anledningar inte fungerade.
Det är ju knappast så att det vimlar av återvändare ändå, så jag ser inte på något sätt att det skulle förstöra för de andra bönderna. Däremot får de hålla sig till webbavsnitten.

Någon som jag tror har starkast chans till en comeback är Stefan, nu när det tråkigt nog tagit slut med Hanna. Hade gärna sett honom i programmet igen faktiskt.
Citera
2018-10-09, 08:21
Medlem
Citat:
Ämnet har kommit upp tidigare i tråden och jag tycker som sagt att återvändande bönder kan ha sin poäng OM det är rätt person och det gått en tid. Leonora uppfyller inget av dessa kriterier eftersom hon inte hann medverka i programmet och återvänder redan efter ett år.

Har man däremot haft en säsong i programmet och blivit en profil hos tittarna så ser jag inget fel med att man kan få en ny chans om det val man gjorde i programmet av olika anledningar inte fungerade.
Det är ju knappast så att det vimlar av återvändare ändå, så jag ser inte på något sätt att det skulle förstöra för de andra bönderna. Däremot får de hålla sig till webbavsnitten.

Någon som jag tror har starkast chans till en comeback är Stefan, nu när det tråkigt nog tagit slut med Hanna. Hade gärna sett honom i programmet igen faktiskt.

Ja varför inte, Stefan hade en härlig personlighet så det hade ju blivit betydligt mer lyckat än som nu med Leonora!
Citera
2018-10-09, 08:25
Medlem
Citat:
I artikeln som jag hänvisade till ovan så framstod det som att det handlade om två bönder som haft ett olämpligt möte men tydligen ska det istället ha varit två brevskrivare som det handlade om. Alltså verkar det inte ha varit något mellan Erik och Susanna som en del av oss var inne på (i alla fall inget som framkommit till produktionen).

Det har länge spekulerats i vad det var för möte som fick mig att larma och nu ska sanningen äntligen få komma fram. Det var inte två bönder som möttes i smyg, det var två bönders brevskrivare… Givetvis vill vi inget hellre än att folk ska bli kära men i detta fall så hade dessa brevskrivare ännu inte ens hunnit träffa sina bönder och därför kändes det onödigt att de, hungriga som de var på kärlek och laddade för flört, skulle hänga med varandra i väntan på att få möta sin bonde. Gnistorna skulle ju då kunna flyga i väg åt fel håll om man så säger…
http://lindalindorff.blogg.tv4.se/2018/10/04/karleksvakten-annie

Aha det var så det låg till. Tur att det lyckades avstyras så inte någon hann bli sårad. Sen undrar man ju lite vilka brevskrivare det kan ha handlat om?
Citera
2018-10-09, 10:04
Medlem
Nu när jag tittar igen på avsnittet med speeddejtingen så noterar jag att Per bara hade 8 tjejer på slottet och inte 10 som dem ska välja ut. Undrar hur det kommer sig? Han fick ju ändå så pass många brev så han hade kunnat välja ut 10 tjejer. Eller kanske var det 2 av hans utvalda som sen inte kunde komma.
Citera
2018-10-09, 11:26
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Syftet med programmet är naturligtvis att skapa tittarsiffror och reklamintäkter. Det dom lägger ut på produktionen, måste dom ha tillbaka.
Om du tror att TV4 gör detta program för böndernas skull, så har dom lyckats lura in dig i en rosa dimma. Och det är väl det som är meningen.
Tittare sådana som du måste vara toppen sett ur kommersiell synpunkt.
Det är klart att deltagarna väljs ut - mycket noga och beräknande - för att fånga tittare som du. Dom får dig att sänka garden, och sedan blir du ett betydligt lättare byte - för den egentliga produktionen, dvs den kommersiella.
Förmodligen vet inte ens programmakarna om det egentliga syftet. Dom får sina pengar att göra program, som ser ut som välgörenhet. Och dom tror kanske själva att det är en välgörenhetsidé. Alla utom producenten, skulle jag tro.
Först handlar det om vinstintressen, och att manipulera er som tittar är bara en delmetod. Men visst det finns sämre sätt. Statsstyrd propaganda är värre. Men risken finns att denna kommersiella idé nu kombineras med sådana samhällsidéer - vilket borde ha en än större effekt på tittarna. Risken att bli dubbelt utnyttjad och manipulerad!

Givetvis görs det för att "tjäna pengar" via att vara kommersiellt. Det betvivlar nog ingen.

Dock kan man göra detta på sanslöst olika sätt och BSF görs på ett sätt som verkligen är för böndernas bästa. Hur man värnar om dessa och hur resultaten blivit med barn, bröllop etc visar om inte annat att något görs rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Tips
Susanna väljer polisongkillen.
Simon väljer lugna skolfröken i gult.
Per kärar ner sig och blir dumpad av grillkvinnan.
Erik: absolut ingen aning.

Jag tror Simon är den som har bäst chans att hitta något långvarigt i det här programmet.

Rätt bra gissat och jag är inne på samma banor. Främst då Susanna.

Citat:

Återvändare känns som det snart blir en hel säsong med bara för att det "accpeteras" med en/säsong, det är något man vill undvika. Repriser är aldrig så roliga att se som när det sändes första gången.

Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Nu när jag tittar igen på avsnittet med speeddejtingen så noterar jag att Per bara hade 8 tjejer på slottet och inte 10 som dem ska välja ut. Undrar hur det kommer sig? Han fick ju ändå så pass många brev så han hade kunnat välja ut 10 tjejer. Eller kanske var det 2 av hans utvalda som sen inte kunde komma.

Han kanske bara fann åtta som han tyckte var riktigt intressanta trots allt?
Eller så var det flera men dom inte ville vara med i tv/absolut inte kunde just då.
Citera
2018-10-09, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Givetvis görs det för att "tjäna pengar" via att vara kommersiellt. Det betvivlar nog ingen.

Dock kan man göra detta på sanslöst olika sätt och BSF görs på ett sätt som verkligen är för böndernas bästa. Hur man värnar om dessa och hur resultaten blivit med barn, bröllop etc visar om inte annat att något görs rätt.

Rätt bra gissat och jag är inne på samma banor. Främst då Susanna.

Återvändare känns som det snart blir en hel säsong med bara för att det "accpeteras" med en/säsong, det är något man vill undvika. Repriser är aldrig så roliga att se som när det sändes första gången.

Han kanske bara fann åtta som han tyckte var riktigt intressanta trots allt?
Eller så var det flera men dom inte ville vara med i tv/absolut inte kunde just då.

Jo det är sant, så kan det såklart vara, tänkte inte så långt först men det är klart, man ska ju inte välja ut 10 för "väljandets skull" om intresse ej finns.
Citera
2018-10-09, 18:09
Medlem
Jaha, det visste jag inte, men enligt artikeln så tyckte Linda att Per som vi följer nu fick på tok för lite brev. Kanske var det därför han bara hittade 8 intressanta brevskrivare. Hade av nån anledning missat denna artikel.

https://www.expressen.se/noje/lindas-karlekspanik-for-tv-bonden-per/
Citera
2018-10-09, 20:27
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Jaha, det visste jag inte, men enligt artikeln så tyckte Linda att Per som vi följer nu fick på tok för lite brev. Kanske var det därför han bara hittade 8 intressanta brevskrivare. Hade av nån anledning missat denna artikel.

https://www.expressen.se/noje/lindas-karlekspanik-for-tv-bonden-per/

Ser inte antalet brev som något som påverkar urvalet. Om jag, vilket aldrig skulle inträffa, skulle delta i något sånt här, så skulle tio intressenter bara stöla till det. Bättre då att koka ner det till något färre.

Vore bara hemskt att tvingas välja tio av produktionen eller så nära det antalet som möjligt.
Citera
2018-10-09, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ser inte antalet brev som något som påverkar urvalet. Om jag, vilket aldrig skulle inträffa, skulle delta i något sånt här, så skulle tio intressenter bara stöla till det. Bättre då att koka ner det till något färre.

Vore bara hemskt att tvingas välja tio av produktionen eller så nära det antalet som möjligt.

Jo kanske, det beror ju på hur man är som person också. Är väl bara det att man är så van att Linda alltid säger "Vi ska hänga här med dig på gården i sommar, det du ska göra nu är att välja ut 10 som du sen ska träffa på slottet".

Men det är väl upp till varje bonde.

Spännande imorgon och se vilka 6 som väljs vidare till gruppdejt och man får väl även se i slutet av "gruppdejts-dagen" vilka 4 som går vidare till gården om jag ej minns fel?!
Citera
2018-10-10, 02:15
Medlem
Arsenaln1clubs avatar
Grabbarna som får uppvakta mjökbonden är ju i guldläge, vilken kvinna. Hon är vig, snygg och kan säkert även mjölka mera än bara kor
Citera
2018-10-10, 02:25
Medlem
Arsenaln1clubs avatar
Och den där trinde bonden, minns inte riktigt hans namn,borde verkligen välja grilltjejen och skicka hem alla andra på en gång. Hon verkade dock lite klurig i negativ bemärkelse men midjan var inte oversized som på dom andra.

Blir kul att se fortsättningen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in