2018-04-19, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky12
Regeringen bör ställas till svars. De är folkets fiende.
Ja , narurligtvis har Du rätt! ...men de sju sammansvurna......hittar lösningar som gagnar globalisternas mål. Det senaste är att Socialdemokraterna räknar att få stöd av globalisteen Annie L/ Centern ! Det säger en hel del! De sju skulle även kunnat kommit överens om den här frågan hur mycket som helst med något av de andra i sju klövern. Här hade de enas om att Centern ska fortsätta att växa och Socialdemokraterna är helt med på de. Sålänge de tillsammans med Bildbergargruppen strävar mot samma mål. Der är det som förenar våra folkvalda politiker. Bilderbergsgruppens agenda. När Bilderbergargruppen säger hoppa ...så frågar våra politiker i landet HUR högt?
Citera
2018-04-19, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuanFlores
det enda parti som verkar för totalt stopp i asylärenden är AFS.
Det känns som SD kommer svänga direkt efter valet och tillåta fler ensamkommande barn från Afghanistan.

Får afs 2,5% röster så tillåts de få ekonomiskt bidrag för att växa. Jag ser därför denna folkrörelse som det enda sättet att stötta våra pensionärer och övriga svenskar till bättre levnadsvillkor än om vi fortsätter tillåta maasinvandring av "ensamkommande"

Vad har SD med detta att göra, vi har sossar med MP hucklen nu. Vad har Svetsarn sagt! Jo, inga invandrare utan utbildning???? Så tala ej om SD utan Sossarna...
Citera
2018-04-19, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Precis, hon tar av oss svenskar, och ger det till invandrarna.

Exact, sosse Magda som har en månadslön på över 150.000sek/månad + övriga förmåner kan ju dela med sej till sin invandrar politik. Hur många av oss som är smartare än Svetsarn o Magda (tänker på sig själva "bara"). Nä ut med skiten och det nu!
Citera
2018-04-19, 21:25
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Har du fortfarande inte fattat att kompetent arbetskraft inte vill komma till skitlandet Sverige. Sverige är rankat i botten gällande social trevnad för expats. Dessutom kallt, mörkt och trist. Vem vill hit?

Vår enda möjlighet är att välkomna de som ändå vill hit, vilket handlar om individer som flyr misär, och sedan göra det bästa vi kan med dem.

Jag håller med om att vi importerar arbetslöshet.

Men det behöver inte vara så. Det finns sätt att få folk i arbete. Men det behövs en annan politik för det. Dock inte SD’s eller sossarnas.

Varför bor då trollet i skitlandet Sverige? Kvalificerad arbetskraft väljer bort Sverige tack vare att ni ja du förstör Sverige. Importera våldtäksmän, terrorister och sexualbrottsllngar vem vill investera i en framtid i Sverige. Där barn kan vara mellan 25 till 48år och där svenska lagar inte inkluderar alla.

De som ändå vill hit. Jadu varför tror du att de vill hit till ett skitland ta sig genom säkra länder för att nå Sverige.
Citera
2018-04-19, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Har du fortfarande inte fattat att kompetent arbetskraft inte vill komma till skitlandet Sverige. Sverige är rankat i botten gällande social trevnad för expats. Dessutom kallt, mörkt och trist. Vem vill hit?

Vår enda möjlighet är att välkomna de som ändå vill hit, vilket handlar om individer som flyr misär, och sedan göra det bästa vi kan med dem.

Jag håller med om att vi importerar arbetslöshet.

Men det behöver inte vara så. Det finns sätt att få folk i arbete. Men det behövs en annan politik för det. Dock inte SD’s eller sossarnas.

Humm, vilken politik & varför nämner du SD? De invandrare som vill lära sig Svenska och utb. sig får jobb. men tyvärr får övriga bättre förutsättningar än min gamla mor. Lever gott på våra skattepengar, varför ska vi jobba typ? Känner många invandrare som har eller söker aktivt, duktiga. Dock ej folkgruppen Afghaner och Somalier. Kolla Iranier, varenda sjukhus i landet har mycket duktiga läkare från Persien!
Citera
2018-04-19, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Ja, sverige är ju känt över världen som ett land med utbrett valfusk.

Undrar hur du tänker nu. Nämnde nyss sakfrågan, är det bara SD du menar? Förklara också vad du menar med valfusk? Du är ej bättre än andra kålsupare.
Citera
2018-04-19, 22:18
Medlem
Citat:
Nja nu är ju inte invandrarna fler än ursprungsbefolkningen så det problemet finns inte. Och gruppen invandrare är ju inte direkt homogen. Så etniska svenskar är fortfarande överlägset största gruppen.

De vita som kom till amerika var dessutom helt överlägsna ursprungsbefolkningen vilket man inte direkt kan anglaga syrier och afghaner för att vara.

Du tjatar om att vi ska hjälpa flyktingar, det tycker jag också men inte alla migranter. För det är stor skillnad, hur många flyktingar kommer till Sverige? Många s k flyktingar åker på semester i sina hemländer när PUT är beviljat. Undrar hur man ens får för sig det om man flytt för sitt liv. Så lägg ner du skämmer ut dig med ditt vurmande.
Citera
2018-04-19, 23:30
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Du tjatar om att vi ska hjälpa flyktingar, det tycker jag också men inte alla migranter. För det är stor skillnad, hur många flyktingar kommer till Sverige? Många s k flyktingar åker på semester i sina hemländer när PUT är beviljat. Undrar hur man ens får för sig det om man flytt för sitt liv. Så lägg ner du skämmer ut dig med ditt vurmande.
I din värld är ingen flykting eftersom de blir ekonomiska migranter tio meter från där bomberna slår ner. Men visst, vi kan inte hjälpa alla, inte ens alla flyktingar. Det är jag helt med på.
Citera
2018-04-19, 23:35
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Borde inte vi svenskar få ta del av dessa pengar, nu satsar hon dom på helt okända människor.

Dagens svenska politiker är duktiga på skattefinansierade satsningar som enbart går till utlänningar.
Har det gjorts någon satsning på enbart SVENSKAR de senaste 25 åren??
Citera
2018-04-20, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Dagens svenska politiker är duktiga på skattefinansierade satsningar som enbart går till utlänningar.
Har det gjorts någon satsning på enbart SVENSKAR de senaste 25 åren??

Nej inte på sistone. Min kära Mor kom till ett kommunalt äldre boende, fick ingen hjälp bara tabletter. Aldrig ute bara sövd av personal som bara fikade när jag kom dit. Hon dog tyvärr endast efter ett år i detta opersonliga boende. Hon kunde ej bo kvar i vårat hem, fick 4.500/månad efter ett helt aktivt liv.

Ja, Nysvenskar vad får de, jo bostad, bidrag för familjer på 5-6 personer. Jäkla skamset eller hur?
Citera
2018-04-20, 00:24
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
I din värld är ingen flykting eftersom de blir ekonomiska migranter tio meter från där bomberna slår ner. Men visst, vi kan inte hjälpa alla, inte ens alla flyktingar. Det är jag helt med på.

I den nya världen är flyktingar ett strategiskt vapen. Spräng några bomber sätt massor i rörelse.

Politiska flyktingar något annat.
Citera
2018-04-20, 06:46
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Och i din värld är alla flyktingar bara dom kommer från ett land utanför EU och ekonomiska migranter finns inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in