Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2018-04-06, 01:37
  #1
Medlem
Nkpgisits avatar
Subutex första gången.
Kön: pojkspolong
Längd: 1.83
Vikt: 70kg~
Substans: Buprenorfin (subutex)
Dos: 0.5~

Inledning.
Detta är första gången jag testade subutex eller Buprenorfin. Har väldigt dålig erfarenhet av opiater/opioder. Har enbart testat tramadol, oxynorm samt morfin innan, Men nu var det dags att få testa subutex! Hade inhandlat två stycken 8mg

Jag tar bort en liten pytte bit ifrån min öppnade subutex, tyckte att det såg väldigt lite ut (nästan lite skrattretande lite) Men efter det jag har läst så ska det här vara en bra första dos. Så jag lägger ner den lilla biten i min 5 meters pump och drar upp 3 meter vatten. Skakar och skakar lite till, och lite till. Nu är det upplöst och det ser ut som spökvatten i pumpen. Sätter på kanylen och kör in den i venen! Får ett fint svar, drar tillbaka kolven och ser blodet flyga in och blandas med "spökmjölken"


Jag trycker in lösningen jämt och fint, drar ut kanylen och håller för där jag nyss satt nålen.
Efter cirka 3 minuter börjar jag känna en värme i bröstet som snabbt sprider sig i hela kroppen,* känner mig lite euforisk nu också.
Jag går och rengör verktygen och lägger mig i sängen och bara njuter av värmen och euforin.


Har nu legat i sängen i några timmar och noddat iväg till och från när jag satt och läste här på forumet. Kliar också väldigt skönt i kroppen men framför allt i ansiktet, så jag kliar tillbaka! Lägger sen telefonen vid sidan och bara ligger och myser med värmen under täcket. Noddar som bara den och blev inte det minsta illamående* ( vilket förvåna mig )

Somnar sedan som en stock och vaknar upp riktigt go i kropp och sinne!

Tack för mig
Citera
2018-04-06, 11:08
  #2
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
Subutex första gången.
Kön: pojkspolong
Längd: 1.83
Vikt: 70kg~
Substans: Buprenorfin (subutex)
Dos: 0.5~

Inledning.
Detta är första gången jag testade subutex eller Buprenorfin. Har väldigt dålig erfarenhet av opiater/opioder. Har enbart testat tramadol, oxynorm samt morfin innan, Men nu var det dags att få testa subutex! Hade inhandlat två stycken 8mg

Jag tar bort en liten pytte bit ifrån min öppnade subutex, tyckte att det såg väldigt lite ut (nästan lite skrattretande lite) Men efter det jag har läst så ska det här vara en bra första dos. Så jag lägger ner den lilla biten i min 5 meters pump och drar upp 3 meter vatten. Skakar och skakar lite till, och lite till. Nu är det upplöst och det ser ut som spökvatten i pumpen. Sätter på kanylen och kör in den i venen! Får ett fint svar, drar tillbaka kolven och ser blodet flyga in och blandas med "spökmjölken"


Jag trycker in lösningen jämt och fint, drar ut kanylen och håller för där jag nyss satt nålen.
Efter cirka 3 minuter börjar jag känna en värme i bröstet som snabbt sprider sig i hela kroppen,* känner mig lite euforisk nu också.
Jag går och rengör verktygen och lägger mig i sängen och bara njuter av värmen och euforin.


Har nu legat i sängen i några timmar och noddat iväg till och från när jag satt och läste här på forumet. Kliar också väldigt skönt i kroppen men framför allt i ansiktet, så jag kliar tillbaka! Lägger sen telefonen vid sidan och bara ligger och myser med värmen under täcket. Noddar som bara den och blev inte det minsta illamående* ( vilket förvåna mig )

Somnar sedan som en stock och vaknar upp riktigt go i kropp och sinne!

Tack för mig

Början till slutet?
Passa dig min vän.

Mvh
Justin
Citera
2018-04-06, 15:34
  #3
Medlem
Förstod inte riktigt dosen var det 0.5mg eller en halv sub?
Citera
2018-04-06, 17:36
  #4
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulfgubben
Förstod inte riktigt dosen var det 0.5mg eller en halv sub?
Såg det nu att det va lite luddigt!
0.5mg menar jag
Citera
2018-04-06, 18:13
  #5
Medlem
az-Zarqawis avatar
5 meter är en stor spruta.
Citera
2018-04-06, 20:00
  #6
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av az-Zarqawi
5 meter är en stor spruta.
Meter menas mililiter
Citera
2018-04-06, 20:25
  #7
Medlem
az-Zarqawis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
Meter menas mililiter
Varför säger ni inte bara millimeter då? Hur jobbigt är det?
Citera
2018-04-06, 20:59
  #8
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av az-Zarqawi
Varför säger ni inte bara millimeter då? Hur jobbigt är det?
Varför ja jag inte svara på! Men det är så det är bara och kommer alltid att vara
Citera
2018-04-06, 23:36
  #9
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av az-Zarqawi
Varför säger ni inte bara millimeter då? Hur jobbigt är det?
Hahaha har faktiskt länge undrat precis samma sak.
Citera
2018-04-07, 00:20
  #10
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Minns första gången jag tog sub för sisådär 8 år sedan. Det var väldigt mysigt, förutom att jag spydde som en gris då haha.
Citera
2018-04-10, 02:17
  #11
Medlem
creepyones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av az-Zarqawi
Varför säger ni inte bara millimeter då? Hur jobbigt är det?

För att meter är en typ av "slang" som brukas för att beskriva hur många milliliter du har fyllt din spruta med hur och var detta slang uttryck kommer ifrån vet jag inte men det kommer nog att hänga kvar många många år till.

1 milliliter = 1 meter

Dvs 5 meter som ts beskriver = 5 milliliter vätska i sprutan.

Och det handlar nog inte om att det är jobbigt att säga milliliter utan det är bara ett sånt där slang ord som slängs runt lite som att en del kallar snuten för aina osv
Citera
2018-04-18, 11:37
  #12
Medlem
Pyrokemis avatar
SNÄLLA, ska du injicera Subutex och andra tabletter så rena lösningen med Micronfilter! Finns på ebay skitbilligt. När du injicerar tabletter så injicerar du även massa kalk å stearat o annat skit. Detta sätter sig i de små blodådrorna som ex i ögat och kan göra dig blind. Då skrattar man nog lagomt mycket....


I övrigt så minns jag min första gång på sub, jag var 16 och skulle köpa röka när min kran drar upp en lina och frågar om jag vill ha. Visst säger jag och snokar i mig! Sitter och noddar hela bussresan hem. Spyr på min busshållplats men var glad ändå.


Men, MICRONFILTER, du vill inte bli blind! Satsa ett par hundra så har du för år framåt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback