Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-09, 21:55
  #601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarslira
Är du korkad eller "bara" hjärntvättad ?
Vi betalar 134 miljoner om dagen 365 dagar om året i sk "bistånd", så nog betalar vi.
Förklara gärna hur Sverige har byggt upp sin välfärd på bekostnad av u-länderna ?
Vad vår välfärd bygger på är att folk slitit och jobbat och betalat skatt, Sverige var ett jävligt fattigt land för
bara ett sekel sedan...
Det är dina förljugna ideer dom skall utrotas, och det lär inte dröja så länge till, som tur är !

Vi kan köpa vad vi vill för att låglöneländer producerar. Det sliter på miljön och klimatet, vi lever över våra tillgångar på fattiga länders bekostnad. Mineraler i gruvor bryts av barnarbetare för att vi ska ha skitelektronik. Dödligt giftiga sopor exporteras från väst till u-länder osv osv
Så, absolut, vi lever på de fattigas bekostnad, nu ska ojämlikheten jämnas ut och du, vi och alla ska dela med sig - bättre vetande än dig ska administrera.
Citera
2018-04-09, 21:56
  #602
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Afghanerna skriker, är uppkäftiga och ska "läxa upp" våra poliser. Man blir fan alldeles matt!

Fast man måste förstå varför de saknar respekt för polisen; om skabbiga klimakteriekärringar kan få polisen att inte utföra sina arbetsuppgifter genom att yla och veva med plakat så behöver ju inte Afghanska fullvuxna män frukta polisen heller. De vet att med mindre att de hugger en kniv i nacken på en polis så kan de göra som de vill.
Citera
2018-04-09, 21:56
  #603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarslira
Är du korkad eller "bara" hjärntvättad ?
Vi betalar 134 miljoner om dagen 365 dagar om året i sk "bistånd", så nog betalar vi.
Förklara gärna hur Sverige har byggt upp sin välfärd på bekostnad av u-länderna ?
Vad vår välfärd bygger på är att folk slitit och jobbat och betalat skatt, Sverige var ett jävligt fattigt land för
bara ett sekel sedan...
Det är dina förljugna ideer dom skall utrotas, och det lär inte dröja så länge till, som tur är !

Bra citat, läser varje dag att denne Svetsarn o mp drar ner assistansen för handikappade barn o ungdomar! Saknas pengar? Gamla som byggt upp samhället får allt sämre. Våra unga får inga bostäder (byggs mycket dyra bostäder som de ej har råd till). sjukvården är i kris, inga pengar!

Ok, ge dessa underutvecklade som ej bidrar till något, kostar oss skattebetalare MILJARDER!!!

Dessa summor skulle hjälpa oss enormt. Aldrig mer Sosse med en värdelös stadsminister, bara snackar o ler ingen verkstad!

Fasen Svenska folket, reser och protestera, rösta ej på S o MP.

Varför tar inte Svetsarn upp våra kostnader till Afghanska regeringen, de borde betala för alla kostnader här ifrån. De som ej samtycker och säger att vi ej är humanitärt kan ju då dela sin bostad och betala mer skat!!!

Nu vill jag ha svar. Är det humanitärt att dra ner på hjälp till våra handikappade?
Citera
2018-04-09, 22:06
  #604
Medlem
kolsyratkaffe123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Så till slut lyckades de utvisa 5(fem) Afghaner i dag, av planerat 20-30 stycken?

Ja ja, de flesta av dem blev då plötsligt både bögar och kristna förmodar jag.

Och vad händer resten, släpps de?
Citera
2018-04-09, 22:10
  #605
Medlem
-DaRude-s avatar
Det går inte att verkställa utvisningsbeslut i Sverige. Det är bara att glömma. Svenska myndigheter är alldeles för politiskt färgade, blödiga och veka för det. Precis som de röstberättigade vilket kommande valresultat kommer att bekräfta återigen. Oppositionen kommer inte att segra denna gången heller.

Förmodligen får de rödgröna äran att slå den sista spiken i kistan, en uppgift de tacksamt åtar sig.

Är det någon som ens bryr sig längre om Sverige går under? Svenskarna förtjänar det och är inte värdiga sitt eget land. Det är bara att gratulera de nya svenskarna.
Citera
2018-04-09, 22:22
  #606
Medlem
Gabriel2017s avatar
Nu lyckades man deportera 5 st, de medelålderskvinnorna besegrare polisen, som på en bild uppgår till c.a 25 st. Stod polisen mest och såg på? Hur många blev gripna? Vilken ordningsmakt Vi har fått? Undrar om Försvarsmakten är lika svag? Det verkar som det är asylaktivisterna som bestämmer över våra lagar och över polisen. Är demokratin avskaffad?
http://www.friatider.se/utvisningar-...m-nsklig-kedja
__________________
Senast redigerad av Gabriel2017 2018-04-09 kl. 22:28.
Citera
2018-04-09, 22:23
  #607
Medlem
Pyrokemis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blwsgddf
Vi kan köpa vad vi vill för att låglöneländer producerar. Det sliter på miljön och klimatet, vi lever över våra tillgångar på fattiga länders bekostnad. Mineraler i gruvor bryts av barnarbetare för att vi ska ha skitelektronik. Dödligt giftiga sopor exporteras från väst till u-länder osv osv
Så, absolut, vi lever på de fattigas bekostnad, nu ska ojämlikheten jämnas ut och du, vi och alla ska dela med sig - bättre vetande än dig ska administrera.


Du får tala för dig själv, jag kan och kommer personligen inte ta på mig något utav de du listar. Om H&M, Apple eller andra storföretag använder sig av barnarbete så får det stå för dem. Inte fa-an har jag med det att göra, om det däremot kommer ut (som det gjorde med H&M) så är jag den första att bojkotta skiten, men gör du inte det så visst, då kan du väl ta på dig skulden om du vill antar jag.

Ditt sätt att tänka utgår ju från att du kan dra alla över samma kam, du kan placera Dig själv i den skaran om du vill det gör mig inget. Men banka ihop mig i ditt "vi" kan du inte göra.
Citera
2018-04-09, 22:25
  #608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Är det någon som ens bryr sig längre om Sverige går under? Svenskarna förtjänar det och är inte värdiga sitt eget land.


Jag kommer rösta i valet enbart efter vilket parti som har bästa lösningen på hur vi kan kasta ut de som uppehåller sig olagligt i vårt land.
Citera
2018-04-09, 22:31
  #609
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det går inte att verkställa utvisningsbeslut i Sverige. Det är bara att glömma. Svenska myndigheter är alldeles för politiskt färgade, blödiga och veka för det. Precis som de röstberättigade vilket kommande valresultat kommer att bekräfta återigen. Oppositionen kommer inte att segra denna gången heller.

Förmodligen får de rödgröna äran att slå den sista spiken i kistan, en uppgift de tacksamt åtar sig.

Är det någon som ens bryr sig längre om Sverige går under? Svenskarna förtjänar det och är inte värdiga sitt eget land. Det är bara att gratulera de nya svenskarna.

Korrumperat är ett bättre ord. När samhällsinstitutionerna är så politiserade att man inte kan verkställa beslut är det frågan om korruption.
Citera
2018-04-09, 22:33
  #610
Medlem
A.Borgs.snazes avatar
Ja, fyfan vad trött jag är på att se dessa dagdrivande vuxna män (ensamkommande flyktingbarn) som JAG ska betala skatt för. och som TACK våldtar de våra svenska kvinnor och barn utan någon som helst påföljd.

De medelålders batikhäxorna (#vistårinteut -idioterna) som luktar så mycket fisk i fittan att bara de afghanska vuxen-barnen kan tänka sig ligga med dom i sina desperata försök att få stanna och fortsätta leva på bidrag och våldta vita kvinnor och barn utan något straff eller krav på att vare sig jobba eller lära sig språket, är ju de som även sitter inkvoterade på riksdagsplatser... Ja, jag kommer sakna sveriges natur när jag flyttar här ifrån, den svenska sommaren. Men jag har ingen lust alls att bidra med mina skattepengar till dessa kräk.
Citera
2018-04-09, 22:33
  #611
Medlem
Harald99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blwsgddf
Vi kan köpa vad vi vill för att låglöneländer producerar. Det sliter på miljön och klimatet, vi lever över våra tillgångar på fattiga länders bekostnad. Mineraler i gruvor bryts av barnarbetare för att vi ska ha skitelektronik. Dödligt giftiga sopor exporteras från väst till u-länder osv osv
Så, absolut, vi lever på de fattigas bekostnad, nu ska ojämlikheten jämnas ut och du, vi och alla ska dela med sig - bättre vetande än dig ska administrera.

Inte fan byggdes Sveriges välfärd upp pga detta! Sluta ljug! Folkhemmet föregick den nya globaliserade ekonomin och byggdes upp på politisk vilja, stor uppsluppenhet och strävsamhet.
De arméer av välfärdsturister som vi nu ser, s k flyktingar, fanns inte då. De som kom då (finnar, italienare, jugoslaver mm) var med och jobbade och byggde upp det Sverige som idag är på väg att raseras. Det fanns en kulturell homogenitet.

Men visst är det intressant att dagens vänsters vurmande för mångkultur går hand i hand med storkapitalets önskan om just denna globala ekonomi. Klasskamp, glöm det, identitetspolitik för hela slanten.
Nationalism och protektionism ska bekämpas, men se det finns en del motkrafter, t ex gubben som sitter i Vita Huset f n.
Citera
2018-04-09, 22:37
  #612
Medlem
Sperssons avatar
.
Vi måste sänka bidragen för att stoppa afghanernas resor till Sverige.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback