Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-02, 22:00
  #361
Medlem
MrGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Nej, en box är inte bunden mer än till mac-adressen. Så det är bara att ta med den jorden runt
Strålande, tack för snabbt svar!

Har precis kommit in i iptv svängen men reser en del. Skönt och veta att man kan plocka med sig boxen och njuta av dom kanaler man är van vid oavsett vart man är i världen!
2018-09-02, 23:50
  #362
Medlem
Ska fixa åt en polare, han kommer köra via pc.
Jag själv kör på shieldTV. Vilket program till Windows är bäst där subs och catch up funkar? Vore guld om nån visste slipper man prova allt
Mvh
2018-09-03, 00:01
  #363
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrprint
Ska fixa åt en polare, han kommer köra via pc.
Jag själv kör på shieldTV. Vilket program till Windows är bäst där subs och catch up funkar? Vore guld om nån visste slipper man prova allt
Mvh
kör appen myiptv tror jag den heter har en parabol på bilden den är kanon.
2018-09-03, 11:00
  #364
Medlem
Är det någon som har hittat en lösning för att kunna bläddra en hel sida istället för en kanal i taget i kanallistan.

Jag använder Tvip s-605 med portal.
2018-09-03, 18:43
  #365
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linnlingo
Är det någon som har hittat en lösning för att kunna bläddra en hel sida istället för en kanal i taget i kanallistan.

Jag använder Tvip s-605 med portal.

Går ej du måste hålla in knappen så den bläddrar snabbare enda lösningen.
2018-09-05, 06:07
  #366
Medlem
Har alla mag/tvip boxar stöd för undertexter?Och hur är det med hårddisk kan man spela in eller pausa?
Är det bättre att ta en box med mer prestanda för att slippa att det laggar till på hd kanalerna?

Tacksam för svar
2018-09-05, 06:44
  #367
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedy-g
Har alla mag/tvip boxar stöd för undertexter?Och hur är det med hårddisk kan man spela in eller pausa?
Är det bättre att ta en box med mer prestanda för att slippa att det laggar till på hd kanalerna?

Tacksam för svar
Ja, alla har stöd. Du behöver inte ha någon värsting box då dom flesta klarar av alla kanaler utan problem, dock är det bra att säkra sig för framtiden.
2018-09-05, 10:53
  #368
Medlem
Jag har en Mag 322 och testat några gratistimmar hos två olika leverantörer. Tycker det fungerat bra förutom att man inte kan sortera favoriter och skulle även vilja ha en överskådlig EPG över alla favoritkanalerna samtidigt.
Har jag uppfattat det rätt att man även kan köra genom en M3U-fil istället för att skriva en adress i portalen? I så fall vad är det för fördelar (eller nackdelar) att köra genom en M3U-fil?
2018-09-05, 11:33
  #369
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Ja, alla har stöd. Du behöver inte ha någon värsting box då dom flesta klarar av alla kanaler utan problem, dock är det bra att säkra sig för framtiden.

Ok! Hur är det med bandbredd då? Har man ut nånting av att köra på mer än 100mbit?
2018-09-05, 11:40
  #370
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedy-g
Ok! Hur är det med bandbredd då? Har man ut nånting av att köra på mer än 100mbit?
Nej, 100 räcker gott och väl.
2018-09-06, 08:57
  #371
Medlem
En mjukvaru-relaterad fråga:
Kan man lösenordsskydda en mapp med Adult-kontext om en leverantör erbjuder en sådan mapp i VOD-katalogen?
I TV-katalogen är ju alltid Adult-innehållet lösenordsskyddat.

Boxen ifråga är Mag256
2018-09-06, 23:42
  #372
Medlem
Slapptasks avatar
Vilken av Mag-boxarna rekommenderas? 256, 322? Jag kör Samsung Smart iptv nu men vill komma ât undertexterna.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback