2020-01-15, 18:53
Medlem
Okey!

Min mag 25x dog precis och jag är behov av en ny! En 3-4 år gammal box.

Mina behov är att boxen ska vara snabb och smidig på att växla mellan kanaler och någorlunda framtidssäkrad(så den inte blir outdated om 1-2 år). Sedan är 4k en väldigt uppskattad funktion om det finns.

Någon som har något att rekommendera?
2020-01-15, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnkeltNamn
Okey!

Min mag 25x dog precis och jag är behov av en ny! En 3-4 år gammal box.

Mina behov är att boxen ska vara snabb och smidig på att växla mellan kanaler och någorlunda framtidssäkrad(så den inte blir outdated om 1-2 år). Sedan är 4k en väldigt uppskattad funktion om det finns.

Någon som har något att rekommendera?

Formuler Z8 eller Tvip 605.

Vill du hellre ha en box som klarar annat än bara IPTV så rekommenderar jag en Nvidia Shield med appen IPTV Extreme Pro.
2020-01-15, 19:55
Medlem
libbens avatar
Fungerar xiaomi mi box s något bra? Eller är det rent skräp? Kommer inte vara bättre än 720p mot den teven ändå som den sitter på.

Finns det någon bra summering någostans om iptv? Mac portaler osv. M3u listan förstår man ju lite enklare efter att ha suttit med videospelare i några år.
2020-01-15, 20:13
Medlem
Nån annan som har en formuler 8 som har problem att spela in?

Jag sätter ett program på inspelning och jag kan se att den ska spela in de.

Men sen när jag kollar inspelningarna så är usb minnet tomt.
Den kan hitta usb minnet och allt. Men vägrar lagra de på minnet.
2020-01-15, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Fungerar xiaomi mi box s något bra? Eller är det rent skräp? Kommer inte vara bättre än 720p mot den teven ändå som den sitter på.

Finns det någon bra summering någostans om iptv? Mac portaler osv. M3u listan förstår man ju lite enklare efter att ha suttit med videospelare i några år.
Xiaomi funkar säkert bra.
Kanske lite segare i menyerna än de dyrare konkurrenterna.
2020-01-15, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weaklar
Nån annan som har en formuler 8 som har problem att spela in?

Jag sätter ett program på inspelning och jag kan se att den ska spela in de.

Men sen när jag kollar inspelningarna så är usb minnet tomt.
Den kan hitta usb minnet och allt. Men vägrar lagra de på minnet.

Har du sett till att USB minnet är formaterat som NTFS?
2020-01-15, 22:03
Medlem
Har haft problem några gånger sista veckan med att fjärren till min tvip 605 tappar blåtandsanslutningen till boxen. Trycker jag på en knapp på fjärren så blinkar lampan på fjärren 3 gånger men boxen reagerar inte och inget händer.

Har testat att hålla inne info+epg knapparna på fjärren för att återansluta bt. Håller inne ca 5 sek till lampan på fjärren blinkar men den återansluter inte och jag på nån knapp på fjärren så slocknar lampan.

Slutar alltid med att jag får rycka strömsladden till boxen och då återansluter fjärren när allt startas upp.

Finns det någon lösning på detta?
2020-01-16, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Den leverantören jag använder skriver detta:

"This weekend's UFC fight will be broadcasted on many channels in the "Live event" group. And also with swedish commentary on one of the Viaplay PPV channels in the "Sweden" group."

Då borde det vara samma för mig. Tack!
2020-01-16, 20:08
Medlem
4thtimearounds avatar
Citat:
KORT OCH SERVRAR I RYSSLAND
Vi har både våra kort och servrar i Ryssland. Detta är utanför EU och ingen myndighet eller Antipiratbyrå i Sverige kan beslagta vår utrustning. Så ni kan vara på den säkra sidan.

Kan man vara säker om det står så på deras hemsida? Eller är det bara säljsnack? Min internetoperatör är för övrigt Bahnof.

Kör för tillfället inte bakom VPN. Bör jag göra det? Vill helst slippa pga extra kostnad.
2020-01-16, 20:32
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4thtimearound
Kan man vara säker om det står så på deras hemsida? Eller är det bara säljsnack? Min internetoperatör är för övrigt Bahnof.

Kör för tillfället inte bakom VPN. Bör jag göra det? Vill helst slippa pga extra kostnad.

Bahnhof har gratis vpn som du kan använda dig av som fungerar mer än väl för din tvbox.
2020-01-16, 20:36
Citat:
Ursprungligen postat av 4thtimearound

Kolla med din leverantör men de flesta gillar det inte eftersom du byter IP-nummer hela tiden och då flaggas du av din operatör och kan bli bannad. Men kolla upp det. Vissa har inga problem med det.

Att bli "tagen" som privatperson är lika med 0.001% typ. Många ISP:er idag levererara ju också TV via IPTV så är lite osäker på om det kan skilja på vår typ av IPTV och t.ex Telia. Men antar det.

Vi är ännu för få som kör IPTV för de ska bry sig, det är inte Piratebay guld-dagar precis där inhyrda advokatfirmor skickar brev till höger och vänster.
2020-01-16, 20:45
Medlem
Varför betala för IPTV när du lätt kan skaffa det gratis genom exempelvis add ons till Kodi eller helt fristående appar? Då kan man även använda VPN utan problem. Vi har valt denna lösningen efter strul med flera leverantörer och lägger ist ca 60 usd om året på en bra VPN leverantör ist!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in