2019-07-08, 18:35
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Nej, har du en Mag box så kör man via portal. Då finns det inget M3U-läge. Portal är mycket bättre än M3U.

Om man vill ha portal och 4k, vilken box köper man då?
2019-07-08, 20:16
Vill man ha en bra TV-upplevelse så är de bara och köra kabel/satelit men just nu tycker jag men "premium-tjänst" har varit extra bråkig de senaste dagarna läser jag åtminstone inte är ensam...
2019-07-08, 20:18
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde

En Tvip 605 skulle jag rekommendera.
2019-07-08, 20:28
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Vill man ha en bra TV-upplevelse så är de bara och köra kabel/satelit men just nu tycker jag men "premium-tjänst" har varit extra bråkig de senaste dagarna läser jag åtminstone inte är ensam...

Idag har jag inte haft ett enda lagg eller avbrott. Igår var det lite strul där kanalerna försvann några korta stunder men det verkar ju löst nu. Jag är beredd att ta några sådana avbrott per år. Speciellt när jag kollar priser för alla paket via satellit. Kan man inte ta det är ju IPTV inte rätt lösning, oavsett leverantör.
2019-07-08, 20:49
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Idag har jag inte haft ett enda lagg eller avbrott. Igår var det lite strul där kanalerna försvann några korta stunder men det verkar ju löst nu. Jag är beredd att ta några sådana avbrott per år. Speciellt när jag kollar priser för alla paket via satellit. Kan man inte ta det är ju IPTV inte rätt lösning, oavsett leverantör.

Kanske därför många har mer än en leverantör :P Om man är hardcore-tv-tittare/sport så slår 2xIPTV ändå priset än ett "all inclusive paket" a 1000kr/mån minst

Men du har rätt, kan man inte klara lite downtime så ska man inte välja IPTV. Jag brukar heller inte klaga (i denna tråden) för jag vet det brukar funka efter några timmar eller dagen efter men just nu är superbråkigt så vill bara skriva av mig. Hoppas inte du blir kränkt.
2019-07-08, 20:56
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Kanske därför många har mer än en leverantör :P Om man är hardcore-tv-tittare/sport så slår 2xIPTV ändå priset än ett "all inclusive paket" a 1000kr/mån minst

Men du har rätt, kan man inte klara lite downtime så ska man inte välja IPTV. Jag brukar heller inte klaga (i denna tråden) för jag vet det brukar funka efter några timmar eller dagen efter men just nu är superbråkigt så vill bara skriva av mig. Hoppas inte du blir kränkt.

Haha nä jag blir inte kränkt. Synd att det strular för dig, har som sagt funkat toppenbra här idag.
2019-07-08, 21:17
Medlem
Citat:
TVIP 605
Formuler Z7+
Formuler Z8
är väl dom tre vettiga det finns att välja på.
2019-07-08, 21:54
Medlem
Citat:

Anledningen att de bråkat lite ett par dagar är att de flyttat om lite filmer o serier etc samt att någon proxy som strulade en stund. Rent servicearbete som måste ske för att vi ska kunna ha en dräglig uptime. Så här funkar iptv gott folk.
2019-07-09, 11:49
Medlem
Kollade tvip's changelog och såg en ny box är på inkommande: TVIP v.530
andra tvip boxen med 4k stöd (efter 605an) men lika liten som v.41X serien.
blir intressant att se vilket pris den kommer ligga på, på sikt kanske den kommer ersätta 41X serien?

edit:
kollar man specsen verkar den bara klara av 30fps på 2160p. medans 605an klarar 60fps på 2160p.
återstå att se vad detta blir..
Senast redigerad av smafox 2019-07-09 kl. 12:23.
2019-07-09, 21:55
Medlem
Citat:

Formuler Z8 Har appen MyTvOnline 2 som är grym.
2019-07-10, 21:14
Medlem
Browndawgs avatar
Rekommenderar verkligen att alla med en Firestick inte använder ett USB uttag på sin TV som strömkälla, alternativt kollar så att tvns USB ger ut minst 1A.

Jag använder en separat gammal mobilladdare som ger 1A som nätadapter. Men behövde den till annat en stund idag och körde via tvns USB ett tag. Fan vad seg Firestickan blev. Fick bara 0,5 ampere. Hälften av vad den vill ha.

Edit; jag har nog påtalat detta tidigare kom jag på, men det blev så uppenbart idag
Senast redigerad av Browndawg 2019-07-10 kl. 21:18.
2019-07-10, 22:02
Medlem
Appropå Firestick så tror jag de kommer att vara mycket förmånliga 15-16 denna månad på Amazon.de

Amazon.de + Mailboxde.com 😉

4k versionen krashar ännu på vissa streams men få till antalet som tur är.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in