• 1
  • 2
2018-04-04, 22:36
Medlem
Ska sätta upp en miningrig bestående av gamla cpuer & gpuer, närmare bestämt lite radeon hd kort, suuupergamla intel xeons, en intel core i5-2500k och en amd a10 med en polare för skoj skull och undrar vad man bör mina för att få så mycket $ som möjligt?
El får vi gratis då vi endast kommer mina fram till sommarn typ.
Vilka hemsidor finns det förövrigt där man kan kolla vilka coins som är aktuella att mina just nu?
Citera
2018-04-05, 02:37
Medlem
Skulle väl då rekommendera whattomine.com!
Citera
2018-04-07, 00:05
Medlem
NotBads avatar
https://www.cryptocompare.com/mining...iningPoolFee=1

Jättebra sida! Använde själv den när jag började med mitt mining system, och uträkningarna den gjorde stämde bra överens med resultaten!

Edit: Glöm inte kolla så dina GPUer är kapabla för Crossfire med varandra.
Senast redigerad av NotBad 2018-04-07 kl. 00:07.
Citera
2018-04-07, 15:11
Medlem
Ska kolla in den sidan!
Bara så du vet så används inte crossfire/det är ej nödvändigt vid mining
Citera
2018-04-07, 15:32
Medlem
Ta en till på http://minecryptonight.net/ för cpu
Citera
2018-04-07, 20:32
Medlem
Sikkans avatar
Med gamla radeonkort 7970/r9-serien gör ni bäst i att nervolta så mkt ni kan och sedan minea equihash-valutor. Försök hitta lite udda coins som kan ge bra profit i framtiden!

Snowgems och/eller zelcash är mina tips.
Citera
2018-04-10, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Med gamla radeonkort 7970/r9-serien gör ni bäst i att nervolta så mkt ni kan och sedan minea equihash-valutor. Försök hitta lite udda coins som kan ge bra profit i framtiden!

Snowgems och/eller zelcash är mina tips.
Du tror inte att det är smartare att mina monero nu när det har blivit 3x värt att mina igen?
Tydligen kan man inte mina monero med asics längre är väl därför.
Citera
2018-04-10, 11:01
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddeee123
Du tror inte att det är smartare att mina monero nu när det har blivit 3x värt att mina igen?
Tydligen kan man inte mina monero med asics längre är väl därför.
Kör på det ni anses vara bäst

xmr är ju såklart en mer inarbetad och etablerad valuta jämfört med de andra två jag nämnde.. dock har ju mindre coins en betydligt högre möjlighet att mångdubbla sitt värde på relativt kort tid jämfört med de stora drakarna oftast.

Men detta avgör ni såklart helt och hållet
Citera
2018-04-10, 12:29
Medlem
Kommer börja med monero men det kanske det blor ändring på i framtiden
Skrev inte det förut men jag har även en gammal server dator med 1 xeon cpu (2 socklar men den andra proppen saknas)
Med socket 603 (innan socket 478, efter socket 775)
Den har 1 core med hyperthreading.
Tror du att det är värt att mina på den?
Citera
2018-04-10, 13:17
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddeee123
Kommer börja med monero men det kanske det blor ändring på i framtiden
Skrev inte det förut men jag har även en gammal server dator med 1 xeon cpu (2 socklar men den andra proppen saknas)
Med socket 603 (innan socket 478, efter socket 775)
Den har 1 core med hyperthreading.
Tror du att det är värt att mina på den?

Om du har gratis ström är det alltid "värt" att majna. Frågan är bara hur värt. Jag gissar att det tar ca 100 år att majna 1 XMR/Monero med den CPU, så jag hadde definitivt inte tagit mig bryet. Men Up2U
Citera
2018-04-10, 13:24
Medlem
Trillskes avatar
Är det någon mening att köra med ett enkelt 1080ti? Man vill väl ändå ha åtminstone 500:-/timme return på tiden det tar att administrera det.

Har inte orkat bry mig sedan FPGA-tiden, men tänker att 1080ti kostar ju fortfarande typ 9000:-, och priserna har ju hållit sig där tack vare mining..?
Citera
2018-04-10, 16:57
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Är det någon mening att köra med ett enkelt 1080ti? Man vill väl ändå ha åtminstone 500:-/timme return på tiden det tar att administrera det.

Har inte orkat bry mig sedan FPGA-tiden, men tänker att 1080ti kostar ju fortfarande typ 9000:-, och priserna har ju hållit sig där tack vare mining..?

vet inte om du skämtar eller inte orkar göra research på egen hand..du är ju självutnämnd expert på krypto så..

att administrera miningen är att titta på cmd-fönstret när det rullar eller hur menar du? Det är ganska självgående när det väl är uppe och lirar.

men, nog med sarkasm och drygt svar. tittar man på whattomine.com (vilket de flesta gör) så genererar ett 1080ti ca 2,5 usd/dag med nuvarande diff etc... Jag minar annat dock..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in