Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-02, 00:33
  #1
Medlem
kool-g-raps avatar
Hjälp mig hitta ny mobil!
Min axon 7 åkte i backen idag och efter många tapp är den helt trasig nu. Kvalitén innan var verkligen INTE bra heller! Fuck zte!
Jag vill ha en billig lur men vill lägga MAX 3k, gör inget om den är lite gammal och begagnad. Nästan bäst kanske? Fast om jag hittar en grym jag blir riktigt sugen på kan jag lägga lite extra.

Jag kunde inte brytt mig mindre om ram och processor (saker som kräver det håller jag inte på med mobilen) egentligen räcker 1gb ram och processor från en RIKTIG SKITmobil i billigaste segmentet.
Det jag vill ha är:

1. 3.5mm plugg och bra ljud är absolut viktigast! Både bra ljudkort och helst lätt att roota så man kan höja volymen ytterligare. Både nr1, 2,3 i listan
2. Stor skärm, minst 5" men gärna 5.5-6.5+" men helst 1280x1024 edl och inte onödigt hög upplösning som axon då det bara drar grymt mycket onödigt batteri.
3. Bra batteritid och "snygg" design
4. Gärna stereohögtalare

Inte samsung då jag HATAR deras gränssnitt och inte någon iphone. Inte zte pga dålig kvalite och inte huawei pga helt BRUTALT dåligt ljud i hörlurarna om de inte ändrats nu.

Jag är lite sugen på oneplus 5 då dom är lätta att roota med en mac, men den kostar 3k begagnad på blocket. Men billigare än så fick jag en helt ny huawei med garanti som var skit bra förutom volymen i hörlurarna. Så känns nästan som jag ska dissa oneplus då jag inte behöver all onödig prestanda.
Det finns grymma kina lurar eller bra begagnade lurar billigare så tipsa mig om en ni som kan!
Helst lägger jag bara runt 2k på luren då jag behöver ny ASAP. Kameran behöver bara vara ok, det enda som behöver vara bra är som sagt ljudet.

Jag vill ha tips på grymma kina-lurar, gärna billiga (som är lätta att roota) eller lite äldre modeller jag kan hitta billig begagnat på blocket. Jag hade lätt köpt en begagnad htc one om den hade större skärm då det är bästa telefonen jag använt eller en huawei om de hade bättre ljud (har bara provat huawei honor 7) då jag gillar deras design mest.

Har sett massa billiga kina lurar på swedroid som verkar skit grymma, men kommer inte ihåg vilka nu.

Finns det någon lur som har riktigt hög uteffekt till hörlurarna så det går att ha alldeles för hög volym är budgeten 10k
Citera
2018-04-02, 00:39
  #2
Medlem
kool-g-raps avatar
Funderar på att köra en htc m9 som ligger på 1500-2k då m7 var bästa mobilen jag haft, men vill samtidigt ha större skärm. Jag har alltid tyckt motorolas telefoner är sjukt fula men den här skulle jag nog ta om den släppts än för bara 2k. Men helst någon grym kina lur
Citera
2018-04-02, 01:00
  #3
Medlem
Vad sägs om Motorola G5 plus? Jag har en sådan och man kan inte få bättre prestanda för det priset, själv är jag nöjd.
Det finns även Motorola G5 S plus som har dubbla kameror och lite större skärm och 1 mer RAM, fast det är lite onödigt tycker jag.
Citera
2018-04-02, 01:17
  #4
Medlem
AslakVikingssons avatar
Om du inte har krav på att ha appar som är väldigt ovanliga och exklusiva skulle jag välja Microsoft 950 XL om jag var du. Den har allt annat du beskriver. Men är dock windows som operativsystem. Ägde en förr i tiden och jag älskade den.
Citera
2018-04-02, 01:51
  #5
Medlem
kool-g-raps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ak47anZz
Vad sägs om Motorola G5 plus? Jag har en sådan och man kan inte få bättre prestanda för det priset, själv är jag nöjd.
Det finns även Motorola G5 S plus som har dubbla kameror och lite större skärm och 1 mer RAM, fast det är lite onödigt tycker jag.

Tyvärr är den telefonen extremt ful och går bort på det tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av AslakVikingsson
Om du inte har krav på att ha appar som är väldigt ovanliga och exklusiva skulle jag välja Microsoft 950 XL om jag var du. Den har allt annat du beskriver. Men är dock windows som operativsystem. Ägde en förr i tiden och jag älskade den.

Jag vill ha en Androidtelefon. Jag har lovat mig själv att aldrig använda windows mera.

Jag är lite sugen på Huawei P Smart då den kostar 2.5k ny bara och under 2k i närheten av mig oanvänd. Jag vet inte om huawei har bättre ljud än honor, en nackdel är också att processorn är deras egna Kirin 659. Det gör det svårare att roota telefonen då jag inte är så teknisk och använder mac.

Men har sett massa kina lurar som sett riktigt grymma ut, hittar de inte bara.
Citera
2018-04-02, 02:23
  #6
Medlem
kool-g-raps avatar
Egentligen skulle jag vilja ha Oppo r7s plus ifall den har bra volym i hörlurarna. En av de snyggaste designade mobilerna och 6" skärm vilket är perfekt. Verkar dock vara gammal och svår att få tag på.

Fan jag läste "Headphones relegated the volume to below average" i en recension om Huawei P smart, annars hade jag nog köpt den redan i morgon. Jag lyckades inte roota honor 7 på mac så tvivlar på att jag kommer lyckas med P smart. Suck..

Det lutar lite åt en huawei mate 8 efter att ha suttit och kollat igenom mobiler. Stor skärm som inte är högupplöst, batteri på 4k som räcker länge och tydligen riktigt bra ljud i hörlurarna vad jag kunde hitta. Men kanske onödigt att lägga 2.5k på en så gammal lur? Fast kanske skit samma när den verkar ha EXAKT allt jag vill ha. Stort plus är att den har nästan exakt samma design som honor 7 och logger därmed grymt bra i handen. Min senaste axon 7 var en jävla tvål jag tappade hela tiden, jag har aldrig tappat en mobil innan jag fixade den.
__________________
Senast redigerad av kool-g-rap 2018-04-02 kl. 03:12.
Citera
2018-04-03, 20:42
  #7
Medlem
kool-g-raps avatar
Jag orkade inte köpa en begagnad utan ville ha en snabbast möjligt så jag valde mellan Nokia 6 och LG Q6. Det blev en nokia 6

Helt sjukt stor telefon för att bara vara 5.5" skärm och en fingeravtrycksläsare som inte fungerar (som dessutom är på framsidan), sjukt störande att inte bara kunna låsa upp telefonen genom att lägga fingret på baksidan som jag är van vid.

Men ljudet i hörlurarna är minst lika bra som htc, axon 7 och andra musikmobiler.
Citera
2018-04-03, 20:55
  #8
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AslakVikingsson
Om du inte har krav på att ha appar som är väldigt ovanliga och exklusiva skulle jag välja Microsoft 950 XL om jag var du. Den har allt annat du beskriver. Men är dock windows som operativsystem. Ägde en förr i tiden och jag älskade den.

Tror inte dom säljs nya längre typ. Ej ens Bill Gates vill ha MS tel nuförtiden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback