Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-01, 23:54
  #1
Medlem
jag gjorde ett inlägg i tråden "jorden var platt" (FB) Jorden var platt
i historia delen, jag har svarat på ts och ett av ts senare inlägg gällande "gravitation", moderatorn säger att jag get min egen syn och att det ska diskuteras på en historik nivå, jag har get "min syn" på varför jag tror att dom för i tiden ansåg att jorden va platt, jag har laggt up inlägget så att jag talar om deras syn historiskt, jag skriver inte så här tror jag, utan dom trodde. bara för att jag anser att deras syn säkert är lik min, får jag inte posta altså. och hur vet herr jecke att det är min syn utan att jag nämnt det? hans andra argument va att det inte handlar om fysik och dylikt, men det jag skrivit är som sagt ett svar på ts, om det skrivs nått felaktigt måste man ju kunna svara på det, löjligt att min åsikt inte får ytras.


en annan gång har jag get en förklaring av perspektiv och vattens naturliga fysik, men då la jag till nått om att "det är löjligt att tro att vatten kan fastna på utsidan av en boll" och därmed raderades min förklaring och fick skrivas om, åsikts fri. det är ok att lägga till "jävla cp" i slutet av ett inlägg, men säger du att det är cp att tro att vatten kan fastna på utsidan av en boll, där går tydligen gränsen.

jag har naturligtvis pmat med båda moderatorena, ni får gärna lägga upp det senaste inlägget så folk kan se att jag inte get "min syn", utan en syn. och lägg gärna upp dom inlägg jag svarat på med så det är tydlig vad jag svarar på. varför är man imott att blanda åsikter i vissa trådar, ni skapar "safe space" för dom som lever på en boll och ett "hate space" oss i flat earth tråden. dom som hatar flat earth är dom som spenderar mest tid i flat earth tråden, men jag får inte ytra min åsikt als utanför.
2018-04-02, 00:00
  #2
Medlem
Utan att veta vad du faktiskt skrev blir det ju lite svårt att säga något.

Men baserat på din tidigare historik så är du ju inte direkt ett geni när det gäller att hålla sig till topic, så innan du presenterar bevis är jag övertygad om att du har gjort fel.

(Btw, jag hoppas att du gjort moderatorerna uppmärksamma på den här tråden på ett annat sätt än att bara skriva i trådstarten att de ska posta vad du skrivit.)
__________________
Senast redigerad av RulleRivare 2018-04-02 kl. 00:15.
2018-04-02, 00:03
  #3
Medlem
WGASs avatar
Inte bara Flashback, alla andra också.
2018-04-02, 00:13
  #4
Medlem
Zaedrewss avatar
Du kanske postade utanför ämnet? Annars så ska du såklart ha rätt att posta vad du vill på Flashback angående jorden är runt, platt eller kanske inte ens finns. Handlar mest om att posta rätt bara.
2018-04-02, 00:17
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Du kanske postade utanför ämnet? Annars så ska du såklart ha rätt att posta vad du vill på Flashback angående jorden är runt, platt eller kanske inte ens finns. Handlar mest om att posta rätt bara.
är det inte ts som styr ämnet? om man inte kan svara på allt ts skrivit är det ju lite dåligt va? om jag va ot så va ts ot. ska jag då inte få prata om månen om ts pratar om månen?

och även om jag va utanför så va mycket av det jag skrev inte det, ska man radera en informativ post för att bitar av den va utanför och andra inte?
__________________
Senast redigerad av iwanttobefree 2018-04-02 kl. 00:20.
2018-04-02, 00:21
  #6
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
är det inte ts som styr ämnet? om man inte kan svara på allt ts skrivit är det ju lite dåligt va? om jag va ot så va ts ot. ska jag då inte få prata om månen om ts pratar om månen?

Jo men tråden måste ju ha en bäring för det första. Att TS postat i rätt forum och sedan också har en frågeställning som gör det intressant att kunna bli en tråd. Här vet jag inte direkt. Men kanske mer filosofi. Att du tror jorden är platt utifrån vad nu du har som bevis och sedan blir det debatt efter det.
2018-04-02, 00:25
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo men tråden måste ju ha en bäring för det första. Att TS postat i rätt forum och sedan också har en frågeställning som gör det intressant att kunna bli en tråd. Här vet jag inte direkt. Men kanske mer filosofi. Att du tror jorden är platt utifrån vad nu du har som bevis och sedan blir det debatt efter det.
att inte kunna diskutera utifrån vad ts skrivit är idioti. och som sagt jag har inte diskuterat min egen syn. ni kan ju vänta på inlägget ist för att babbla massa tomt.
2018-04-02, 00:37
  #8
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
att inte kunna diskutera utifrån vad ts skrivit är idioti. och som sagt jag har inte diskuterat min egen syn. ni kan ju vänta på inlägget ist för att babbla massa tomt.

Ok ber om ursäkt. Du får väl ta och lägga upp exakt vad du skrivit i dessa trådar och vad som raderats. Har själv skrivit mycket som raderats. Mods raderar saker hela tiden. Det är varför Flashback är ett modererat forum. Saker som bryter mot regler eller att det bara kanske är DP eller OT raderas hela tiden av oavlönade mods.

För att se exakt om det är fel måste man ju veta exakt vad som skrivits och som blivit borttaget.
2018-04-02, 00:48
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
att inte kunna diskutera utifrån vad ts skrivit är idioti. och som sagt jag har inte diskuterat min egen syn. ni kan ju vänta på inlägget ist för att babbla massa tomt.
Eller så hade du kunnat vänta tills du hade inlägget eftersom den här tråden är 100% värdelös i sitt nuvarande skick.
2018-04-02, 00:54
  #10
Medlem
det måste modsen fixa.
2018-04-02, 01:30
  #11
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
är det inte ts som styr ämnet?

Naturligtvis i de flesta fall om tråden är placerad i rätt avdelning.

Detta ger ju sedan inte TS frikort att posta vad som helst i tråden.
2018-04-02, 01:45
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Naturligtvis i de flesta fall om tråden är placerad i rätt avdelning.

Detta ger ju sedan inte TS frikort att posta vad som helst i tråden.
men jag bör har frikort att argumentera det den har skrivit. eller tom lägga till ytligare information.


moderatorn menar att jag i mitt inlägg argumenterar jordens form. det gör jag inte. men om man säger i ts att månen är en boll, måste ju jag få säga, det är jag inte så säker på.
__________________
Senast redigerad av iwanttobefree 2018-04-02 kl. 01:48.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback