2018-04-02, 01:50
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Nej, detta påstår inte feminister men dom väljer inte heller svaga män att bilda partnerskap med.
Eh va? Jag tror inte att depressiva människor vare sig de är kvinnor är män har särskilt mycket att ge i en relation.
Citera
2018-04-02, 01:50
Medlem
Citat:
Som kvinnor. Ska barnen avlivas om inte kvinnorna vill ha barnet?

Män ska inte tvingas till någonting dom inte vill.

Nä just det men då får ni nog finna er i att det finns ensamstående mammor även i framtiden med söner utan manliga förebilder.

Det är liksom inte feminismens fel att män skiter i sina barn.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2018-04-02 kl. 01:53.
Citera
2018-04-02, 01:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove

Ge mig ett exempel på manlig kommunikation.

nej män snackar inte med varandra om privata problem , män söker sin hjälp i ensamhet , och får de ingen hjälp så
kan det gå illa

män kämpar in i det sista i ensamhet , vi föds ensamna och vi dör lika så
Citera
2018-04-02, 01:52
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Jag blandar inte, jag pekar ut likheter. Korrelationer!
Detta händer när fäder är borta ur sina pojkars liv och så har det varit i hela världshistorien. Typ.
Och vad det verkar så är det ett aktivt val från män att inte delta i sina barns liv
Citera
2018-04-02, 01:57
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Det där är ett välkänt foliepaket. Hur tänker du kring normer krin manlighet?
Att det är ett tramsord som kräver en bättre definition än bra att ha som slängkappa, när man ska låta riktigt skitviktig.
Ordet betyder inte det som det används som, vilket gör termen lite löjeväckande, men jag brukar lyssna klart ändå.
Och sen tala om för dem som använder det, att normen är det mest accepterade beteendet och det spelar ingen roll hur en man beter sig, så är det fel. Tydligen.

Det tar ett tag, men sen sjunker det in.
Nu till något som du borde fundera lite extra på.
Vem eller vilka är det barn växer upp hos?
Mamma, dagisfröken, förskolefrken, fröken, klassföreståndarfröken och kanske i åttan, en mattelärare och sen några till i gymnasiet.
Pojkar möter däremot män på gatan, när de plogar, sandar, gräver, tömmer sopor, lagar grejer osv.

Varifrån får de alltså sina normer ifrån?
En oändlig rad av kvinnor.
Som inte begriper sig på dem och deras behov, som ÄR annorlunda gentemot tjejers. Redan efter en halvtimme ute i världen intresserar sig flicor och pojkar för olika saker.
Släpp ut 50 flickor och femtio pojkar i leksaksbutiken och jag kan säga vart 35-40 av vardera kön finns garanterat efter tjugo minuter.
Citera
2018-04-02, 01:58
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Fast du missar flera punkter. Kvinnor gör fler försök. Män tar till grövre metoder.

Ni vill få det till att det är feminismens fel. Samtidigt så är det den konservativa synen på män och känslor som skadar er.

Nej. Män är mer determinerade att gå hela vägen. Jag vill inte direkt säga att det är feminismens fel. Men feminismen gör det inte bättre, feminismen gör det sämre.

Sen att det är konservativt eller inte spelar ingen roll, det går inte att ducka, för flertalet av män så funkar det inte att prata om känslor.
Citera
2018-04-02, 01:59
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Eh va? Jag tror inte att depressiva människor vare sig de är kvinnor är män har särskilt mycket att ge i en relation.

Så varför söka hjälp och visa sig svag? Du ger svaret på din fråga om varför det inte är okej för män att vara eller visa sig svaga.
Citera
2018-04-02, 02:00
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Att det är ett tramsord som kräver en bättre definition än bra att ha som slängkappa, när man ska låta riktigt skitviktig.
Ordet betyder inte det som det används som, vilket gör termen lite löjeväckande, men jag brukar lyssna klart ändå.
Och sen tala om för dem som använder det, att normen är det mest accepterade beteendet och det spelar ingen roll hur en man beter sig, så är det fel. Tydligen.

Det tar ett tag, men sen sjunker det in.
Nu till något som du borde fundera lite extra på.
Vem eller vilka är det barn växer upp hos?
Mamma, dagisfröken, förskolefrken, fröken, klassföreståndarfröken och kanske i åttan, en mattelärare och sen några till i gymnasiet.
Pojkar möter däremot män på gatan, när de plogar, sandar, gräver, tömmer sopor, lagar grejer osv.

Varifrån får de alltså sina normer ifrån?
En oändlig rad av kvinnor.
Som inte begriper sig på dem och deras behov, som ÄR annorlunda gentemot tjejers. Redan efter en halvtimme ute i världen intresserar sig flicor och pojkar för olika saker.
Släpp ut 50 flickor och femtio pojkar i leksaksbutiken och jag kan säga vart 35-40 av vardera kön finns garanterat efter tjugo minuter.
Så det är förskolelärarnas fel att män suiciderar? Det tror inte jag.
Citera
2018-04-02, 02:01
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nä just det men då får ni nog finna er i att det finns ensamstående mammor även i framtiden med söner utan manliga förebilder.

Det är liksom inte feminismens fel att män skiter i sina barn.

Ja helt klart, dom ensamstående kommer explodera. "You go guuuuuuurl" Skyll inte på männen bara, det är mammornas fel.

Feminismens fel är att dom skyller på männen när det är kvinnans fel.
Citera
2018-04-02, 02:02
Medlem
Citat:
Så varför söka hjälp och visa sig svag? Du ger svaret på din fråga om varför det inte är okej för män att vara eller visa sig svaga.

De får väl uppsöka en psykolog eller anses det som kärring fasoner?
Citera
2018-04-02, 02:03
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Så det är förskolelärarnas fel att män suiciderar? Det tror inte jag.

Det verkar vara inne att göra en Cathy Newman....... Läs om det han skrev.....
Citera
2018-04-02, 02:03
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Nej. Män är mer determinerade att gå hela vägen. Jag vill inte direkt säga att det är feminismens fel. Men feminismen gör det inte bättre, feminismen gör det sämre.

Sen att det är konservativt eller inte spelar ingen roll, det går inte att ducka, för flertalet av män så funkar det inte att prata om känslor.
Hur förklarar du att suicid har minskat då.

Och då bör män få redskap för det. Jag tror inte alls att det är medfött. Människor och barn som är pojkar har samma möjligheter. Sen att ni machopuckon säger annat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in