Enligt ForskaSverige...
- har nästan 1 miljon svenskar i arbetsför ålder någon form av psykisk ohälsa och upp till 1 av 2 kommer någon gång i livet att drabbas
- är självmord den vanligaste dödsorsaken bland unga mellan 15–44 år.
- har nästan 1 av 3 ungar mellan 16–24 år besvär av ängslan, oro eller ångest
De ovanstaende siffrorna tydliggör lidandet som hänger oskiljbart ihop med all mänsklig existens.
Hur kan man försvara mänsklig fortplantning, när man maste utgar ifran att väsendet som har sin upprinnelse i könsumgänget kommer inte att kunna undvika stress, oro, angest, ilska, sorg och ensamhet?
När det finns en stor sannolikhet att ens barn kommer att uppleva obehagliga känslor intensivt nog att det vill döda sig själv som konsekvens, varför föda det överhuvudtaget?
Tyvärr sa är var värld inte utvecklad nog att varken erbjuda säkra självmordsmetoder eller propagera döden som ett legitimt alternativ till det ofrivilliga livet, vilket betyder att varje självmordsförsök är mycket plagsamt till.
Varför anses det vara rättmätigt att kasta människor i livet utan att ge dem tillgang till döden, när de oförvallade existenserna inte gillar att finnas, efterat?
När jag ser lilla bebis pa stan blir jag oerhört trist.
Bebisen kommer att smärta, den kommer att lida, möjligen kommer den bli ensam och utesluten av samhället.
När den da beslutar sig pa att dö senare i livet kommer det ända vara barnet själv som kommer att beskyllas som självupptagen och egoistisk - inte föräldrarna.
Det är dock tvärtom!
Det finns absolut ingen anledning till varför mänskligt liv, byggt pa nedriga instinkter och tillfällen, anses vara en bra sak.
Jag pläderar för var utrotning och det är jag inte ensam om.
https://www.facebook.com/The-Volunta...8547474186448/
Om alla 1 161 480.. medlemmar pa flashback valde att sluta med fortplantningen, hade vi gjort en skillnad redan.
Flashback maste bara expanderas till Afrika ocksa.
Era tankar?