Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-30, 18:22
  #1
Avstängd
Asså om jag ska vara ärlig så tycker jag Euron ser mycket bättre ut än de svenska sedlarna och mynten. Men vad tycker ni andra här omkring?
Citera
2018-03-30, 18:24
  #2
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterXOptic
Asså om jag ska vara ärlig så tycker jag Euron ser mycket bättre ut än de svenska sedlarna och mynten. Men vad tycker ni andra här omkring?
Eurosedlarna har inte lika många kvinnor som de Svenska, så jag håller med dig. Den jag tycker ser bäst ut är den gröna hundringen.
Citera
2018-03-30, 18:31
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Eurosedlarna har inte lika många kvinnor som de Svenska, så jag håller med dig. Den jag tycker ser bäst ut är den gröna hundringen.

Euro sedlarna har inga ansikten...
Citera
2018-03-30, 18:36
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterXOptic
Asså om jag ska vara ärlig så tycker jag Euron ser mycket bättre ut än de svenska sedlarna och mynten. Men vad tycker ni andra här omkring?

Jag gillar ansiktena på sedlarna. Finns inga ansikten på Euro sedlarna. Jag som är finländare saknar Mark valutan som det var i Finland förut.
Citera
2018-03-30, 18:39
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av modv0074
Jag gillar ansiktena på sedlarna. Finns inga ansikten på Euro sedlarna. Jag som är finländare saknar Mark valutan som det var i Finland förut.

Vem saknar inte det namnet.
Citera
2018-03-30, 18:41
  #6
Medlem
Jag tycker både Euro och SEK ser lite monopolpengsaktiga ut.
Citera
2018-03-30, 18:59
  #7
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Jag tycker både Euro och SEK ser lite monopolpengsaktiga ut.
Absolut. De gamla sedlarna och mynten kändes mer som riktiga pengar. Å andra sidan ser nästan alla länders mynt och sedlar monopolaktiga ut idag. Undantaget USA, vissa östländer och tredje världen länder.
Citera
2018-03-30, 19:06
  #8
Medlem
fuskas avatar
Euromynten gillar jag. Finland ser ut som en säckig pung och Svea rike som dolmen..

https://www.fleur-de-coin.com/images...M187_2002b.jpg

Så nej. Dom är inte snyggare!!!
För Sverige i tiden!

Edit: Såg dock dom har lagt till Norge (?) På dom nya.
Citera
2018-03-30, 19:35
  #9
Medlem
Jag föredrar SEK utseendemässigt, men EURO användarmässigt.
Citera
2018-03-31, 05:23
  #10
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modv0074
Euro sedlarna har inga ansikten...
Precis, och det är väl bra? Då slipper man se överviktiga luder som sjöng usla sånger eller skrev bögiga böcker.
Citera
2018-03-31, 10:55
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Precis, och det är väl bra? Då slipper man se överviktiga luder som sjöng usla sånger eller skrev bögiga böcker.

Hahahahaha men är det inte bra för att påminna oss om rätt personer? Om man sätter till exempel Hitler på tyskarnas pengar. Då kan man använda det för att spridda ett budskap.
Citera
2018-04-21, 15:28
  #12
Medlem
Det är väl som med rika människor.
Dom rika blir attraktiva i andras ögon pga sin förmögenhet även om man ser ut som ett bombnedslag i ansiktet.
Cash är kung och inget annat!
Det är pengar samt kontakter som öppnar alla dörrar.

Euron kommer för alltid att vara mer värd än svenska kronan då är väl euron attraktivare i mångas ögon.
Jag hade hellre föredragit euron före svenska kronan nu när vi är med i EU.
Att ha en gemensam valuta är många gånger bättre för medlemsländerna i unionen.

Det underlättar även vid handel då euron står i samma värde i alla euroländer så man slipper valutaväxlingar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback