2018-03-29, 08:59
Medlem
jag har diskuterat med mod i pm.

i tråden "den enda tråden om kortare youtube frågor". (FB) *** Den enda tråden om kortare YouTube-frågor ***
stälde jag frågan, har ni tittat på 'en viss persons' youtube kanal.
detta är ju uppenbarligen inte ot enligt rubriken, och i ts skrivs inget om att tråden ska handla enbart om "youtube funktioner".

jag såg tråden i nya inlägg och tänkte, ja jag har en kort yt fråga, och frågade. detta va inte för att störa eller va jobbig, utan en ärlig fråga jag ville ha svar på. om tråden ska handla enbart om funktioner så kanske man ska förtydliga det i rubrik eller ts.
även ifall det handlar om yt funkioner behöver man väll inte va dryg och varna nån med en ärlig fråga, det räker väll med att radera den.

enligt rubriken va jag inte äns ot, men förtjänar en varning?
"den enda tråden om kortare youtube frågor."
"har ni titta på 'dennes' youtube kanal?"
Senast redigerad av iwanttobefree 2018-03-29 kl. 09:08.
2018-03-29, 09:37
Medlem
Håller med dig om att det var lite hårt och att de istället borde förtydliga rubriken, men som SkepticalHippo säger nedan så är frågan i sig något som inte hör hemma någonstans eftersom den bara kan resultera i ett ja eller nej.

Du bör dock visa hur konversationen mellan dig och mod såg ut.
Senast redigerad av RulleRivare 2018-03-29 kl. 09:53.
2018-03-29, 09:49
Medlem
SkepticalHippos avatar
Jag förstår att det kan vara lite krångligt med den tydliga uppdelningen som råder på den här sidan. Men de allra flesta förstår nog att en tråd som ligger i delforumet "Streamingtjänster och mediaföretag" inte är till för att fråga om andras intresse för enskilda kanaler. Om onte det räcker som ledtråd så kan man se i tråden att alla ställer tekniska frågor om hur Youtube fungerar. Som exempel så står det inte i början av "Den stora tråden om nätdejting" att man inte får fråga om hästars hälsa, men det är ändå något som skulle resultera i en varning eftersom det är uppenbart att frågan inte hör hemma där.

Egentligen hör inte frågan "Har ni sett [valfris] youtubekanal?" hemma någonstans då den endast kan rendera i svaren "ja" eller "nej". Det finns inget diskussionsvärde. Om du däremot vill tipsa om något klipp av honom eller hans kanal så kan du starta en tråd i (FB) Länktips: videoklipp eller använda någon av följande trådar:

(FB) Youtubekanaler - Era favoriter
(FB) Underskattade/okända Youtubekanaler!
(FB) Knäppa youtubekanaler

Trådarna hittade jag genom att söka på "youtubekanaler".
2018-03-29, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Som exempel så står det inte i början av "Den stora tråden om nätdejting" att man inte får fråga om hästars hälsa, men det är ändå något som skulle resultera i en varning eftersom det är uppenbart att frågan inte hör hemma där.

Om du däremot vill tipsa om något klipp av honom eller hans kanal så kan du starta en tråd i (FB) Länktips: videoklipp eller använda någon av följande trådar:

mycket dålig liknelse.

tack för tipset.

min fråga blir, är varningar till för att straffa den som gör misstag fast försöker bete sig? eller den som gör fel med flit? man straffar altså folk för misstag på flashback? rubriken stälde mig en fråga, och jag gav ett svar/fråga.
2018-03-29, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iwanttobefree
mycket dålig liknelse.

tack för tipset.

min fråga blir, är varningar till för att straffa den som gör misstag fast försöker bete sig? eller den som gör fel med flit? man straffar altså folk för misstag på flashback? rubriken stälde mig en fråga, och jag gav ett svar/fråga.
Som sagt. Citera pm-konversationen du hade med moderatorn så vi kan få se den.
2018-03-29, 10:22
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:

Nu vart du ju faktiskt inte bestraffad utan varnad.
Ett enkelt sätt att visa att du postat fel helt enkelt, fortsätter du på samma visa och postar saker som inte hör hemma i trådar så kan du bli bestraffad med avstägning en stund.
2018-03-29, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Som sagt. Citera pm-konversationen du hade med moderatorn så vi kan få se den.
han säger det är ot. för det handlar om yt funktioner. och han tycker det framgår tydligt nog. han tycker mitt inlägg hör hemma i flat earth tråden bland konspirationer.
jag ser dock att jag ställde en yt fråga.

jag kan inte copy/paste tyvär. men det kvitar väll vad han sa då du har problemet framför ögonen. jag kan se att det va ot och att man vill diskutera funktioner, men att det är tydligt nog håller jag inte med om. och som sagt, nya inlägg frågade mig något med en rubrik, och jag svarade korrekt.

kanske ni kan fråga moderatirn om ni vill se pm diskutionen.
Senast redigerad av iwanttobefree 2018-03-29 kl. 10:27.
2018-03-29, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Nu vart du ju faktiskt inte bestraffad utan varnad.
Ett enkelt sätt att visa att du postat fel helt enkelt, fortsätter du på samma visa och postar saker som inte hör hemma i trådar så kan du bli bestraffad med avstägning en stund.
varning leder till bestraffning. och är inget man vill sammla i onödan, eller hur.
2018-03-29, 10:26
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
varning leder till bestraffning. och är inget man vill sammla i onödan, eller hur.

Så du fick en liten varning, nu hoppas hela forumet att du har lärt dig något, så slipper du bli bestraffad i framtiden. Enkelt va?
2018-03-29, 10:28
Medlem
Citat:
Lite både och kan man säga, och faktum är att bara en varning inte innebär några som helst negativa konsekvenser för dig. Det är först när du ackumulerat flera varningar eller gör något grovt som du kan bli avstängd. Du är inte immun mot varningar för att du inte gjorde det du gjorde med flit. Samtidigt kan jag också tycka att man bör premiera användare som faktiskt använder de stora trådarna istället för att skapa en ny.

(Och snälla, installera något rättstavningsprogram)
2018-03-29, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Så du fick en liten varning, nu hoppas hela forumet att du har lärt dig något, så slipper du bli bestraffad i framtiden. Enkelt va?
lärt mig att jag inte kan svara på en rubrik utan att få skit, ja.
2018-03-29, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Lite både och kan man säga, och faktum är att bara en varning inte innebär några som helst negativa konsekvenser för dig. Det är först när du ackumulerat flera varningar eller gör något grovt som du kan bli avstängd. Du är inte immun mot varningar för att du inte gjorde det du gjorde med flit. Samtidigt kan jag också tycka att man bör premiera användare som faktiskt använder de stora trådarna istället för att skapa en ny.

(Och snälla, installera något rättstavningsprogram)
fast det beror ju på hur många varningar jag redan har, hadde jag haft fler hadde jag kunnat bli avstängd för detta misstag, så varningar är visst bestraffning.
och nu är jag ett misstag närmare min nästa avstängning.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in