• 1
  • 2
2018-03-22, 18:27
Medlem
Jag har en skrivare HP Photosmart C 8180, där pappersframmatningen har lagt av. Orsak till felet är ett trasigt litet kugghjul. Finns det någon verkstad som reparerar sådant.
Det känns något onödigt att kasta en skrivare som annars är bra på alla sätt.
Citera
2018-03-22, 18:34
Medlem
hasenfrasens avatar
När det begav sig och man jobbade på Koneo sas det att om skrivaren kostade under 2000 var det inget man ens funderade på att reparera. http://www.partshere.com/hppartslist...sp?part=L2526A
Citera
2018-03-22, 18:40
Medlem
sebastian66s avatar
Samhället är uppbyggt på att saker ska gå sönder.
När det väl går sönder så kostar det oftast 70% av vad varan kostar att köpa.
Där innebär att man köper en ny och slänger eller lagrar på den gamla apparaten.
Det är inte som här i asien man kan tom låta 1 reparatör komma hem och laga den för en 50 lapp.
I sverige kostar det felsökning sen påpekar dom att delen du behöver kostar 22:- men att ta itu apparaten och sen sätta dit den igen kostar 575:- exkl moms.
Det kallas för slit och slängsamhället
Citera
2018-03-22, 19:03
Medlem
sommarlovs avatar
Sök på ebay eller liknande.
Att laga skrivare var stort till några år sedan, då skrivare blev så billiga...
Citera
2018-03-22, 19:24
Medlem
DyslexiKungens avatar
Jag blev glad när min gamla skrivare gick sönder och att jag fick köpa en ny och en mycket bättre också.De är ju så billiga nu förtiden, så att det är ju ingen idé att börja laga skrivarna..
Citera
2025-03-02, 12:03
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Jag har en skrivare HP Photosmart C 8180, där pappersframmatningen har lagt av. Orsak till felet är ett trasigt litet kugghjul. Finns det någon verkstad som reparerar sådant.

Du kanske kan 3D-printa kugghjulet.
Citera
2025-03-02, 13:04
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
I sådana här situationer är enklaste lösningen om det inte finns reservdelar att beställa och man inte vill lägga ut en massa pengar bara att slänga den gamla och köpa en nyare begagnad. Tror jag gav 400 kronor för en professionell färglaserskrivare med inbyggd skanner. En reparatör lyfter väl knappt på telefonluren för den summan.
Citera
2025-03-02, 19:18
Medlem
Tyvärr man lagar inte skrivare mer än nått tafligt eget försök som aldrig fungerat-., Kommer nog aldrig köpa en egen skrivare igen.

Är själv så less på skiten att jag använder biblioteket i en del fall och företag när jag vill ha bättre utskrift.
Citera
2025-03-02, 19:20
Medlem
Varför bumpade ni upp den här gammal tråden för.
Citera
2025-03-02, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Du kanske kan 3D-printa kugghjulet.
Ser du inte att den här tråden är från 2018
Citera
2025-03-02, 20:19
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Varför bumpade ni upp den här gammal tråden för.
Bestämmer du vilka trådar som får bumpas?
Citera
2025-03-03, 11:36
Medlem
Jag återkommer med ett tack för svar från de som svarade på detta om än lite sent.

Men en ny fråga, vilken är den skrivare som har billigaste bläckpatroner eller alternativt bläckpåfyllning?

En 303 bläckpatron kostar ju från 350 till 1100 kronor, beroende på om man väljer normalstor eller plus-storlek. Jag vill hitta en skrivare med skanner funktion, som är billigare i drift än vad HP är.

Förslag?
Senast redigerad av Grodologen 2025-03-03 kl. 11:43.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in