• 1
  • 2
2025-03-03, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Jag återkommer med ett tck för svar från de som svarade på dettaom än lite sent.

Men en ny fråga, vilken är den skrivare som har billigaste bläckpatroner eller alternativt bläckpåfyllning?

En 303 bläckpatron kostar ju från 350 till 1100 kronor, beroende på om man väljer normalstor eller plus-storlek. Jag vill hitta en skrivare med skanner funktion, som är billigare i drift än vad HP är.

Förslag?

Du ska ha en laserskrivare. De är mycket billigare i drift och inga bläckpatroner som beckar ihop.
Citera
2025-03-03, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Du ska ha en laserskrivare. De är mycket billigare i drift och inga bläckpatroner som beckar ihop.
Tack, det är noterat.
Citera
2025-03-03, 12:35
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Tack, det är noterat.

Hp gör bra skrivare, men det är dyrt bläck till dom. Håller med ovanstående skribent. En laserskrivare är ofta det bästa alternativet idag. Sedan finns det nuförtiden bläckstråleskrivare med tank istället för patroner. Vet dock inte hur mycket billigare det är.
Citera
2025-03-03, 15:33
Medlem
Citat:
Jag återkommer med ett tack för svar från de som svarade på detta om än lite sent.

Men en ny fråga, vilken är den skrivare som har billigaste bläckpatroner eller alternativt bläckpåfyllning?

En 303 bläckpatron kostar ju från 350 till 1100 kronor, beroende på om man väljer normalstor eller plus-storlek. Jag vill hitta en skrivare med skanner funktion, som är billigare i drift än vad HP är.

Förslag?
Idag säljs väl inget med bläck, det är laser som gäller. Finns billiga laserskrivare med scanner och sådant. En lasertoner går väl på runt 500-800 kr för 1500 sidor, lite beroende varifrån man köper det.
Citera
2025-03-03, 16:01
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Jag har en skrivare HP Photosmart C 8180, där pappersframmatningen har lagt av. Orsak till felet är ett trasigt litet kugghjul. Finns det någon verkstad som reparerar sådant.
Det känns något onödigt att kasta en skrivare som annars är bra på alla sätt.
varför inte köpa ny skrivare istället?
Citera
2025-03-03, 16:34
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billy5

Citat:
Tack, det är noterat.

Tänkte samma sak, men så gick jag in på Cyberphoto och kollade på fotoskrivare. Det verkar vara bläckstråle alltihop.
https://www.cyberphoto.se/foto-video...otoskrivare-a4
Är det fortfarande så att bläck kan ge bättre fotoutskrifter än laser kan?
Citera
2025-03-03, 16:52
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Tänkte samma sak, men så gick jag in på Cyberphoto och kollade på fotoskrivare. Det verkar vara bläckstråle alltihop.
https://www.cyberphoto.se/foto-video...otoskrivare-a4
Är det fortfarande så att bläck kan ge bättre fotoutskrifter än laser kan?

Nej inte med rätt papper och kalibrerad skrivare, tänk på att det mesta trycksaker idag trycks med digitaltryck vilket i praktiken är stora laserskrivare.
Citera
2025-03-04, 00:11
Bannlyst
Citat:
Jag har en skrivare HP Photosmart C 8180, där pappersframmatningen har lagt av. Orsak till felet är ett trasigt litet kugghjul. Finns det någon verkstad som reparerar sådant.
Det känns något onödigt att kasta en skrivare som annars är bra på alla sätt.
Nej! Vanliga konsument skrivare är det ingen som lagar,
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in