Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Nej, förmodligen inte eftersom skälen (de är rikare och bär därför dyrare mobiler, jackor eller har mer pengar) inte är lika uppenbart.
Citat:
några månader? Vi vet fortfarande inte allt om Corona.
Ex långtgående symptom.
Det förvånar mig litet att så litet tycks ha forskats om apati-barnen efter att de var i det mediala ropet.
Citat:
Du har presenterat ett gäng väldigt ostabila och luddiga teorier/ åsikter som jag inte tycker hänger ihop.
Men, det tycker jag väldigt ofta om de konservativa som diskuterar här inne, det saknas ofta både röda trådar och vettiga underlag i resonemangen.
Det existerar självfallet rasism mot svenskar eller vita eller västerlänningar. Men! i vår del av världen är det inte den typen som skapar problem på strukturell nivå.
Och därför hör du ingen specifik debatt kring just detta.
Inget: swedish lives matter alltså.
Och vår debatt kring vetenskap tycker jag nog är utredd tillräckligt.
Jag är inte så röd, så kanske har det någon betydelse. Men, jag påstår nog att rasismen mot svenskar (kanske på motsvarande sätt i andra europeiska länder) är problematiskt på en strukturell nivå. Särskilt i kombinationen "vita-svenska-män". Det är en utstötningsmekanism som nog får ödesdigra följder för Sverige och svenskarna. Det har kanske redan nu betydelse för familjebildning och familjeupprätthållade. Kanske är den nu aktuella Annika Hirvonen ett exempel på det. Vi får kanske se.
Att svensk MSM skulle acceptera någon Swedish Lives Matter-rörelse har jag svårt att tro på. Snarare tvärtom.