Citat:
Ursprungligen postat av
Mackan112
Hej kära flashbackare.
Måste säga en sak, ni kanske varit med om det samma och det kanske är en sån ungdomsgrejer? Jag är 18 år, har rätt aktivt liv, tränar 3 dagar i veckan ( styrketräning ) 3 bästa polare som jag trivs med, vara av massa andra klasskamrater jag gillar, umgås iof med vänner minst 1 dag i veckan. Skolan är jag väldigt duktig, lärarna tycker jag kämpar på bra osv. Har även beställt en riktigt rolig festresa i sommar med en i släkten! Men problemet är att ibland känner man sig inte lycklig ändå, typ som att man bara vill ha mer och mer? Låter konstigt men att man knappt är nöjd, är jävligt nöjd med resan och är taggad, men kanske borde bli ännu mer? Får även tankar i vissa sociala situationer ” tänk om denna gammal polaren gick i min klass, han hade klarat sociala situationer mycket bättre än mig ” osv. Är detta ungdomsgrejer? Vet inte om detta har med alla rutiner man har i livet, träning, hem, plugg, serie/ film sova. Sen någon polare till helgen, sen slut. Känner ni igen er? Tacksam för svar! / mackan
Det tror jag. Du är ung och har inte riktigt "hittat hem" ännu. Livet och dagarna fylls med sysslor i jakt på identitet och mening, men i själva verket behövs inget av detta. Att försöka hänga upp sin identitet och sitt egenvärde på en massa avklarade uppgifter kommer endast leda till stress att göra ännu mer, vara ännu duktigare, träna ännu hårdare o.s.v. Du måste bli bekväm med den du ÄR, inte vara bekväm av allt du GÖR.
Sen tror jag det är lite talade för dagens optimerings-ungdom. "Bra" duger inte, allt måste vara "bäst". Det är bara kolla löpsedlarna på tidningarna så blir denna mentalitet uppenbar. MAXA träningen. MAXA semestern. Trams. Se till att ha de bra och var nöjd med det. Du duger, även omaxad. Jag lovar