Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-20, 22:15
  #1
Medlem
Hej! Håller på med en sleeve hos en väldigt duktig tjej, problemet är att jag alltid börjar skaka efter ungefär 2h. Det är fruktansvärt jobbigt att fortsätta efter.
Har haft två sittningar, första på 6h och idag en på 4h.
Första gången hade jag inte sovit så trodde att det berodde på sömnen, men idag så började det igen. Då hade jag fått bra sömn och ätit mycket.

Jag åker 5-6h för att komma till tatueran och måste då ta in på hotell/vandrarhem för att få sömn då jag har svår att sova på buss/tåg.

Vad kan det bero på? Kan det hjälpa att ta alvedon innan?

Om tatueran hade varit i min stad hade jag bokat fler sittningar på kanske 2h per gång istället men det är ju lite svårt nu...
Citera
2018-03-20, 22:23
  #2
Medlem
AA-suiteds avatar
Åk fram och tillbaka. Avbryt när du börjar skaka. När det sitter så sitter det så det är värt väntan och varsamheten. Det får inte bli fel.
Citera
2018-03-20, 23:21
  #3
Medlem
Har haft samma problem, bara till att pausa.
Citera
2018-03-20, 23:27
  #4
Medlem
PhatAsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaxelina

Vad kan det bero på? Kan det hjälpa att ta alvedon innan?
.
Din smärttröskel är inte så hög tror jag. Du ska verkligen inte ta Alvedon eller andra smärtstillande. Det tunnar ut blodet och du kommer blöda bra mycket mer än vad du borde göra.
Citera
2018-03-21, 00:13
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blwsgddf
Har haft samma problem, bara till att pausa.

Okej! Längre pauser då?
Citera
2018-03-21, 00:14
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhatAss
Din smärttröskel är inte så hög tror jag. Du ska verkligen inte ta Alvedon eller andra smärtstillande. Det tunnar ut blodet och du kommer blöda bra mycket mer än vad du borde göra.

Det kan vara det! När det hände första gången fick jag två tabletter av min tatuerare... vet dock inte vilka tabletter det var så trodde det var helt okej 😬
Citera
2018-03-21, 07:46
  #7
Medlem
Låter ut som att du börjar må din smärtgräns. Rätt vanligt förekommande att du börjar skaka

Alla reagerar olika, men jag brukar ta några minuters pauser 2-5 istället för att ta längre då jag upplever smärtan värre efter lång paus, hellre flera korta än få långa.
Citera
2018-03-21, 07:54
  #8
Avstängd
Sherberts avatar
Dra en bira innan sittningen, jag drar alltid nagra stycken. Inte pa grund utav radsla, mer for att jag dricker jamt.
Citera
2018-03-21, 10:40
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Dra en bira innan sittningen, jag drar alltid nagra stycken. Inte pa grund utav radsla, mer for att jag dricker jamt.
Inte precis bästa rådet iom att alkohol är blodförtunnande och blir bara mer svår tatuerat för tatueraren.
Citera
2018-03-21, 10:42
  #10
Avstängd
Sherberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XPF
Inte precis bästa rådet iom att alkohol är blodförtunnande och blir bara mer svår tatuerat för tatueraren.

Asch da, nonsens.
Citera
2018-03-21, 10:54
  #11
Medlem
Bulkninjas avatar
Dricka.
När kolhydraterna tar slut är det kört. Drick ett glas cola i halvtimmen för att få sockret
Citera
2018-03-21, 16:27
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XPF
Låter ut som att du börjar må din smärtgräns. Rätt vanligt förekommande att du börjar skaka

Alla reagerar olika, men jag brukar ta några minuters pauser 2-5 istället för att ta längre då jag upplever smärtan värre efter lång paus, hellre flera korta än få långa.

Okej, tack!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback