Citat:
Ursprungligen postat av
Hegamon
Vansinne låta sådana bilar vara ute och köra. Jag trodde inte det fanns självkörande bilar. Helt vansinnigt med den kassa tekniken som finns idag.
Ja fast du glömmer en sak. Hur många människor dör inte varje dag pga mänskliga fel då?
Jag är väldigt säker på att om majoriteten av bilarna på vägen blir självkörande så kommer dödsolyckorna minska dramatiskt.
Dessutom var personen som dog på en cykel, mitt på natten. Alla vi som kör och har haft med cyklister att göra vet hur dessa beter sig i trafiken. Det är rena självmordsmanöver de oftast genomför på övergångsställen och dylikt.
De susar fram på korsande vägar, vägrar sakta ner istället plingar dem, se cyklar mot rött, cyklar ibland in på bilvägar, de zigzagar mellan bilar, fotgängare och är allmänt dryga och orädda. De är galna!
Nu säger jag inte att brottsoffret här i tråden gjorde det, men i allmänhet är cyklister totalt hänsynslösa och förväntar sig att ALLA anpassar sig till deras cyklande.
De enda olyckor med fotgängare och cyklister man i framtiden kommer att se bland självkörande trafik är de som kommer vara ouppmärksamma och vårdslösa i sitt sätt i trafiken.