• 2
  • 3
2018-03-24, 11:30
Medlem
SockAccounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Så du sitter 20:20 en fredag kväll, i ditt perfekta liv och tjaffsar med anonyma personer på nätet om hur fantastiskt ditt liv är.

Yepp, sätt och väntade i en coffeeshop på ett par kompisar.
Så varför inte lite Flashback?
Citera
2018-03-24, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SockAccount
Yepp, sätt och väntade i en coffeeshop på ett par kompisar.
Så varför inte lite Flashback?

Säkert du, säkert.
Citera
2018-07-20, 16:44
Medlem
Men ska man satsa då på mjukvarutestare yh utbildning eller inte. Några skriver att det finns behov andra skriver att det inte finns.
Citera
2018-07-20, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuliSthlm
Men ska man satsa då på mjukvarutestare yh utbildning eller inte. Några skriver att det finns behov andra skriver att det inte finns.

Om du vill bli utvecklarens papperskorgstömmare, så vassego.
Citera
2019-04-26, 06:01
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris-Phris
Det är svårt att hitta juniorer som kan programmering. Vi ställer inga krav på specifika språk eller så. Men till exempel är det väldigt få av de sökande som kan svara på vad en hashtabell är. Det lärde jag mig i programmeringsgrundkursen på högskolan. Och då gick jag inte ens en programmeringsutbildning. Jag gick teknisk fysik.

Så du kan en sak som någon annan inte kan?

Hur ofta använder man hashtabeller vid utveckling...
Citera
2019-04-26, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av athebarber
Tack för svaret, men vad jag hört är vad facket rekommenderar orealistiskt att kräva från företaget? Eller bör jag kräva så mycket och basera de på vad länken rekommenderar?

Hört från vem? Om det är från AG du hört det så är det klart att de säger så, de vill ju hålla lönerna så låga som möjligt.

Jag satt för några år sedan i en situation där jag pratat med facket och fått veta att jag kunde kräva 15 % löne-ökning. AG sade så klart att det var helt orimligt och gav mig endast 6-7 % ökning.

Jag sonderade arbetsmarknaden efter det, och hittade snabbt ett nytt jobb som erbjöd 15 % ökning från min NYA lön. Och nu 3 år senare, har jag ökat lönen med totalt 45 % från mitt gamla jobb.
Citera
2019-05-07, 22:08
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Så du kan en sak som någon annan inte kan?

Hur ofta använder man hashtabeller vid utveckling...

Hashtabeller används väldigt ofta (om man inte vill ha extremt långsamma applikationer). Det känns inte direkt som att vi skulle fungera i ett utvecklingsteam...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in