2018-03-21, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Ja, det är svårt att hitta juniorer med 10 års erfarenhet av React och Redux. D.v.s. "branschen" har skapat bristen helt själva genom att skruva upp kraven något enormt.

Det är svårt att hitta juniorer som kan programmering. Vi ställer inga krav på specifika språk eller så. Men till exempel är det väldigt få av de sökande som kan svara på vad en hashtabell är. Det lärde jag mig i programmeringsgrundkursen på högskolan. Och då gick jag inte ens en programmeringsutbildning. Jag gick teknisk fysik.
Citera
2018-03-21, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris-Phris
Det är svårt att hitta juniorer som kan programmering. Vi ställer inga krav på specifika språk eller så. Men till exempel är det väldigt få av de sökande som kan svara på vad en hashtabell är. Det lärde jag mig i programmeringsgrundkursen på högskolan. Och då gick jag inte ens en programmeringsutbildning. Jag gick teknisk fysik.

Jag skulle gissa att du överförenklar å det grövsta.
Citera
2018-03-21, 16:49
Medlem
SockAccounts avatar
Citat:
Inget av det du presenterar motsäger att branschen har skruvat upp kraven skyhögt. Du har möjligen förklarat varför det är så, och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt ett allvetande orakel som inte vet skillnaden mellan subjektsform, de och objektsform dem.

Åh nej, jag som bor utomlands och inte skriver mycket svenska gjorde ett mindre grammatikfel.
Nej nej nej, nu är ju hela min poäng och allt jag skrev motbevisat.

Men nja, branchen har skruvat upp kraven något, så jag argumenterar inte emot angående vad resultatet är
Det är ju också lättare att programmera idag än det har var 20 år sedan.

Det handlar bara om att nästan ingen vill anställa helt nya utvecklare.
Så man får frilansa lite, göra ett par hobby project, kanske någon pro bono för din bostadsförening.

Sen så fort du vet vad du gör och har lite i portfolion så finns det oändligt med arbeten.
Citera
2018-03-21, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SockAccount
Åh nej, jag som bor utomlands och inte skriver mycket svenska gjorde ett mindre grammatikfel.
Nej nej nej, nu är ju hela min poäng och allt jag skrev motbevisat.

Men nja, branchen har skruvat upp kraven något, så jag argumenterar inte emot angående vad resultatet är
Det är ju också lättare att programmera idag än det har var 20 år sedan.

Det handlar bara om att nästan ingen vill anställa helt nya utvecklare.
Så man får frilansa lite, göra ett par hobby project, kanske någon pro bono för din bostadsförening.

Sen så fort du vet vad du gör och har lite i portfolion så finns det oändligt med arbeten.

Jag har avslutat front-end web developer certification och react + scssdelen av Data Visualization Certificate på freecodecamp, plus stora delar av web developer nanodegree på udacity. Det är ingenting som imponerar på anställningsintervjuer.
Citera
2018-03-22, 10:07
Medlem
SockAccounts avatar
Citat:
Jag har avslutat front-end web developer certification och react + scssdelen av Data Visualization Certificate på freecodecamp, plus stora delar av web developer nanodegree på udacity. Det är ingenting som imponerar på anställningsintervjuer.

Nej exakt.

Så sätt dig och skapa ett hobby project.
Kom på någon ide, skapa en app, plugin, websida.

Sedan kan du visa upp något som du gjort, som visar vad du kan.
Utan att behöva hålla på att visa certifikat.

I min erfarenhet så kan arbetsgivare inte bry sig mindre om din formella utblidning.
Bara du är bra och kan göra det som krävs av dig i jobbet.
Ett personligt project att visa upp, eller bara diskutera, under intervjun tar dig längre än du tror.

Vilken indie som helst kan fixa ett par tutorials och certifikat.
Men majoriteten av deras arbete ser ändå ut som skit.
Citera
2018-03-22, 13:07
Medlem
Citat:
Nej exakt.

Så sätt dig och skapa ett hobby project.
Kom på någon ide, skapa en app, plugin, websida.

Sedan kan du visa upp något som du gjort, som visar vad du kan.
Utan att behöva hålla på att visa certifikat.

I min erfarenhet så kan arbetsgivare inte bry sig mindre om din formella utblidning.
Bara du är bra och kan göra det som krävs av dig i jobbet.
Ett personligt project att visa upp, eller bara diskutera, under intervjun tar dig längre än du tror.

Vilken indie som helst kan fixa ett par tutorials och certifikat.
Men majoriteten av deras arbete ser ändå ut som skit.

Freecodecamp är bara projekt.
Citera
2018-03-22, 19:22
Medlem
Citat:
Jag skulle gissa att du överförenklar å det grövsta.
Kan det vara attitydproblem som ställer till det för dig? Kan verkligen inte förså varför man börjar spy galla på folk som försöker hjälpa. Det får en att framstå som en stöddig tonåring.

Vi bryr oss mest om programmeringsintresset och inte vad man läst för specifika språk eller discipliner. Vill man ha nån med specifik kunskap anställer man inte en junior.
Citera
2018-03-22, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris-Phris
Kan det vara attitydproblem som ställer till det för dig? Kan verkligen inte förså varför man börjar spy galla på folk som försöker hjälpa. Det får en att framstå som en stöddig tonåring.

Vi bryr oss mest om programmeringsintresset och inte vad man läst för specifika språk eller discipliner. Vill man ha nån med specifik kunskap anställer man inte en junior.

Dina 'råd' hade bitit lite hårdare om jag inte just hade fått beröm av min arbetsgivare för att alla kunder varit så nöjda med mitt arbete.
Citera
2018-03-22, 20:06
Medlem
SockAccounts avatar
Citat:
Freecodecamp är bara projekt.

Andras project

Kom på något själv.
Något du tycker är coolt och som skulle pressa dig till att behöva lära dig något nytt.

En avancerad laddnings animation om du är front end.
En avancerad class som kan användas i andra projekt för att förenkla saker om du är backend.

Ett kärleks experiment projekt går längre än ett par tråkiga tilldelade projekt.

Men men, bara mina åsikter
Citera
2018-03-23, 11:38
Medlem
Citat:
Andras project

Kom på något själv.
Något du tycker är coolt och som skulle pressa dig till att behöva lära dig något nytt.

En avancerad laddnings animation om du är front end.
En avancerad class som kan användas i andra projekt för att förenkla saker om du är backend.

Ett kärleks experiment projekt går längre än ett par tråkiga tilldelade projekt.

Men men, bara mina åsikter

Du har med andra ord aldrig hört talas om varken SOLID eller KISS. Jag börjar mer och mer tro att du är en clueless Iare som sitter fast på en position du egentligen inte har kompetens för, och numera gör allt för att hindra folk från att upptäcka att det är så.
Citera
2018-03-23, 20:20
Medlem
SockAccounts avatar
Citat:
Du har med andra ord aldrig hört talas om varken SOLID eller KISS. Jag börjar mer och mer tro att du är en clueless Iare som sitter fast på en position du egentligen inte har kompetens för, och numera gör allt för att hindra folk från att upptäcka att det är så.

Tidigare postaren hade rätt om attityden.
Kanske spelar roll i sammanhanget.
Du anser dig veta allt. Kolla upp Dunning Kreuger.

Vi kan snacka förkortningar hela dan om du vill.
Får dig inte närmare ett jobb.

Sen kan jag säga att jobb har jag inga problem med.
Spegla inte dina problem med mina.

Har konstant headhunters som försöker rekrytera mig.
Men jag gillar stället jag jobbar på nu mycket.
Levererade precis min rc version av mitt projekt idag, till positiv respons.
Citera
2018-03-23, 21:52
Medlem
Citat:
Tidigare postaren hade rätt om attityden.
Kanske spelar roll i sammanhanget.
Du anser dig veta allt. Kolla upp Dunning Kreuger.

Vi kan snacka förkortningar hela dan om du vill.
Får dig inte närmare ett jobb.

Sen kan jag säga att jobb har jag inga problem med.
Spegla inte dina problem med mina.

Har konstant headhunters som försöker rekrytera mig.
Men jag gillar stället jag jobbar på nu mycket.
Levererade precis min rc version av mitt projekt idag, till positiv respons.

Så du sitter 20:20 en fredag kväll, i ditt perfekta liv och tjaffsar med anonyma personer på nätet om hur fantastiskt ditt liv är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in