Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-02-05, 15:02
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
Komiskt nu när jag tittar tillbaka på den här tråden och ser mitt tidigare inlägg då jag trillade dit på deras knep själv innan jul. Det var via en av deras andra sidor (nenista). Jag satt på mobilen och hittade en pryl billigt så jag tänkte att jag slår till snabbt och lätt när jag ändå satt där med sidan framme i mobilen.
Direkt efter att jag betalat och köpet var klart så såg jag texten om medlemskap och försökte direkt avanmäla mig, men det går ju inte förrän varan är levererad.

När jag började titta på sidan med andra ögon så är det ju jättetydligt att man ingår ett medlemskap, men när jag satt på mobilen så har man ett väldigt begränsat fönster att titta i och man vill inte trycka upp nya fönster för att läsa villkor och sånt.

De följande dagarna så gick jag in och försökte ta bort mitt medlemskap varje dag. Efter ca en vecka så funkade det! Jag är fortfarande nojig att de kommer att dra mer pengar, men det börjar släppa nu efter snart 2 månader.
Varan kom som den skulle och fungerar som den ska. Jag är väldigt nöjd, men det lägre priset är inte värt allt besvär och oro.

Det kan vara så att de faktiskt följer alla lagar och regler. De tjänar sina pengar på alla de som missar att de ingått ett medlemskap eller glömmer att ta bort det.

Utifrån min upplevelse så tror jag att de sköter sig, men jag skulle ändå vara vaksam.

Min nya regel är att aldrig handla via mobilen. Det är allt för lätt att missa information. Det är jobbigt att kolla upp recensioner, jämföra priser och mycket annat. Låt helt enkelt bli. Så bråttom är det aldrig att köpa en pryl att det inte kan vänta tills man sitter vid en stor skärm.

Ja samma här. Handlar bara via mobilen om jag handlat förut. Handlar för övrigt sällan på nya ställen på nätet utan håller mig till sajter jag har bra erfarenhet av.

Men jo absolut jag håller koll på vad som händer. Fick ju ett mail direkt när jag avslutade men precis som allt med sajten är naturligtvis lite luddigt formulerat tycker jag.
Citera
2019-07-26, 09:53
  #14
Medlem
Hej
Vill också dela med mig av erfarenhet av bilablau.
Jag hade gjort som samma sak att jag skulle beställa ett rakvatten som verkade billigt i December 2017.
När jag upptäckte att det var ett abonnemang ville jag avsluta så fort det gick.
Tror att allt är frid och fröjd och hör inget mer via mail mm från bolaget.
Igår kom det brev från kredit hanterarna som tagit emot ärende från bilablau.

Bilblau hävdar att jag varit medlem mellan 5 Dec 2017 till 2018-11-16 men att dom inte har kunnat dra pengar från mitt konto.
Och att dom nu 2019 07 skall ha skickat en faktura på beloppet på 1300kr men inte fått betalning, så nu har dom skickat det till kredit hanterarna som kräver omedelbar betalning.

Jag blir givetvis skärrad och försöker hitta mail konversationer mm med Bilblau men finns inget där dom hävdat något medlemskap eller uteblivna betalningar.

Så får säga att detta är ett bolag ni skall akta er för , detta är ett fult sätt att försöka lura kunder in i abonnemang.
Och speciellt när dom hävdar något så långt tillbaka i tiden utan ett knyst.
Citera
2019-12-11, 17:33
  #15
Medlem
Henriksss avatar
Jag köpte en campingdusch för 59kr i januari. Idag 11 december kom en räkning på 1350kr för medlemskap jan-juni (199kr per månad). Har bestridit och vill varna ALLA för Nenista!!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback