Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-15, 22:24
  #1
Medlem
Jag har tyvärr inget luktsinne och det är sedan födseln. Väldigt trist då man nästan kan påpeka att halva upplevelsen med att äta god mat är just att känna dofterna. Något som också är en nackdel är att jag inte vet hur mycket det doftar när jag röker.
Jag bor i en lägenhet med balkong och jag har grannar över mig. Om man röker några bloss av en joint som är 50/50 tobak hur stor är chansen att grannarna kan känna det? Luktar det kanske mest tobak?
Mest troligen har dom sovrummet kopplat till balkongen då jag också har det. Jag brukar därför röka efter midnatt i hopp om att dom redan sover.

Så mina fundering är:
- Skulle dom märka om man röker tidigare på kvällen?
- Om det kommer in lukt i deras lägenhet av enstaka bloss ligger det kvar till dagen efter när dom vaknar?
- Hur mycket luktar det av att rulla en joint? Stannar det i rummet länge?

Tack för all hjälp eftersom detta är inget jag själv kan känna av!
__________________
Senast redigerad av LiLL38R0R 2018-03-15 kl. 22:26.
Citera
2018-03-15, 22:25
  #2
Medlem
Röken känner dom direkt sen borta ganska fort.
Citera
2018-03-15, 22:27
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triglycerider
Röken känner dom direkt sen borta ganska fort.
Ah okej, så du menar att dom känner det mest när jag röker och sen upplöser det sig? Tack!
Citera
2018-03-15, 22:32
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiLL38R0R
Ah okej, så du menar att dom känner det mest när jag röker och sen upplöser det sig? Tack!
Så är det nog min granne rökte förut å de lukta som fan gick bort fort.
Citera
2018-03-15, 22:34
  #5
Medlem
cacas avatar
Bara bolma på!
Skulle någon ändå känna någon lukt gissar jag på att 7 av 10 inte vet vad det är.
Citera
2018-03-15, 22:35
  #6
Medlem
BernardLoutres avatar
Jag känner direkt när mina grannar börjar röka på balkongen under, utan att ens öppna fönstret. Då är det ändå bara tobak de röker.
Citera
2018-03-15, 22:35
  #7
Medlem
pröva badrum med öppet fönster,
Citera
2018-03-15, 22:41
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triglycerider
pröva badrum med öppet fönster,
Har tyvärr inget fönster i mitt badrum.
Citera
2018-03-15, 22:43
  #9
Avstängd
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiLL38R0R
Jag har tyvärr inget luktsinne och det är sedan födseln. Väldigt trist då man nästan kan påpeka att halva upplevelsen med att äta god mat är just att känna dofterna. Något som också är en nackdel är att jag inte vet hur mycket det doftar när jag röker.
Jag bor i en lägenhet med balkong och jag har grannar över mig. Om man röker några bloss av en joint som är 50/50 tobak hur stor är chansen att grannarna kan känna det? Luktar det kanske mest tobak?
Mest troligen har dom sovrummet kopplat till balkongen då jag också har det. Jag brukar därför röka efter midnatt i hopp om att dom redan sover.

Så mina fundering är:
- Skulle dom märka om man röker tidigare på kvällen?
- Om det kommer in lukt i deras lägenhet av enstaka bloss ligger det kvar till dagen efter när dom vaknar?
- Hur mycket luktar det av att rulla en joint? Stannar det i rummet länge?

Tack för all hjälp eftersom detta är inget jag själv kan känna av!

Rök aldrig på balkongen, för det luktar, och folk kan se dig när du gör det. En del kommer säkert säga att vad gör det? De tär ingen fara..
Men det luktar och folk kommer fatta. Att du får problem med hyresvärlden är något du vill undvika. Gå ut på en promenad eller skaffa ett odlingstält som rökrum med kolfilter.
Citera
2018-03-15, 22:53
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Rök aldrig på balkongen, för det luktar, och folk kan se dig när du gör det. En del kommer säkert säga att vad gör det? De tär ingen fara..
Men det luktar och folk kommer fatta. Att du får problem med hyresvärlden är något du vill undvika. Gå ut på en promenad eller skaffa ett odlingstält som rökrum med kolfilter.
Jag hör vad du säger. Om jag gör det efter midnatt så kommer ingen se mig. Dagtid dock är mer risky men jag bor på andra våningen så det är ju ändå en bit bort. Svårt att avgöra med ögat när man går förbi om det är joint eller cigg.
Dessutom tar jag bara enstaka bloss. 5-7 kanske. Men du tror att det lilla kommer kännas? Även om man blåser ut från balkongen? Tidigare talare sa att det luktar mest när man röker. Det fäster sig inte och luktar i flera timmar.
Citera
2018-03-15, 22:57
  #11
Avstängd
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiLL38R0R
Jag hör vad du säger. Om jag gör det efter midnatt så kommer ingen se mig. Dagtid dock är mer risky men jag bor på andra våningen så det är ju ändå en bit bort. Svårt att avgöra med ögat när man går förbi om det är joint eller cigg.
Dessutom tar jag bara enstaka bloss. 5-7 kanske. Men du tror att det lilla kommer kännas? Även om man blåser ut från balkongen? Tidigare talare sa att det luktar mest när man röker. Det fäster sig inte och luktar i flera timmar.

Själva rökat stinker på sitt sätt, brunt och grönt. Folk som smokat själv kan lätt identifiera det från vanlig tobak. Sedan så beror det på ventilationen i din byggnad samt på väderförhållanden. Om du har nån pk-granne så kommer de garanterat att identifiera dig med tiden och gola.
Citera
2018-03-15, 23:02
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Själva rökat stinker på sitt sätt, brunt och grönt. Folk som smokat själv kan lätt identifiera det från vanlig tobak. Sedan så beror det på ventilationen i din byggnad samt på väderförhållanden. Om du har nån pk-granne så kommer de garanterat att identifiera dig med tiden och gola.
Okej men då utesluter jag att röka när dom är vakna. Men vad tror du om när dom sover? Stannar lukten till dagen efter?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback