2006-01-25, 23:13
Medlem
flygers avatar
Jag vill inte vara en gnällis men nu måste jag protestera mot admins beslut.

My little Conny och rot tillförde visst forumet någonting och bör alltså inte ha bannats.

Nästan varje inlägg av My little Conny, förgyllde läsandet här på FB och inte sällan släppte man loss ett litet skratt eller ett leende när man läste hans inlägg.
Ibland var hans inlägg av tramskaraktär men ibland hade han underfundiga och allvarliga poänger inbakade i inläggen.

Men tramset kan utrotas genom aningens hårdare och mer konsekvent moderering. Radera omgående allt off-topic som postas i trådar. Det skulle tvinga användarna att tänka efter innan de postar. Att posta trams skulle bara vara onödigt arbete med att skriva ihop en post.

Att My little Conny är en smurf är mycket möjligt men det finns fler smurfar här på bygget som i princip alla känner till både vilka det är och vilka "seriösa" användare som använder dessa smurfar. Varför bannlyses inte dessa?

rot lade ner stor energi på att framföra åsikter om hur man skulle kunna förbättra Flashback. En viss respons av hans skriverier har det tydligen också blivit eftersom du valt att inte alla mods i fortsättningen ska ha rätten att se besökarnas ip-nummer.

Att han inte skulle ha tillfört forumet något tycker jag faktiskt inte håller som argument. När han inte skrivit kritik i Flashback-delen så har han presterat inlägg som åtminstone är på medelanvändarens nivå.

Tyvärr admin, i de här fallen anser jag att du använt dig av en redan godtycklig regel på ett felaktigt sätt.
Du kan väl åtminstone försöka ta till dig kritiken som du får.
Alla vet vi hur det går för ledare som ser till att bara ha Ja-sägare runt sig.

Avslutningsvis så vill jag att du som det står i reglerna för den här forumdelen analyserar detta.

"Efter att vi fått information om klagomålet så tittar vi närmare på argumenten, och återkommer när vi gjort en noggrann analys."

Jag anser alltså att rot och My little Conny tillfört forumet något och således inte kan bannlysas på grundval av att de inte tillfört forumet något.
Citera
2006-01-25, 23:31
Medlem
Mesharrys avatar
Håller med, att bannlysa dem med argumenten att de inte tillför forumet något håller inte riktigt. Håller inte alls. Godtyckligt, undrar bara vems godtycke det var som gjorde att de försvann. Knappast admins, inte i fallet Conny i alla fall, för så stor dignitet var det inte på det "smurfproblemet" att det borde fått ta kraft från övriga frågor på dagordningen. Tycker jag.

Rot var väl som jag uppfattar det oftast väldigt konstruktiv? Tompa-troll säger någon, skitsamma det med, han höll sig inom regelverket.
Citera
2006-01-25, 23:37
Bannlyst
sakupplysning - rot var med all sannolikhet INTE thompas troll.
Citera
2006-01-25, 23:38
Medlem
flygers avatar
O-T: Vem flyttade tråden och varför?

Svårt att PM:a någon om moderatorsåtgärder, när moderatorn inte ger sig till känna.
Citera
2006-01-25, 23:39
Administrator
admins avatar
Jag anser att båda användarna är ohyra, och bör därför inte vara på forumet.

Jag har läst deras inlägg, och anser att de inte är till något nytta här.

Eftersom det kan finnas fler som har behov av att diskutera MLC eller rot så flyttar jag denna tråd till "Flashback" då jag inte vill ha några diskussioner i Feedback.

Off-topic: Det var länge sedan jag var så glad som när jag bannlyste rot idag. Det finns inte en chans i helvetet att jag skulle ändra mig angående detta. Tro mig!

rot: En tragisk bitterfitta som bara klagar och helt oförmögen att lyssna på kritik. En av de mest korkade användarna vi haft på forumet. Kort sagt, en idiot. Honom ska vi inte ha här.

MLC: En tramsanvändare som oftast hamnar i papperskorgen. Låter mycket, men skriver sällan något av värde. Han har säkert en lysande framtid på något annat forum, men här gör han ingen nytta. Han får fortsätta surfa och posta inlägg med sitt andra konto (som håller betydligt högre nivå). MLC är en parodi som driver med användarna. Han behövs inte här.

Den 25 januari var en bra dag. Jag undrar vem jag ska bannlysa imorgon?

admin
Citera
2006-01-25, 23:42
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin

admin

Ha ha, härligt med humor
Citera
2006-01-25, 23:44
Medlem
Mesharrys avatar
Citat:

admin
Får man föreslå några som du borde ha skickat all världens väg Jag menar, jag vill ju gärna hjälpa till att göra din dag
Citera
2006-01-25, 23:45
Bannlyst
Vems troll var rot då?

Eller conny`s?
Citera
2006-01-25, 23:48
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mesharry
Får man föreslå några som du borde ha skickat all världens väg Jag menar, jag vill ju gärna hjälpa till att göra din dag

Inga problem. Jag börjar med att kolla in de som försvarar rot och MLC i den här tråden. Kollar deras historik, och vad de gjort för inlägg tidigare.

admin
Citera
2006-01-25, 23:59
Bannlyst
åh, verkligen skönt att bli av med de där två.
Citera
2006-01-26, 00:02
Medlem
Mesharrys avatar
Citat:
Inga problem. Jag börjar med att kolla in de som försvarar rot och MLC i den här tråden. Kollar deras historik, och vad de gjort för inlägg tidigare.

admin
Har Admin smakat flaskan idag Återkommer med förslag på sådana som borde bannats, jag hjälper dig admin, du å ja

Så om jag tycker att det var en mindre god idé att banna dessa herrar så blir jag alltså bannad jag med

Jo, jag tycker nog att det var en dålig idé i alla fall

Vi hörs imorgon då kompis!
Citera
2006-01-26, 00:07
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mesharry
Så om jag tycker att det var en mindre god idé att banna dessa herrar så blir jag alltså bannad jag med

Näe, det var inte vad jag skrev.

admin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in