2006-01-28, 21:03
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
En god retoriker behöver inte, som du, argumentera för sin egen förträfflighet - det ska omgivningen kunna inse ändå. Och att provocera är väl ingen konst?

Oerhört bra skrivet. Jag instämmer i varenda ord.

admin
Citera
2006-01-28, 21:08
Medlem
Carl-Willhelms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Konceptet var förvisso lite kul, men det var så uppenbart att du var fejk att deträtt snabbt blev tjatigt att reproducera en vidrig vattenskallebrats hjärndöda diskurs. Och så blev du en värpvägrande höna.

Ja, håller med. Och sen är det ju smickrade att du väljer att beteckna ett upprepande av samma trista provokation för "diskurs", men det säger väl mer om dig och din förståelse för just det begreppet än om provokationen som sådan. Vilken år var det egentligen din disputation inte blev godkänd, hur länge har du egentligen varit såhär bitter och på låtsas?

Citat:
Så jävla mycket show var det inte, vännen.

Talar du om det för M2k då, han verkar ha svårt att släppa grejen nämligen...

Citat:
Så nu inriktar du dig på att bli en gnällfxxxa på heltid, eller, som drar trådar om banningar långt åt helvete OT?

Dina yttranden om intellektuell fernissa, svåra ord, överdrivna källhänvisningar osv. stinker av mindervärdeskomplex, men det ska du väl inte behöva känna så starkt? En klipsk liten PK-vaccinerad universitetstjej som du?

Aj aj, docenten missar helt sakfrågan och börjar blanda in debattmotståndarens åsikter i andra frågeställningar. Pinsamt. Men du ska få en enkel fråga med enkla ord så du inte behöver slå knut på dig själv när du svarar: "Ska FB (forumet, platsen för 70.000 andra människor) kräva avhandlingar av sina debattörer eller är det åsikter och inte formen som bör spela roll?"

Citat:
Det finns alltid en massa synpunkter från kreti och pleti om den ene eller andre debattörens uttryckssätt: där du påstår att jag skriver högtravande ryar andra över att jag formulerar mig för grovt och rått. Orka bry sig...låt folk skriva som de känner för, bryter de mot forumregler är det bara att reporta.

Nej, du är en högtravande pajas precis som Mesharry konstaterade. Din teknik består av att tala förbi motståndaren. Det är ok att DU kör på den tekniken, och du är dessutom väldigt duktig med den men det är långt ifrån acceptabelt att du vill att FB per definition skall kategorisera sina användare enligt detsamma. Och det, käre docent, är vad den här debatten går ut på. Detta torde vara uppenbart. Så sluta svammla.

/CW
Citera
2006-01-28, 21:12
Medlem
Carl-Willhelms avatar
Citat:
En god retoriker behöver inte, som du, argumentera för sin egen förträfflighet - det ska omgivningen kunna inse ändå. Och att provocera är väl ingen konst?

Argumenterar jag för mig egen förträfflighet då jag framhåller skillnader i min egen och Ezzelinos teknik? Konstigt.

Gällande provokation. Nej, det är jävligt enkelt och mördande effektivt. Konstigt att inte fler använder sig av det. En debattmotståndare ur balans är ofta en besegrad debattmotståndare. Likaväl som en debattmotståndare som inte förstår vad du pratar om ofta är en besegrad debattmotståndare. Är det bra debatt? Vem vet. Är det kul att delta i och att följa? U bet. Är det bra för FB med olika stilar och tekniker? Garanterat.

/CW
Citera
2006-01-28, 21:14
Administrator
admins avatar
Ezzelino och Carl-Willhelm. Lägg ner!
Vad ni tycker om varandra har inte med denna tråd att göra. Håll er till ämnet, så slipper vi låsa den här tråden. OK?

Det är OK att tillfälligt gå off-topic, men nu får det räcka.

admin
Citera
2006-01-28, 21:15
Medlem
Mesharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Så mycket efterdebatt är det väl inte. Om du tycker det här är efterdebatt så skulle du varit med vid avsättningen av jobe. Det kallar jag debatt.

admin
Som jag minns det så blev aldrig jobe avsatt

Låt mig se, vad kan ni ha kommit fram till.

1.Vad var det jag sa.
2. Vem tror han att han är.
3. Det där var inte den gamla Jobe.
4. Oj, han var obalanserad.

Vad som tänktes var däremot.

1. Fan, tänk om jag också hade samma stake som jobe.
2. Fan, tänk om jag också hade samma stake som jobe.
3. Fan, tänk om jag också hade samma stake som jobe.
4. Fan, tänk om jag också hade samma stake som jobe.

Sedan drogs det nog en kollektiv suck av lättnad, ingen mer jobe som yr omkring i komfortzonen Outlaw.

Ungefär så var det

On topic: Uj vad synd att Conny blev bannad, kan du inte häva bannen?
Citera
2006-01-28, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mesharry
Stundtals var han genial eftersom han hade en förmåga att vända helt upp och ned på vissa frågor, vinkla dem jävligt intressant för en idiot som jag som inte har gått på något universitet.
Tycker du verkligen att MLC var så genial Jag tycker att han var ordentligt överskattad och ganska enformig. Personligen tycker jag att Daddy Dajmkryzz är betydligt roligare att läsa när det gäller lättviktigt trams. Plus att han behandlar svenskan bättre.
Citera
2006-01-28, 21:18
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Willhelm
Oj, var det jobbigt att jag hade en åsikt? Ska jag spela ödmjuk och säga att Ezzelino minsann är bättre på att reta gallfeber på dig mf.l än undertecknad? Tror tyvärr inte det stämmer. Jag har en smutsig debattsti och strävar efter att göra folk ur balans, därmed inte sagt att jag är förträfflig eller bäst och det har jag aldrig heller skrivit. Konstaterar att du återigen lyckas med självmotsägelsen att skriva ner Carl-Willhelm samtidigt som du ägnar din tankekraft i ett helt inlägg åt min persona. Har du inget eget liv eller vad är egentligen problemet?

/CW
Försök inte spela sårad, det klär dig inte heller. I övrigt har Ezzelino klivit in och levererat ytterligare några välförtjänta örfilar. Bemöt dom istället, det är er motsättning som var grunden till min kommentar. Jag följer uppmärksamt, samfällt med ett eget liv i god balans. Även när jag läser dina - som du uttrycker - 'smutsiga' alster. Var nöjd och glad så länge du öht blir uppmärksammad, det är väl din tydligaste ambition här på Fb?
Citera
2006-01-28, 21:46
Medlem
Mesharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatzy
Tycker du verkligen att MLC var så genial Jag tycker att han var ordentligt överskattad och ganska enformig. Personligen tycker jag att Daddy Dajmkryzz är betydligt roligare att läsa när det gäller lättviktigt trams. Plus att han behandlar svenskan bättre.
Det har aldrig slagit dig att det är en och samma person?
Citera
2006-01-28, 22:01
Medlem
nachos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Ezzelino och Carl-Willhelm. Lägg ner!
Vad ni tycker om varandra har inte med denna tråd att göra. Håll er till ämnet, så slipper vi låsa den här tråden. OK?

Det är OK att tillfälligt gå off-topic, men nu får det räcka.

admin
Admin,

Stäng inte ner en fight mellan två av FBs giganter av nåt konstigt formalistiskt skäl. Låt de stora lejonen slåss. Det kommer att komma nåt gott utav det.

Mitt förslag är att du försöker få dom båda till moderatorer. Med specialuppdrag att utveckla forumet. Även om det skulle förvåna mig om någon av dom skulle acceptera uppdraget så som saker fungerat här på sistone.
Citera
2006-01-28, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyger
Att My little Conny är en smurf är mycket möjligt men det finns fler smurfar här på bygget som i princip alla känner till både vilka det är och vilka "seriösa" användare som använder dessa smurfar. Varför bannlyses inte dessa?
Jag startade en tråd i Feedback angående detta smurfande... det var kanske fel forum men ändå...

Troll som bannas må kanske inte ges ytterligare uppmärksamhet men renodlade tramsare (smurfkloner) borde kanske ändå hängas ut så att deras andra nickname blir offentligt. På så sätt blir det en påtaglig konsekvens av smurfandet...

En tanke som administrationen kanske kan fundera över...
Om det är känt i förväg blir det nog inte lika riskfritt att smurfa runt på FB.

Citat:
Ursprungligen postat av nacho
Mitt förslag är att du försöker få dom båda till moderatorer. Med specialuppdrag att utveckla forumet. Även om det skulle förvåna mig om någon av dom skulle acceptera uppdraget så som saker fungerat här på sistone.
Nej förfan!!!
Inte Uppsalabruden CW som tramsar var helst hon kommer åt...

Citat:
Det är ju inte första gången du upplyser oss om vilken vass och provocerande skribent du är.

En liten välmenande upplysning: Effekten blir aningen större när någon annan påstår att du är en god retoriker än när du gör det själv.

Jag håller med om att provokationer kan spetsa till en debatt och göra den intressant att följa. Men jag är inte så säker på att man vunnit debatten bara för att man har provocerat motståndaren ur balans - om provokationen är omotiverad ökar istället chansen/risken att läsarna sympatiserar med den som blivit utsatt.

Och - om du tror att du vunnit bara för att motståndaren inte förstår vad du har sagt så är du ute på hal is. Man kan lika gärna uppleva att det var du som var otydlig. Och en god retoriker ska aldrig vara otydlig. Kraften ska istället ligga i avväpnande argumentation.
Du vet väl att du debatterar med en tjej som faktiskt tar betalt för att lära företagare hur man kommunicerar.
http://www.flashback.org/showpost.php?p=3526781&postcount=100
Citera
2006-01-28, 22:57
Bannlyst
Citat:
Argumenterar jag för mig egen förträfflighet då jag framhåller skillnader i min egen och Ezzelinos teknik? Konstigt.

Det är ju inte första gången du upplyser oss om vilken vass och provocerande skribent du är.

En liten välmenande upplysning: Effekten blir aningen större när någon annan påstår att du är en god retoriker än när du gör det själv.

Citat:
Gällande provokation. Nej, det är jävligt enkelt och mördande effektivt. Konstigt att inte fler använder sig av det. En debattmotståndare ur balans är ofta en besegrad debattmotståndare. Likaväl som en debattmotståndare som inte förstår vad du pratar om ofta är en besegrad debattmotståndare. Är det bra debatt? Vem vet. Är det kul att delta i och att följa? U bet. Är det bra för FB med olika stilar och tekniker? Garanterat.

Jag håller med om att provokationer kan spetsa till en debatt och göra den intressant att följa. Men jag är inte så säker på att man vunnit debatten bara för att man har provocerat motståndaren ur balans - om provokationen är omotiverad ökar istället chansen/risken att läsarna sympatiserar med den som blivit utsatt.

Och - om du tror att du vunnit bara för att motståndaren inte förstår vad du har sagt så är du ute på hal is. Man kan lika gärna uppleva att det var du som var otydlig. Och en god retoriker ska aldrig vara otydlig. Kraften ska istället ligga i avväpnande argumentation.
Citera
2006-01-28, 23:49
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nacho
Stäng inte ner en fight mellan två av FBs giganter av nåt konstigt formalistiskt skäl. Låt de stora lejonen slåss. Det kommer att komma nåt gott utav det.

Jag har ingenting emot att användare bråkar, så länge de håller sig inom subject.

admin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in