• 1
  • 2
2006-01-25, 19:15
Bannlyst
Vad är det för nissar som springer omkring på tunnelbanan med mörka jackor med en tysk flagga som är fäst runt ena armen?
Har börjat se dessa jackor lite oftare , tycker se mig en gemensam nämnare mellan dessa människor, de är ofta rakade, smala, påminner lite om radikala greenpeace aktivister.
Är detta tyska studenter eller nått fånigt nytt mode?
Citera
2006-01-25, 19:19
Medlem
Låter väl som nazister ?
eller så kallade hitler-jügend
Citera
2006-01-25, 19:25
Medlem
Marulks avatar
Jag har fått för mig att det är backpackers som springer runt i såna där jackor. Ser ut ungefär som gamla militärjackor från ÖB fast med tyska flaggan insydd på ärmen.
Citera
2006-01-25, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marulk
Jag har fått för mig att det är backpackers som springer runt i såna där jackor. Ser ut ungefär som gamla militärjackor från ÖB fast med tyska flaggan insydd på ärmen.

Precis, men verkar nästan vara skrämmande vanligt..
Citera
2006-01-25, 19:29
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mauser
Precis, men verkar nästan vara skrämmande vanligt..
Har alltid undrat vad det är för något. Tycker man ofta ser de där gröna jackorna med den fula flaggan.
Citera
2006-01-25, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trebby
Låter väl som nazister ?
eller så kallade hitler-jügend

Jo det stämmer nog. Jag menar, tysk flagga = nazist. Och Hitler jugend är ju populärt nu har jag hört.
Citera
2006-01-25, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Har alltid undrat vad det är för något. Tycker man ofta ser de där gröna jackorna med den fula flaggan.

Finns saker jag stör mig på i vardagen, knäppa kläder är en sak, jag tror vi får avakta tills nån "jacknisse" kommer in och skriver.
Citera
2006-01-25, 21:06
Medlem
SebbeBoys avatar
jag tror det var jack and jones som sålde sånna.. om jag inte missminner mig..
Citera
2006-01-25, 21:08
Medlem
dankars avatar
Såna jackor säljs i Camden, London. Finns ett par affärer där de säljer replikor av olika militärgrejer och tysklandsjackor har de i tusentals. Har själv köpt en sån jacka där, varm och skön till tusen. Har sett Jack Osbourne i en sån jacka någon gång vet jag.
Citera
2006-01-25, 21:16
Medlem
NoTruces avatar
Är du säker på att det inte rör sig om den belgiska flaggan? För då kan det vara så kallade "synthare", mot vilka inget ännu känt vaccin finns att tillgå.
Citera
2006-01-25, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Är du säker på att det inte rör sig om den belgiska flaggan? För då kan det vara så kallade "synthare", mot vilka inget ännu känt vaccin finns att tillgå.

Tyckte det såg ut som tyska flaggan..
Citera
2006-01-25, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SebbeBoy
jag tror det var jack and jones som sålde sånna.. om jag inte missminner mig..
Den skiljer sig något från dem jackor som åsyftas av topic-skaparen...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in