Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-05, 18:48
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Det är väl bara att sälja allting av värde som du inte behöver.

Sen ett tips för framtiden är att inte köpa mha Klarna. Skräpbolag.
Är väl knappast klarnas fel att lågbegåvade lever över sina tillgångar?
Jag använder klarna så gott som varje gång jag handlar på nätet har aldrig haft problem med dom. Å andra sidan handlar jag aldrig för pengar jag inte har. Använder klarna för att slippa lämna kortuppgifter på nätet betalar fakturan direkt den kommer.
Citera
2018-03-05, 19:18
  #14
Medlem
lilpumpesketits avatar
Tack för att ni ger er tid att gå igenom min historik. Röker inte längre, slutade för inte en sån lång tid sedan.

Sen har klarar jag mig väldigt bra med telefonen, tack som frågar. Har ju heltidsjobb så den har jag klarat av.

Klarnaräkningen är den som har fuckat upp det, tillsammans med lathet för att betala räkningar och en och en annan utekväll skedde detta denna månad.
Citera
2018-03-05, 19:21
  #15
Medlem
lilpumpesketits avatar
Sen bor jag andrahand hos en kille som är fett schysst och verkar förstå mitt läge just nu, men får ändå ångest för jag inte betalat den.
Citera
2018-03-05, 19:23
  #16
Medlem
lilpumpesketits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Lär dig den regeln som är prio: Betala ALLTID hyran först.

I allra värsta fall så låna av dina föräldrar eller andra i din närhet.


Det går att flytta fram klarna om jag minns rätt om detta inte är en påminnelse.

Jag skulle ha ringt klarna och säga att jag önskar att flytta fram datum. Man kan testa med hyran men jag skulle försöka få den betald fort som tusan.

Tack för tipset.
Citera
2018-03-05, 19:24
  #17
Medlem
Klarna går att flytta fram en månad och även dela upp betalningen ifall du inte redan gjort det?
Citera
2018-03-05, 19:29
  #18
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilpumpesketit
Tack för att ni ger er tid att gå igenom min historik. Röker inte längre, slutade för inte en sån lång tid sedan.

Sen har klarar jag mig väldigt bra med telefonen, tack som frågar. Har ju heltidsjobb så den har jag klarat av.

Klarnaräkningen är den som har fuckat upp det, tillsammans med lathet för att betala räkningar och en och en annan utekväll skedde detta denna månad.

Förstår inte detta med "lathet". Om du är lat har du väl pengar kvar och kan betala hyran? Eller är det så att du prioriterade annat än hyran?

Det är bra att du får ångest och mår dåligt. Känn verkligen efter hur du mår just nu och lova dig själv att göra allt för att du aldrig ska känna så igen. Vänd nu den dåliga energi det ger till något bra. Dvs ta tag i ditt liv och gör rätt prioriteringar framöver.

För att lösa nuläget. Som många har skrivit, sälj din Iphone. Det svider säkert men jag tror det måste göra det i ditt fall för att du ska lära dig. Det är bättre att du får en stort "smäll" nu och lär dig än att du börjar ta ytterligare lån och verkligen sätter dig i skiten.

// CC
Citera
2018-03-05, 19:39
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 100miltillsthlm
Är väl knappast klarnas fel att lågbegåvade lever över sina tillgångar?
Jag använder klarna så gott som varje gång jag handlar på nätet har aldrig haft problem med dom. Å andra sidan handlar jag aldrig för pengar jag inte har. Använder klarna för att slippa lämna kortuppgifter på nätet betalar fakturan direkt den kommer.

Och betalar då 30kr till klarna i administrativ avgift, någonting som var helt poänglöst och bara slänga pengar i sjön.

Man jag gillar att du öppnar med att kalla andra lågbegåvade.
Citera
2018-03-05, 19:43
  #20
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Och betalar då 30kr till klarna i administrativ avgift, någonting som var helt poänglöst och bara slänga pengar i sjön.

Man jag gillar att du öppnar med att kalla andra lågbegåvade.

Kostar inte en spänn att betala med klarna om du kör internetfaktura. Förstår inte heller gnället på klarna, smidig app, aldrig strul.
Citera
2018-03-05, 19:56
  #21
Medlem
Sälj allt du äger, och ät ris och bönor.
Citera
2018-03-05, 20:56
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Och betalar då 30kr till klarna i administrativ avgift, någonting som var helt poänglöst och bara slänga pengar i sjön.

Man jag gillar att du öppnar med att kalla andra lågbegåvade.

Är man ointelligent för att man inte bryr sig om 30 bagare för att slippa lämna kortuppgifter på nätet?
Citera
2018-03-05, 21:09
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Läste om någon ny tjänst. Tydligen så reggar man sig för att göra andras "skit göra" typ åka iväg och slänga skräp eller liknande. Får man 150-200 kr. Kommer ej ihåg vad det hette men kanske vore ngt?
Var det denna tjänst? https://hinnerdu.se/sv-se/

Jag rekommendera den till TS så kan han försöka tjäna ihop det han behöver. Fast det finns bara ett aktuellt uppdrag.

Edit: Det kanske var https://www.taskrunner.se de har tydligen tagit över tjänsten. Så jag rekommenderar den istället till TS där finns många fler uppdrag mest i Stockholm.
__________________
Senast redigerad av Spikerman 2018-03-05 kl. 21:20.
Citera
2018-03-05, 21:24
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Och betalar då 30kr till klarna i administrativ avgift, någonting som var helt poänglöst och bara slänga pengar i sjön.

Man jag gillar att du öppnar med att kalla andra lågbegåvade.
Hur betalar man 30kr mer? Betalning med Klarna eller direkt med internetbank/kort är ju samma pris?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback