Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-05, 17:21
  #1
Medlem
lilpumpesketits avatar
Hej. Mitt läge är svårt ställt just nu. Har en obetald hyra på 5500, en räkning från Klarna på 3000 som ska betalas innan den 13e annars inkasso och även -300 på kontot.

Någon med tips vad jag kan göra eller är det dags att putta bort stolen under snaran?
Citera
2018-03-05, 17:27
  #2
Medlem
S.O.Stolps avatar
Sluta röka, sälj dina Apple AirPods och sälj biljetten till Eminem. Alltid nåt.
Citera
2018-03-05, 17:30
  #3
Medlem
Ta av buffertsparandet. Det är bl a för sådana här situationer man har ett sådant. Jag antar att du råkat ut för något riktigt oförutsett i vintras?
Citera
2018-03-05, 17:32
  #4
Medlem
Soluss avatar
Strypa alla kommande utgifter du kan, dvs köp inget annat än den absolut nödvändigaste maten för att du ska överleva och skithuspapper. Slösa inte en enda krona. Sälj saker för 8 800 kr + mat- och dasspapperkostnad så att du kan betala dina fakturor och överleva.

Försök att öka dina inkomster till nästa månad.
Citera
2018-03-05, 17:35
  #5
Medlem
Det är väl bara att sälja allting av värde som du inte behöver.

Sen ett tips för framtiden är att inte köpa mha Klarna. Skräpbolag.
Citera
2018-03-05, 17:36
  #6
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Sluta röka, sälj dina Apple AirPods och sälj biljetten till Eminem. Alltid nåt.
Exakt. Sluta köpa cigg och red bull!
Citera
2018-03-05, 17:39
  #7
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Efter at ha läst TS posthistorik kan man med enkelhet konstatera att han är mer än lovligt korkad. Lyxkonsumtion och lån leder till sånt här.

Se det som en dyrköpt läxa, även om jag inte tror att du kommer lära dig något.
Citera
2018-03-05, 18:34
  #8
Medlem
Öva på ditt hej hej och sätt dig utanför ditt lokala ica.
Citera
2018-03-05, 18:37
  #9
Medlem
Captinheros avatar
Läste om någon ny tjänst. Tydligen så reggar man sig för att göra andras "skit göra" typ åka iväg och slänga skräp eller liknande. Får man 150-200 kr. Kommer ej ihåg vad det hette men kanske vore ngt?
Citera
2018-03-05, 18:38
  #10
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilpumpesketit
Hej. Mitt läge är svårt ställt just nu. Har en obetald hyra på 5500, en räkning från Klarna på 3000 som ska betalas innan den 13e annars inkasso och även -300 på kontot.

Någon med tips vad jag kan göra eller är det dags att putta bort stolen under snaran?

Lär dig den regeln som är prio: Betala ALLTID hyran först.

I allra värsta fall så låna av dina föräldrar eller andra i din närhet.


Det går att flytta fram klarna om jag minns rätt om detta inte är en påminnelse.

Jag skulle ha ringt klarna och säga att jag önskar att flytta fram datum. Man kan testa med hyran men jag skulle försöka få den betald fort som tusan.
Citera
2018-03-05, 18:40
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilpumpesketit
Hej. Mitt läge är svårt ställt just nu. Har en obetald hyra på 5500, en räkning från Klarna på 3000 som ska betalas innan den 13e annars inkasso och även -300 på kontot.

Någon med tips vad jag kan göra eller är det dags att putta bort stolen under snaran?

Ta från buffertsparandet, ta från ditt långsiktiga sparande, sälj lite prylar. Eller som sista alternativ om inget av föregående är möjligt: ta ett lån
Citera
2018-03-05, 18:42
  #12
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilpumpesketit
Hej. Mitt läge är svårt ställt just nu. Har en obetald hyra på 5500, en räkning från Klarna på 3000 som ska betalas innan den 13e annars inkasso och även -300 på kontot.

Någon med tips vad jag kan göra eller är det dags att putta bort stolen under snaran?
Det är ganska enkelt sälj din iPhone X har du tur får du 8500 för den och kan betala både hyran och Klarna. Hur tänkte du när du köpte den?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback